The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر پسوریازیس بر جنین، آیا پسوریازیس بر بارداری تأثیر می گذارد؟

پسوریازیس مانع بارداری و یا تولد یک نوزاد سالم نیست. در واقع، برخی خانم ها به واسطه بارداری تا 9 ماه از عوارض پلاک های خارش دار و پوسته پوسته معاف هستند. اگر علائم صدفک در دوران بارداری فروکش نکند، درمان کمی دشوار خواهد بود. برخی از داروهای مربوط به صدفک یا پسوریازیس می تواند برای جنین مشکل آفرین باشد. در این مقاله به بررسی پسوریازیس در دوران بارداری می پردازیم.

پسوریازیس چگونه بر بارداری تأثیر می گذارد؟

پسوریازیس بر توانایی باردار شدن تأثیر نمی گذارد. پسوریازیس با نقص مادرزادی یا سقط جنین ارتباطی ندارد. مطالعه اخیر نشان داد که نوزادان متولد از مادران مبتلا به پسوریازیس شدید بیش از سایرین، با وزن کم هنگام تولد به دنیا می آیند. در افراد مبتلا به پسوریازیس خفیف این خطر وجود ندارند. بزرگترین نگرانی در دوران بارداری داروهایی است که برای درمان پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه برخی از داروها کاملاً بی خطر هستند، اما برخی دیگر می توانند منجر به سقط جنین و نقایص مادرزادی شوند و باید از آنها اجتناب کرد.

بارداری چگونه بر پسوریازیس تأثیر می گذارد؟

همانطور که بارداری ها با هم تفاوت دارند، وضعیت هر مادر باردار مبتلا به پسوریازیس نیز منحصر به فرد است. در 60 درصد موارد، علائم پسوریازیس طی نه ماه دوره بارداری بهبود می یابد زیرا افزایش هورمون پروژسترون پاسخ ایمنی بسیار بالایی را که باعث ایجاد علائم پسوریازیس می شود، سرکوب می کند. در 10 تا 20 مورد، با وجود بارداری پسوریازیس بدتر می شود. برای کنترل هر چه بهتر شرایط و حفظ ایمنی و سلامت جنین، مادر باید تحت نظر پزشک باشد.

مصرف کدام داروها در دوران بارداری بی خطر است؟

ایمن ترین داروها در دوران بارداری درمانهای موضعی به ویژه مرطوب کننده ها و نرم کننده هایی مانند پترولئوم یا وازلین هستند. همچنین می توان از کرم های استروئیدی استفاده کرد. البته استعمال موضعی کرم استروئیدی به سینه در دوران شیردهی به هیچ وجه توصیه نمی شود. در صورت استفاده نیز باید حتما قبل از شیردهی، سینه به خوبی شستشو و کرم به طور کامل پاک شود.

در پسوریازیس متوسط یا شدید، کرم ها و پمادها موثر واقع نمی شوند، در این صورت می توان روش فتوتراپی ماوراء بنفش ب را امتحان کرد. درمان با اشعه ماوراء بنفش آ با داروی پسورالن در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا این دارو وارد شیر مادر شده و در نوزاد حساسیت به نور ایجاد می کند.

در دوران بارداری از کدام داروها باید اجتناب کرد؟

استفاده از داروهای زیر در دوران بارداری توصیه نمی شود یا بهتر است به صورت محدود مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع آنها مطالعات کافی در مورد ایمنی آنها در دوران بارداری، در دسترس نیست:

• درمانهای موضعی مانند قطران زغال سنگ و تازاروتن

• داروهای بیولوژیکی مانند داروی ضد التهابی آدالیمومب، انبرل یا اتانرسپت و اینفلیکسیماب با ریمی کید

موارد زیر برای جنین خطرناک هستند، از مصرف آنها اکیداً خودداری نمائید:

• متوترکسات یا ترکسال: با سقط جنین، شکاف کام و سایر نقایص مادرزادی مرتبط است. از آنجا که این دارو می تواند مشکلات کروموزومی نیز ایجاد کند، خانمها و آقایان، باید حداقل سه ماه قبل از اقدام به بارداری از مصرف آن خودداری کنند.

• رتینوئیدهای خوراکی مانند استریتین یا سوریاتان: مصرف آن به ویژه در سه ماهه اول بارداری، می توانند نقایص مادرزادی ایجاد کند. این خطر آنقدر قابل توجه است که پزشکان توصیه می کنند اقدام به بارداری تا دو سال پس از قطع این داروها، به تعویق بیفتد.

در صورت مصرف هر گونه دارو برای کنترل علائم، از بارداری خودداری کنید. اگر بارداری ناخواسته داشتید، بلافاصله به پزشک مراجعه نمائید. در برخی موارد، شرکت های دارویی برای بررسی اثر داروها بر بارداری، از مادران باردار ثبت نام می کنند و وضعیت آنها را زیر نظر می گیرند.

آیا پسوریازیس بر جنین تاثیر می گذارد؟

داروهای ممنوع پسوریازیس در بارداری می توانند بر جنین تاثیر منفی بگذارند بنابراین به محض تصمیم به بارداری، موضوع را با متخصص زنان و زایمان و متخصص پوست در میان بگذارید. لازم است چند هفته یا چند ماه قبل از اقدام به بارداری، مصرف داروها قطع شوند. سعی کنید قبل از بارداری بیماری خود را کنترل کنید. در این صورت احتمال عود بیماری در بارداری و نیاز به دارو کمتر خواهد بود.در صورت ابتلا به پسوریازیس در دوران بارداری، حتما متخصص زنان و پوست را در جریان امر قرار دهید تا در صورت نیاز داروهای شما به نحو مقتضی تغییر کند.

بعد از زایمان

در مواردی که علائم پسوریازیس در بارداری متوقف می شود، احتمال دارد بلافاصله پس از زایمان مجددا عود کند. بازگشت علائم معمولاٌ ظرف شش هفته پس از زایمان اتفاق می افتد و اغلب شدیدتر از قبل بارداری نیست.

اگر قصد شیردهی دارید، باید از مصرف داروهای زیر خودداری کنید:

• رتینوئیدهای خوراکی

• متوترکسات یا ترکسال

• داروهای بیولوژیکی

• فتوکموتراپی

• داروهای دیگری که در دوران بارداری ایمن شناخته نمی شوند.

تا زمانی که نوزاد از شیر مادر گرفته نشده است، باید از نرم کننده ها استروئیدهای موضعی و کرم دیترانول استفاده کرد.

مطالعه بیشتر:

مشکلات پوست و مو در بارداری

فندق افسونگر چیست؟ فواید، نحوه مصرف و کاربرد

علت خارش آلت تناسلی مردان و روش‌های درمان آن چیست؟

درماتیت آتوپیک کودکان ونشانه های درماتیت آتوپیک کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های تاثیر پسوریازیس بر جنین

آیا درمان با اشعه ماوراء بنفش برای پسوریازیس در بارداری بی خطر است؟

در پسوریازیس متوسط یا شدید، کرم ها و پمادها موثر واقع نمی شوند، در این صورت می توان روش فتوتراپی ماوراء بنفش ب را امتحان کرد. درمان با اشعه ماوراء بنفش آ با داروی پسورالن در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا این دارو وارد شیر مادر شده و در نوزاد حساسیت به نور ایجاد می کند.

کدام داروهای پسوریازیس برای جنین خطرناک است؟

• متوترکسات یا ترکسال که با سقط جنین، شکاف کام و سایر نقایص مادرزادی مرتبط است. از آنجا که این دارو می تواند مشکلات کروموزومی نیز ایجاد کند، خانمها و آقایان، باید حداقل سه ماه قبل از اقدام به بارداری از مصرف آن خودداری کنند.

چرا باید حین مصرف داروهای پسوریازیس از بارداری جلوگیری کنیم؟

رتینوئیدهای خوراکی مانند استریتین یا سوریاتان که مصرف آن به ویژه در سه ماهه اول بارداری، می توانند نقایص مادرزادی ایجاد کند. این خطر آنقدر قابل توجه است که پزشکان توصیه می کنند اقدام به بارداری تا دو سال پس از قطع این داروها، به تعویق بیفتد.

مصرف کدام داروهای پسوریازیس در شیردهی مضر است؟

اگر قصد شیردهی دارید، باید از مصرف داروهای زیر خودداری کنید: • رتینوئیدهای خوراکی • متوترکسات یا ترکسال • داروهای بیولوژیکی • فتوکموتراپی • داروهای دیگری که در دوران بارداری ایمن شناخته نمی شوند.

منبع: HEALTHLINE