The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نمک اسپوم در بارداری و فواید حمام نمک اسپوم در بارداری چیست؟

شاید فکر نکنید حال که در این دوران نمی توان خیلی از داروها را مصرف کرد،  با حمام نمک بتوانید از شر خیلی از دردها خلاص شوید! مصرف نمک اسپوم برای دردها و ناراحتی ها، تاریخچه قابل توجهی دارد و قرن هاست که به عنوان درمانی برای مشکلات مختلف بارداری مورد مصرف قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا درباره فواید نمک اسپوم در دوران بارداری گفتگو کنیم.

نمک اسپوم چیست؟

نمک اسپوم را نباید با نمک خوراکی اشتباه گرفت. نمک اسپوم شکل متبلور منیزیم و سولفات، دو ماده معدنی طبیعی است. این مواد معدنی متبلور ابتدا در اسپوم انگلستان کشف شد و قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده از نمک اسپوم

مادران باردار می توانند در وان مقداری نمک اسپوم بریزند. نمک اسپوم به راحتی در آب حل می شود. بسیاری از ورزشکاران برای تسکین درد عضلات، در حمام از این نمک استفاده می کنند و معتقدند که با بازیابی عضلات پس از یک تمرین سخت کمک می کند. به این منظور باید حدود 2 فنجان نمک اسپوم را در یک وان محتوی آب گرم مخلوط کرده و به مدت 12 تا 15 دقیقه در آن غوطه ور شد. اطمینان حاصل کنید که دمای آب مناسب است و پوست را نمی سوزاند. بالا بردن بیش از حد دمای بدن و غوطه ور شدن در وان آب گرم برای جنین خطرناک است. به همین دلیل، در دوران بارداری باید از وان آب گرم یا آب حمام بسیار داغ اجتناب کرد.

فواید حمام اسپوم

حمام نمک اسپوم در دوران بارداری فواید زیادی دارد. پنج فایده اصلی این نمک برای مادران باردار عبارتند از:

1- آرامش عضلات

حمام با نمک اسپوم به کاهش درد عضلات و کمردرد کمک می کند و اغلب برای درمان گرفتگی عضلات پا، به عنوان یک مشکل رایج دوران بارداری، توصیه می شود.

2- تسکین پوست

نمک اسپوم، باعث بهبودی ترک های پوستی می شود. همچنین برای تسریع بهبودی بریدگی ها و آفتاب سوختگی های جزئی مناسب است.

3- کمک به هضم غذا

مادران باردار نباید نمک اسپوم را بخورند مگر با توصیه پزشک و به اندازه مشخصی که برای بیمار تجویز شده است.

4- کاهش استرس

اعتقاد بر این است که منیزیم یک کاهش دهنده طبیعی استرس است و به آرامش روح کمک می کند.

5- جای خالی نمک را پر می کند

کمبود منیزیم یکی از نگرانی های مهم بهداشتی است. نمک اسپوم می تواند جایگزین خوبی برای برخی از موادی باشد که در رژیم غذایی ما وجود ندارند. اگر نگران عدم دریافت نمک کافی در رژیم غذایی خود هستید به پزشک مراجعه کنید. نمک اسپوم را نخورید مگر اینکه پزشک دستورالعمل خاصی به شما داده باشد.

نمک اسپوم چه تاثیری دارد؟

برخی تحقیقات نشان می دهد که سولفات منیزیم از طریق پوست جذب می شود. به همین دلیل است که باید در حمام استفاده کرد. اما برخی از کارشناسان معتقدند که مقدار جذب آن به حدی کم است که اهمیت ندارد.

تاکنون دلیل علمی برای مضر یا بی ضرر بودن استفاده از نمک اسپوم در حمام ذکر نشده است. این بدان معناست که بسیاری از پزشکان نمک اسپوم را راهی مطمئن برای تسکین درد می دانند.

در یک مطالعه علمی، برای درمان پره اکلامپسی از تزریق وریدی سولفات منیزیم استفاده شد. پره اکلامپسی یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است که در درصد کمی از بارداری ها ایجاد می شود. بر اساس این مطالعه، مادران باردار مبتلا به پره اکلامپسی در سراسر جهان به کمک سولفات منیزیم تحت درمان قرار گرفتند و خطر بیماری تا بیش از 15 درصد کاهش یافت. پزشکان از اوایل دهه 1900 از سولفات منیزیم برای درمان پره اکلامپسی استفاده می کردند، این مطالعه روش درمانی را تائید می کند.

نمک اسپوم برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل و یبوست نیز مفید است اما چون تنها در صورت مصرف خوراکی امکان پذیر است، حتما باید با نظر و تائید پزشک انجام شود.

نمک اسپوم را از کجا می توان تهیه کرد؟

نمک اسپوم در داروخانه ها و بسیاری از خواربار فروشی ها موجود است و در برندها و قیمت های مختلفی در اختیار افراد قرار می گیرد. از نظر کیفیت، نام های تجاری مختلف تفاوتی با یکدیگر ندارند. برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک یا سایر عوارض، این محصول را در مخلوط با گیاهان یا روغن ها استفاده نکنید.

هشدارها

هرگز نمک اسپوم را به صورت خوراکی، نخورید. در دوران بارداری، آن را به صورت حل شده ننوشید یا بدون مشورت پزشک آن را تزریق نکنید. مصرف بیش از حد سولفات منیزیم در موارد نادر با مسمومیت شدید همراه است.

مطالعه بیشتر:

درمان بواسیر در بارداری و روش های درمان آن

درد کشاله ران در بارداری چگونه درمان می شود؟

ترشحات بد بو در مردان چه علت هایی دارد و درمان آن چیست؟

درمان خانگی خارش آلت تناسلی مردان ، دلایل و روش پیشگیری

?پرسش و پاسخ های نمک اسپوم

آیا حمام با نمک اپسوم بدن ردد را کم می کند؟

بله. حمام با نمک اپسوم به کاهش درد عضلات و کمردرد کمک می کند و اغلب برای درمان گرفتگی عضلات پا، به عنوان یک مشکل رایج دوران بارداری، توصیه می شود.

فواید حمام اسپوم در بارداری چیست؟

حمام نمک اپسوم در دوران بارداری فواید زیادی دارد. پنج فایده اصلی این نمک برای مادران باردار عبارتند از: 1- آرامش عضلات 2- تسکین پوست 3- کمک به هضم غذا 4- کاهش استرس 5- جای خالی نمک را پر می کند

آیا استفاده از نمک اپسوم در بارداری ایمن است؟

تاکنون دلیل علمی برای مضر یا بی ضرر بودن استفاده از نمک اپسوم در حمام ذکر نشده است. این بدان معناست که بسیاری از پزشکان نمک اپسوم را راهی مطمئن برای تسکین درد می دانند..

نمک اپسوم را از کجا می توان تهیه کرد؟

نمک اپسوم در داروخانه ها و بسیاری از خواربار فروشی ها موجود است و در برندها و قیمت های مختلفی در اختیار افراد قرار می گیرد. از نظر کیفیت، نام های تجاری مختلف تفاوتی با یکدیگر ندارند. برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک یا سایر عوارض، این محصول را در مخلوط با گیاهان یا روغن ها استفاده نکنید.

منبع: healthline