The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ریزش مو در حمام. چرا موهای شما زیر دوش می ریزد؟

وقتی از حمام خارج می ‌شوید، همیشه کثیفی نیست که از شما دور شده است. در عوض، ممکن است توده‌ هایی از موهایتان را پیدا کنید که کف حمام ریخته و یا به مجرای فاضلاب حمام چسبیده اند. ریزش مو در حمام بسیار آزار دهنده است!!! خبر خوب این است که، حتی اگر احساس می ‌کنید که توده های موی ریخته شده بسیار بزرگ به نظر می ‌رسند، اما ریزش موها در حمام، اتفاقی کاملاً طبیعی است و همه افراد، صرف نظر از جنسیت، در طول حمام مساله ریزش مو را تجربه می کنند. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا متوجه شوید که علت ریزش مو در حمام چیست، چرا موها در حمام می ریزند و چه زمانی باید در مورد ریزش مو در حمام یا بعد از آن می بینید با پزشک تماس بگیرید.

مراحل رشد مو

چندین مرحله رشد مو وجود دارد. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داد که این مراحل شامل موارد زیر هستند:

  •  آناژن: تقریباً 85 تا 90 درصد موها در هر زمان معین از این مرحله، در حال رشد فعال هستند.
  •  کاتاژن: حدود 10 درصد از موها در هر زمان معین از این مرحله، در حال رشد دژنراتیو هستند، یعنی برای افتادن آماده می شوند.
  •  تلوژن: حدود 5 تا 10 درصد از موها در هر زمان از این مرحله در حال استراحت هستند.

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2018 نشان داد که وقتی این مراحل در تعادل طبیعی خود هستند، هر فرد به طور متوسط ریزش مویی برابر با حدود 100 تار مو در روز را تجربه می کند. شما در مرحله تلوژن ریزش مو را تجربه می کنید و بنابراین اگر فازهای رشد مو نامتعادل شده و موهای بیشتری وارد فاز تلوژن شوند، ممکن است شاهد افزایش ریزش مو در حمام باشید.

عوامل اضافی موثر بر ریزش مو در حمام

به طور قابل درک دشوار است که دوباره زیر دوش بروید و هر مو را جداگانه بشمارید تا متوجه شوید که چند تار مو از دست داده اید. بنابراین، قبل از اینکه نگران ریزش موی ناشی از حمام کردن باشید، چند فاکتور را در نظر بگیرید:

  • ضخامت موهای شما: موهای ضخیم به نسبت، معمولاً تعداد موهای بیشتری دارند. بنابراین ممکن است به دلیل داشتن موهای بیشتر، موهای بیشتری از دست بدهید.
  • آخرین باری که دوش گرفتید: موها اغلب در حمام می ریزند زیرا هنگام شامپو کردن یا حالت دادن به موهایتان پوست سر خود را تحریک می کنید. موهای شما که قبلاً قرار بود ریزش کنند، با شامپو زدن، ضربه لازم را دریافت می کنند و از سر جدا می شوند. اگر چند روز از آخرین نوبت حمام کردن شما گذشته باشد، ممکن است متوجه ریزش موهای بیشتری شوید.
  • آخرین باری که واقعا موهایتان را برس زدید: این اصل مشابه زمانی است که دوش می گیرید. شانه کردن و برس زدن موها، همراه با دوش گرفتن، دو اتفاقی هستند که در آن ‌ها بیشتر متوجه ریزش مو می‌ شوید.

حمام معمولا جایی است که بیشتر متوجه ریزش مو می شوید. اگرچه ممکن است به نظر برسد که موهای زیادی وجود دارد، اما احتمالاً این روش طبیعی بدن شما برای ریزش مو است.

چه چیزی می تواند باعث ریزش مو در حمام شود؟

اگر احساس می ‌کنید توده ‌های مویی که در حمام می‌ بینید بزرگ ‌تر از حد معمول هستند و یا در هنگام برس کشیدن، ریزش مو زیادی دارید، برای یافتن علت در ابتدا باید دلایل احتمالی زمینه‌ ای را در نظر بگیرید.

1. استرس:

بر اساس نتایج حاصل از یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017، افزایش ریزش مو در حمام اغلب به دلیل تلوژن افلوویوم است. این حالت زمانی رخ می دهد که موهای بیشتری در فاز تلوژن هستند و در نتیجه راحت تر می ریزند.

همان بررسی تحقیقاتی بالا نشان داد که رایج ترین محرک چیزی است که بسیاری از مردم به خوبی از آن آگاه هستند، یعنی: استرس. استرس ممکن است فیزیکی (مانند دوران نقاهت پس از یک بیماری یا کاهش وزن) و یا احساسی باشد. معمولاً، اگر به 3 ماه گذشته یا بیشتر فکر کنید، ممکن است بتوانید سطوح بالاتر استرس را با ریزش مو مرتبط کنید.

چه زمانی در مورد ریزش مو در حمام با پزشک تماس بگیرید؟

اگر احساس نمی‌ کنید که استرس می ‌تواند دلیل اصلی ریزش موی شما باشد یا هنوز در این مورد مطمئن نیستید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با پزشک خود تماس بگیرید. یکی از علائمی که می تواند نشان دهنده نیاز به تماس با پزشک باشد، الگوی ریزش مو است.

هنگامی که شما تلوژن افلوویوم را تجربه می کنید، ریزش مو معمولا در سرتاسر سر شماست و اگر ریزش مو شدید باشد، ممکن است احساس کنید موهایتان به طور قابل توجهی نازک شده است. ریزش مو به دلیل شرایط دیگر، مانند آلوپسی آره آتا، معمولاً باعث ریزش موی تکه ‌ای می ‌شود. این یک علت اصلی متفاوت، اما قابل درمان است.

برای جلوگیری از ریزش مو در حمام چه کنیم؟

اگر متوجه ریزش موی خود شدید، اقداماتی در خانه وجود دارد که می ‌توانید به کمک آن ها، مشکل ریزش مو را کاهش دهید. از جمله:

مبارزه با استرس:

یافتن راه ‌هایی برای کسب آرامش می ‌تواند به مبارزه با استرس، که به عنوان عامل ریزش مو شناخته می ‌شود، کمک کند. مثال های کسب آرامش می توانند شامل موارد زیر باشند:

  •  خواب بیشتر،
  •  ورزش کردن،
  •  مدیتیشن،
  •  سعی کنید هر روز حداقل 10 تا 15 دقیقه برای خودتان وقت بگذارید،

پرداختن به منبع استرس

در حالی که این همیشه امکان پذیر نیست، اما بهتر است به آنچه که باعث استرس شما می شود نگاهی بیندازید. شاید شما در حال انجام پروژه های زیادی در خارج از محل کار هستید، یا دوست یا یکی از اعضای خانواده از شما بیش از حد درخواست می کند. در صورت امکان، کاهش یا حذف منبع استرس می تواند به رفع ریزش مو کمک کند و به طور کلی احساس بهتری به شما بدهد. با کارفرما یا افرادی که با شما نزدیک هستند در مورد اینکه چگونه می توانند به شما کمک کنند، صحبت کنید.

2. تغییر رژیم غذایی:

بدن شما برای رشد مو به تعدادی ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد که شامل این موارد هستند:

  •  ویتامین A،
  •  ویتامین دی،
  •  آهن،
  •  سلنیوم،
  •  فلز روی،
  •  سایر مواد مغذی،

در حالی که ویتامین ها در دسترس هستند، اغلب بهترین راه برای ترکیب این ویتامین ها افزودن غذاهای مغذی بیشتر به رژیم غذایی است. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ منابع عالی مواد مغذی هستند. سعی کنید روزی یک تا دو عدد از این خوراکی ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و بدین شکل به طور ایده آل می توانید سلامت موهای خود را بهبود ببخشید.

مراقبت ملایم از موهای خود

حالت دادن با کمک روش های حرارتی، عادت های خشن برس زدن، یا مواد شیمیایی قوی که روی موهای شما استفاده می شود، همگی می توانند میزان ریزش مو را به دلیل شکننده کردن موها افزایش دهند. انجام اقداماتی مانند استفاده از یک شامپوی ملایم، خشک کردن موها پس از حمام کردن با قرار آن ها در معرض هوا و استفاده نکردن از سشوار، یا نبستن موها به صورت خیلی سفت، همگی می توانند در آینده به کاهش میزان ریزش موی شما در حمام و پس از آن کمک کنند.

آیا دفعات دوش گرفتن در میزان ریزش مو در حمام موثر است؟

بحث هایی در مورد اینکه آیا دوش گرفتن کمتر می تواند ریزش مو را کاهش دهد یا خیر، وجود دارد. اگر در حمام از آب بسیار داغ یا محصولات تحریک کننده مو استفاده می کنید، دوش گرفتن کمتر احتمالاً می تواند ریزش مو را کاهش دهد. اما افزایش فاصله میان دو نوبت حمام به عنوان راهی برای کاهش ریزش مو، نه تنها راهکار خوبی نیست، بلکه باعث می شود تا در حمام بعدی خود ریزش موی بیشتری را شاهد باشید.

موهایی که به طور طبیعی می ریزند، بدون توجه به هر اتفاقی، همیشه می ریزند، و به نظر می رسد که با افزایش فاصله میان حمام رفتن، ریزش بسیار بیشتری رخ دهد، زیرا موهای شما چند روز فرصت دارند تا روی هم جمع شوند و به یکباره در حمام بریزند.

سخن نهایی

ریزش مو در حمام معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست، زیرا این تنها جایی است که احتمالاً متوجه ریزش موهای خود می شوید. این مساله هم در مورد مردان و هم در مورد زنان صادق است. در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود صحبت کنید:

  •  به نظر می رسد موهای شما با سرعت بیشتری در حال ریزش هستند،
  •  ریزش مو در حمام به صورت تکه های یا دسته های مو است.
  •  نمی توانید دلیل احتمالی ریزش موی خود را ردیابی کنید.

مطالعه بیشتر:

ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

چیکار کنم موهام پرپشت و ضخیم بشه و آیا راهی وجود دارد؟

روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

پرپشت شدن مو در بارداری و ریختن مو پس از زایمان به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های ریزش مو در حمام

کم دوش میگیرم اما موهام خیلی توی حموم میریزه چرا؟

موها اغلب در حمام می ریزند زیرا هنگام شامپو کردن یا حالت دادن به موهایتان پوست سر خود را تحریک می کنید. موهای شما که قبلاً قرار بود ریزش کنند، با شامپو زدن، ضربه لازم را دریافت می کنند و از سر جدا می شوند. اگر چند روز از آخرین نوبت حمام کردن شما گذشته باشد، ممکن است متوجه ریزش موهای بیشتری شوید.

آیا ریزش مو در حمام به استرس ربطی دارد؟

بر اساس نتایج حاصل از یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017، افزایش ریزش مو در حمام اغلب به دلیل تلوژن افلوویوم است. این حالت زمانی رخ می دهد که موهای بیشتری در فاز تلوژن هستند و در نتیجه راحت تر می ریزند.

آیا دفعات دوش گرفتن در میزان ریزش مو در حمام موثر است؟

بحث هایی در مورد اینکه آیا دوش گرفتن کمتر می تواند ریزش مو را کاهش دهد یا خیر، وجود دارد. اگر در حمام از آب بسیار داغ یا محصولات تحریک کننده مو استفاده می کنید، دوش گرفتن کمتر احتمالاً می تواند ریزش مو را کاهش دهد. اما افزایش فاصله میان دو نوبت حمام به عنوان راهی برای کاهش ریزش مو، نه تنها راهکار خوبی نیست، بلکه باعث می شود تا در حمام بعدی خود ریزش موی بیشتری را شاهد باشید.

چه زمانی برای ریزش مو در حمام باید با متخصص مشورت کنیم؟

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود صحبت کنید: • به نظر می رسد موهای شما با سرعت بیشتری در حال ریزش هستند، • ریزش مو در حمام به صورت تکه های یا دسته های مو است. • نمی توانید دلیل احتمالی ریزش موی خود را ردیابی کنید

منبع: healthline