The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

طاسی با الگوی زنانه (ریزش موی آندروژنیک) چگونه است؟

طاسی با الگوی زنانه که به آن ریزش موی آندروژنیک نیز گفته می شود، نوعی ریزش مو است که بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد. این نوع طاسی شبیه به طاسی مردان است با این تفاوت که بانوان ممکن است به روشی متفاوت ریزش مو را تجربه کنند. ریزش مو در بانوان طبیعی است مخصوصا زمانی که سن بالا می رود. بیش از دو سوم بانوان پس از یائسگی ریزش مو را تجربه خواهند کرد. کمتر از نیمی از بانوان با موهای پرپشت از ۶۵ سالگی عبور می کنند.

طاسی با الگوی زنانه چه سنی رخ می دهد؟

طاسی با الگوی زنانه ارثی و معمولا پس از یائسگی اتفاق می افتد، بنابراین هورمون ها مسئول این اتفاق هستند. اگر متوجه ریزش موی خود شدید به پزشک پوست و مو مراجعه کنید. پزشک متوجه خواهد شد که این نوع ریزش طاسی با الگوی زنانه یا نوع دیگری از ریزش مو است. هر چه زودتر درمان شوید، سریع تر می توانید جلوی ریزش مو را بگیرید و احتمال رویش مجدد موها بیش تر خواهد بود.

طاسی با الگوی زنانه چگونه است؟

در طاسی با الگوی زنانه سرعت فاز رشد مو کاهش پیدا می کند. همچنین زمان بیش تری طول می کشد تا موهای جدید شروع به رشد کنند. فولیکول های مو کوچک شده و در نتیجه موهایی که رشد می کنند نازک و ظریف است و به راحتی دچار شکستگی خواهد شد.

از دست دادن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز برای بانوان طبیعی است اما کسانی که ریزش مو همراه با طاسی با الگوی زنانه دارند، موی بیش تری از دست خواهند داد. در مردان ریزش مو از جلوی سر شروع شده و کم کم عقب می رود تا در نهایت طاس می شوند. بانوان ریزش مو را در کل سر تجربه می کنند و ممکن است آغاز آن از فرق سر باشد. موی شقیقه ها نیز ممکن است کاهش پیدا کند. احتمال کچلی کامل برای بانوان کم است اما تعداد موهای نازک و شکننده در بین موها زیاد است.

پزشکان طاسی با الگوی زنانه را به سه دسته تقسیم می کنند:

• نوع ۱ کم پشتی کوچکی است که در اطراف فرق سر به وجود می آید.

• نوع ۲ شامل گسترده شدن فرق سر است و کم پشتی اطراف آن افزایش می یابد.

• نوع ۳ کم پشتی کل سر است که کف سر قابل مشاهده است.

آیا ژنتیک می تواند عامل طاسی با الگوی زنانه باشد؟

ریزش مو از والدین به فرزندان به ارث می رسد و ژن های بسیاری در آن دخیل است. ممکن است هر کدام از این ژن ها را از پدر یا مادر خود به ارث ببرید.احتمال داشتن طاسی با الگوی زنانه در صورتی که مادر، پدر یا اقوام نزدیک آن را تجربه کرده باشند بیش تر است.

چه عوامل دیگری باعث طاسی با الگوی زنانه می شود؟

طاسی با الگوی زنانه معمولا به دلیل بیماری غدد درون ریز یا غدد ترشح کننده هورمون است. اگر علائم دیگری مانند قاعدگی نامنظم، آکنه شدید یا افزایش موهای زائد هستید با پزشک مشورت کنید. ممکن است نوع متفاوتی از ریزش مو را تجریه می کنید.

آیا بانوان در دهه ۲۰ عمر خود دچار طاسی با الگوی زنانه می شوند؟

احتمال ابتلا به طاسی با الگوی زنانه تا قبل از میانسالی بسیار کم است. بانوان همانند آقایان اغلب ریزش مو را از دهه ۴۰ ، ۵۰ و یا بین این دو دهه تجربه می کنند. به بالا بودن هورمون های جنسی مردانه آندروژن می گویند که باعث ریزش مو در مردان است. به نظر می رسد آندروژن در ریزش موی طاسی با الگوی زنانه نیز نقش دارد.

آیا مصرف دخانیات ارتباطی با طاسی با الگوی زنانه دارد؟

سیگار کشیدن خطر ریزش مو در طاسی با الگوی زنانه را افزایش می دهد.

طاسی با الگوی زنانه چگونه تشخیص داده می شود؟

در صورتی که متوجه کم پشتی کاسه سر خود شده اید به پزشک یا متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر هنوز متخصص پوست و مو ندارید می توانید از اپلیکیشن های پزشک یاب در محدوده خود استفاده کنید. پزشک سر شما را معاینه خواهد کرد تا الگوی ریزش موی شما را تشخیص دهد. معمولا نیازی به انجام آزمایش برای تشخیص طاسی با الگوی زنانه نیست.

اگر پزشک در مورد نوع ریزش مو تردید داشته باشد ممکن است آزمایش خون بگیرد تا میزان هورمون تیروئید، آندروژن ها، آهن و ترکیبات دیگری که در رویش مو تاثیر می گذارند را مورد بررسی قرار دهد.

درمان طاسی با الگوی زنانه

اگر طاسی با الگوی زنانه دارید در ابتدا ممکن است بتوانید با انتخاب مدل موی مناسب آن را مخفی کنید. در نهایت ممکن است طاسی مو در بالای سر به حدی باشد که قابل پنهان کردن نباشد. توصیه می شود طاسی زود تشخیص داده شود، تا بتوانید برنامه درمانی مناسب داشته باشید و ریزش مو در آینده را به حداقل برسانید. درمان به احتمال زیاد شامل یک یا داروهایی بیش تر برای درمان ریزش مو است.

ماینوکسیدیل:

ماینوکسیدیل (Rogaine) تنها داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان طاسی با الگوی زنانه است، که به صورت ۲ یا ۵ درصد موجود است. در صورت امکان از ماینوکسیدیل ۵ درصد استفاده کنید.

برای استفاده، روزانه مقداری از ماینوکسیدیل را روی کف سر بریزید. هرچند این دارو باعث رویش مجدد تمام موهای از دست رفته نمی شود، اما باعث بازگشت مقدار مشخصی از موها شده و به موها ظاهری ضخیم تر می بخشد.

احتمالا قبل از ۶ تا ۱۲ ماه از شروع مصرف دارو نتیجه ای دریافت نخواهید کرد. برای تاثیرگذاری باید به استفاده از ماینوکسیدیل ادامه دهید، در غیر این صورت نتیجه ای نخواهید گرفت. اگر درمان را متوقف کنید، ممکن است موها به ظاهر قبلی بازگردد.

عوارض جانبی زیر ممکن است بروز کند:

• قرمزی

• خشکی

• خارش

• رویش مو در قسمت هایی که مد نظر نیست مانند گونه ها

فیناستراید و دوتاستراید:

فیناستراید (Propecia) و دوتاستراید (Avodart) دو داروی دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان ریزش مو در آقایان است. این دو دارو برای بانوان تایید نشده اما برخی پزشکان آن را برای طاسی با الگوی زنانه تجویز می کنند.

مطالعات در مورد این که آیا این داروها برای بانوان موثر است یا خیر، متفاوت است. اما برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف این داروها به رویش مو در طاسی با الگوی زنانه کمک می کند.

عوارض جانبی ممکن است شامل سردرد، گرگرفتگی و کاهش میل جنسی مخصوصا در سال اول مصرف این داروها باشد. بانوان نباید در هنگام مصرف دارو باردار شوند، زیرا احنمال ناهنجاری های مادرزادی افزایش پیدا می کند.

اسپیرونولاکتون:

اسپیرونولاکتون (Aldactone) دارویی ادرارآور است، یعنی مایعات اضافی را از بدن خارج می کند. همچنین باعث توقف تولید آندوژن شده و این امر به رویش مجدد مو در بانوان کمک می کند. این دارو باعث ایجاد عوارض جانبی زیر خواهد شد:

• عدم تعادل الکترولیت

• خستگی

• لکه بینی بین قاعدگی

• قاعدگی های نامنظم

درد در پستان ها

ممکن است در دوران مصرف دارو نیاز به انجام آزمایش فشار خون و الکترولیت باشد. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، نباید از این دارو استفاده کنید. اسپیرونولاکتون ممکن است باعث ناهنجاری های مادرزادی شود.

گزینه های دیگر:

در صورتی که علت ریزش مو کمبود آهن باشد، پزشک ممکن است مکمل آهن تجویز کند. در این زمان، هیچ سندی برای رشد مجدد موها به دلیل مصرف آهن وجود ندارد. سایر مکمل ها مانند بیوتین و اسید فولیک نیز برای ضخیم شدن موها تجویز می شود.

مطالعه ای نشان می دهد، بانوان پس از مصرف اسیدهای چرب امگا۳ ، امگا۶ و آنتی اکسیدان ها موهایی ضخیم تری پیدا خواهند کرد. هر چند بهتر است به منظور رشد مجدد موها قبل از مصرف هر نوع مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

شانه ها و کلاه های لیزری برای درمان ریزش مو توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است و از انرژی نوری برای تحریک رشد مجدد مو استفاده می کنند. برای بررسی صحت تاثیرگذاری این روش تحقیقات بیش تری لازم است.

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است مفید باشد. این روش شامل گرفتن خون و جدا کردن پلاکت و پلاسما و تزریق دوباره پلاکت ها به کف سر برای تحریک رشد مو است. هر چند این روش امیدوارکننده است، اما باید مطالعات بیش تری در مورد آن انجام شود. می توانید کم پشتی موها را با استفاده از کلاه گیس یا اسپری مو مهار کنید.

کاشت مو راه حل دائمی تری است. در طی این روش، پزشک نوار نازکی از مو را از قسمتی از پوست سر بر می دارد و آن را در ناحیه ای که موها کم است می کارد. موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی رشد خواهد کرد.

آیا طاسی با الگوی زنانه قابل بازگشت است؟

طاسی با الگوی زنانه قابل بازگشت نیست. درمان مناسب می تواند ریزش مو را متوقف کند و بالقوه به رشد مجدد برخی از موهای از دست رفته کمک کند. درمان ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد. برای جلوگیری از ریزش مجدد باید مصرف دارو را طولانی مدت ادامه دهید.

آیا می توان از طاسی با الگوی زنانه پیشگیری کرد؟

نمی توانید از طاسی با الگوی زنانه پیشگیری کنید، اما با انجام کارهای زیر می توانید از شکنندگی و ریزش موها جلوگیری کنید:

نکاتی در مورد مراقبت از موها

• رژیم غذایی سالمی داشته باشید. آهن کافی را از غذاهایی مانند سبزیجات برگ سبز تیره، لوبیا و غلات غنی شده به دست آورید.

• از درمان هایی که باعث شکستن یا آسیب به موها می شود دوری کنید. مانند اتو کشیدن موها، دکلره و فر کردن.

• از پزشک در مورد مصرف داروهایی که باعث ریزش مو می شوند سوال کنید و این که آیا می توانید داروی دیگری جایگزین کنید یا خیر.

• برای جلوگیری از طاسی با الگوی زنانه، سیگار نکشید. این کار باعث آسیب به فولیکول های مو شده و ریزش مو را سرعت می بخشد.

• هنگامی که بیرون می روید از کلاه استفاده کنید. قرار گرفتن بیش از حد در مجاورت آفتاب باعث آسیب به موها می شود.

مطالعه بیشتر:

ریزش مو و تستوسترون

آیا داروی روگین برای درمان ریزش مو موثر است؟

ریزش موی مرتبط با سندروم تخمدان پلی کیستیک

مقیاس نوروود چیست؟ مراحل و انواع ریزش موی مردانه

?پرسش و پاسخ های طاسی با الگوی زنانه

آیا ژنتیک می تواند عامل طاسی با الگوی زنانه باشد؟

ریزش مو از والدین به فرزندان به ارث می رسد و ژن های بسیاری در آن دخیل است. ممکن است هرکدام از این ژن ها را از پدر یا مادر خود به ارث ببرید. احتمال داشتن طاسی با الگوی زنانه در صورتی که مادر، پدر یا اقوام نزدیک آن را تجربه کرده باشند بیش تر است.

آیا مصرف دخانیات ارتباطی با طاسی با الگوی زنانه دارد؟

سیگار کشیدن خطر ریزش مو در طاسی با الگوی زنانه را افزایش می دهد.

طاسی با الگوی زنانه چگونه تشخیص داده می شود؟

در صورتی که متوجه کم پشتی کاسه سر خود شده اید به پزشک یا متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر هنوز متخصص پوست و مو ندارید می توانید از اپلیکیشن های پزشک یاب در محدوده خود استفاده کنید. پزشک سر شما را معاینه خواهد کرد تا الگوی ریزش موی شما را تشخیص دهد. معمولا نیازی به انجام آزمایش برای تشخیص طاسی با الگوی زنانه نیست.

آیا طاسی با الگوی زنانه قابل بازگشت است؟

طاسی با الگوی زنانه قابل بازگشت نیست. درمان مناسب می تواند ریزش مو را متوقف کند و بالقوه به رشد مجدد برخی از موهای از دست رفته کمک کند. درمان ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد. برای جلوگیری از ریزش مجدد باید مصرف دارو را طولانی مدت ادامه دهید.

منبع: healthline