The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید حنا برای مو و دستور استفاده از حنا برای مو چیست؟

حنا که از منظر گیاه شناسی به نام لاسونیا شناخته می شود، یکی از اجزای اصلی بسیاری از رنگ های تجاری بدن و مو است. حنا یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که برای این منظور استفاده می شود. برگ حنا همچنین از زمان های قدیم در شمال آفریقا و آسیا برای فواید روانی و دارویی و همچنین برای زینت استفاده می شده است. در ادامه این متن همه چیز را در مورد فواید حنا برای مو برای شما شرح خواهیم داد.

فواید حنا برای مو

حنا در طب سنتی به عنوان قابض، دفع کننده و سقط کننده جنین شناخته می شود. با این حال، برای مو نیز استفاده می شود. دکتر گارودیا، متخصص تریکولوژیست، می گوید: حنا دارای خواص ضد قارچی است، که برای کسانی که دارای شوره سر و مشکلات مربوط به ریزش مو و همچنین سایر مشکلات میکروبی هستند، بسیار مفید است.

حنا همچنین به کاهش سفیدی زودرس موها کمک می کند، زیرا سرشار از تانن است، ترکیبی گیاهی که در چای ها یافت می شود و به رنگ آمیزی غنی آنها کمک می کند. حنا حاوی ویتامین E است که به نرم شدن مو کمک می کند. برگ های طبیعی این گیاه سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان است که از سلامت مو حمایت می کند. حنا از زمان های قدیم به عنوان رنگ طبیعی مو استفاده می شده است.

دستور استفاده از حنا برای مو

حنا معمولاً به صورت پودر مخلوط با آب استفاده می شود. سپس روی موهای خشک اعمال می شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه، حنا را به موهای تان بزنید و آن را یک شب نگه دارید. از طرف دیگر، می توانید صبح آن را به مو بمالید و بعد از 4 یا 5 ساعت بشویید.

حنا باعث ایجاد لکه می شود، بنابراین، هنگام استفاده، حتماً شانه ها و محل کار خود را با یک حوله یا ملحفه کهنه بپوشانید تا لباس هایتان لک نشود. با این حال، لکه های حنا روی پوست دائمی نیستند و پس از چند بار شستشو از بین می روند.

برای به دست آوردن رنگ قهوه ای پررنگ روی مو، می توانید مقداری قهوه یا چای سیاه دم کرده و آن را به مخلوط حنای خود اضافه کنید. به همین ترتیب، چای قرمز دم کرده، پودر گلبرگ هیبیسکوس یا آب چغندر می تواند به دستیابی به رنگ قرمز تیره کمک کند.

برخی بر این باورند که مخلوط کردن حنا در فلز ممکن است باعث واکنش های نامطلوب شود. حنا همچنین ممکن است پلاستیک را لکه دار کند. گارودیا پیشنهاد می کند از یک کاسه سرامیکی استفاده کنید.

آنچه شما نیاز خواهید داشت:

• حوله ها یا ملحفه های قدیمی برای پوشاندن شانه ها و محل کار

• دستکش لاستیکی

• برس رنگ مو

• کلاه حمام

• کاسه و ابزار غیرفلزی، غیرپلاستیکی

• آب لیمو یا سرکه سیب برای کمک به رقیق شدن رنگ

• آب تصفیه شده یا مقطر (یا قهوه یا چای، همانطور که در بالا پیشنهاد شد)

• گیره مو برای جدا کردن موها (اختیاری)

• سشوار برای عملیات حرارتی (اختیاری)

نحوه مخلوط کردن:

1. آب را با قاشق به 1 فنجان حنا اضافه کنید تا خمیر غلیظی شبیه خمیر پنکیک ایجاد شود.

2. یک ماده مرطوب کننده به انتخاب خود اضافه کنید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح دهید).

3. مقداری لیمو یا سرکه سیب را بریزید و مخلوط کنید.

4. روی آن را بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. اگر هوا گرم است می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

نحوه استفاده روی موها:

1. شانه های خود را با یک حوله یا ملحفه کهنه بپوشانید تا لک نشود، دستکش بپوشید.

2. با شروع از مرکز سر، چند تار مو را بردارید و با برس شروع به حنا زدن کنید. حتماً پوست سر خود را نیز با حنا بپوشانید.

3. همانطور که پیش می روید موهای خود را در بالای سر جمع کنید. برای این کار می توانید از گیره مو استفاده کنید.

4. پس از اتمام، سر خود را با کلاه حمام یا کیسه پلی اتیلن بپوشانید.

5. بسته به رنگی که می خواهید به مدت 4 تا 5 ساعت یا یک شب روی آن بماند.

6. در حالت ایده آل، آن را در طول روز بمالید و در صورت امکان زیر آفتاب بنشینید. همچنین می توانید زیر مو خشک کن بنشینید. گرما به نفوذ بیشتر رنگ کمک می کند.

چگونه رنگ را از موهای خود بشویید:

1. حنا را به آرامی زیر آب خنک بشویید.

2. بلافاصله بعد از حنا از شامپو زدن خودداری کنید. اجازه دهید رنگ به مدت یک روز بماند و بعد از 24 ساعت موهای خود را شامپو کنید.

3. با یک حوله پاک کنید و اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند.

چگونه از خشک شدن موهای خود جلوگیری کنیم؟

همچنین حنا را می توان با مواد مرطوب کننده مخلوط کرد تا یک ماسک مغذی درست شود. گارودیا این کار را برای جلوگیری از خشک شدن مو توصیه می کند.

همچنین ممکن است بخواهید پس از شستن حنا موهای خود را چرب کنید. این می تواند به جایگزینی رطوبت از دست رفته در فرآیند رنگ کردن کمک کند و رنگی عمیق و غنی را تضمین کند. گارودیا مواد زیر را برای تهیه یک ماسک مغذی برای موهای شما در طول فرآیند رنگ شدن توصیه می کند. مقدار توصیه شده را با 1 فنجان پودر حنا مخلوط کنید.

• 2 عدد تخم مرغ

• 2/1فنجان ماست

• 2/1فنجان پودر شیکاکای (آناسیا کونسینا).

• 1 فنجان دانه شنبلیله (آنها را یک شب خیس کنید، سپس به صورت خمیر غلیظ در آورید.)

• 1 فنجان پودر آملا (انگور فرنگی هندی).

• 1 فنجان ژل آلوئه ورا

• 1 فنجان دانه های کتان خیس شده و به صورت خمیر غلیظ در آمده است

حنا بهتره یا پودر نیل؟

حنا از برگ های لاسونیا و پودر نیل از برگ های این تینکتوریا به دست می آید. هر دو قرن ها به عنوان رنگ طبیعی مورد استفاده قرار گرفته اند. در حالی که حنا به موها رنگی خرمایی می دهد، نیلی به آن رنگ قهوه ای تیره تا سیاه می دهد. معمولاً پس از شستن رنگ حنا از پودر نیل استفاده می شود تا موهای سیاه یا قهوه ای مورد نظر به دست آید. پودر نیل را می توان با حنا نیز مخلوط کرد. روی موهای خاکستری موثر است و به عنوان رنگ دائمی عمل می کند، برخلاف حنا که نیمه دائمی است. در حالی که حنا اگر با مرطوب‌ کننده‌های طبیعی مخلوط نشود، موها را خشک می‌کند، نیل موها را تغذیه می‌کند.

مضرات حنا چیست؟ حنا گذاشتن چه عوارضی دارد؟

حنا اغلب به صورت پودر فروخته می شود که می توان آن را یک شب خیس کرد و به موها زد. با این حال، گارودیا پیشنهاد می کند که همه حناهای بسته بندی شده خرید خوبی نیستند. او هشدار می دهد که برخی از محصولات حنا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در پوست سر شوند. تحقیقات نشان داده است که محصولات حنا به دلیل عدم کنترل کیفیت اغلب حاوی آلاینده‌ها هستند. این آلاینده ها ممکن است باعث آلرژی و اسکار دائمی شوند.

انواع حنا

سه نوع محصول حنا در بازار موجود است:

• حنای طبیعی. ساخته شده از برگ های حنا طبیعی، رنگی خرمایی به مو می دهد.

• حنای خنثی. این نوع حنا بدون رنگ کردن مو به درخشندگی آن می افزاید.

• حنای سیاه. این حنا از نیل ساخته شده و از نظر فنی حنا نیست. از یک ماده شیمیایی به نام پارافنیلن دیامین تشکیل شده است. اگر برای مدت طولانی نگه داشته شود، ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. علاوه بر این، گارودیا هشدار می دهد که برخی از انواع مو باید از حنا اجتناب کنند.

او می گوید: «افرادی که موهای خشک و وز دارند نباید از حنا استفاده کنند. با این حال، اگر هنوز هم می‌خواهند از آن استفاده کنند، باید آن را با نوعی مرطوب‌کننده طبیعی مخلوط کنند تا تعادل هیدرولیپیدی مو حفظ شود.»

آیا حنا می تواند سبب زخم شدن پوست سر شود؟

بسیاری از انواع بسته بندی حنا پودری حاوی آلاینده ها هستند. مواد تشکیل دهنده را به دقت بخوانید و قبل از استفاده در مورد محصول تحقیق کنید. رنگ های حاوی پارافنیلن دیامین می توانند باعث تحریک یا زخم شدن پوست سر شوند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

هنگام استفاده از حنا روی موهای وز و خشک، مراقبت خاصی لازم است، حنا باعث خشک شدن موها می شود. حنا در شکل طبیعی خود بسیار مفید است. تعدادی از برندها اکنون پودر حنا را می فروشند، اما به دلیل عدم کنترل کیفیت، احتمال آلودگی وجود دارد. استفاده از حنای آلوده ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. هنگام استفاده از حنا برای مو و پوست، مهم است که آن را از یک منبع قابل اعتماد تهیه کنید.

مطالعه بیشتر:

طراحی با حنا در بارداری خطرناک است؟

آیا زدن حنا به بدن در بارداری بی خطر است؟

رنگ کردن مو با حنا در دوران بارداری آیا ایمن است؟

رنگ کردن مو بعد از زایمان در دوران شیردهی امکان پذیر است؟

?پرسش و پاسخ های حنا

حنا گذاشتن چه فوایدی دارد؟

حنا به کاهش سفیدی زودرس موها کمک می کند، زیرا سرشار از تانن است، ترکیبی گیاهی که در چای ها یافت می شود و به رنگ آمیزی غنی آنها کمک می کند. حنا حاوی ویتامین E است که به نرم شدن مو کمک می کند. برگ های طبیعی این گیاه سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان است که از سلامت مو حمایت می کند.

حنا گذاشتن چه عوارضی دارد؟

حنا اغلب به صورت پودر فروخته می شود که می توان آن را یک شب خیس کرد و به موها زد. با این حال، گارودیا پیشنهاد می کند که همه حناهای بسته بندی شده خرید خوبی نیستند. او هشدار می دهد که برخی از محصولات حنا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در پوست سر شوند. تحقیقات نشان داده است که محصولات حنا به دلیل عدم کنترل کیفیت اغلب حاوی آلاینده‌ها هستند. این آلاینده ها ممکن است باعث آلرژی و اسکار دائمی شوند.

چند نوع حنا داریم؟

سه نوع محصول حنا در بازار موجود است: • حنای طبیعی. ساخته شده از برگ های حنا طبیعی، رنگی خرمایی به مو می دهد • حنای خنثی. این نوع حنا بدون رنگ کردن مو به درخشندگی آن می افزاید • حنای سیاه. این حنا از نیل ساخته شده و از نظر فنی حنا نیست.

آیا حنا می تواند سبب زخم شدن پوست سر شود؟

بسیاری از انواع بسته بندی حنا پودری حاوی آلاینده ها هستند. مواد تشکیل دهنده را به دقت بخوانید و قبل از استفاده در مورد محصول تحقیق کنید. رنگ های حاوی پارافنیلن دیامین می توانند باعث تحریک یا زخم شدن پوست سر شوند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

منبع: healthline