The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سوزش سر دل در زمان حاملگی نشانه چیست و درمان آن چیست؟

بارداری دورانی است که در طی نه ماه آن بدن مادر با فراز و نشیب های بسیار زیادی مواجه می شود. برخی عارضه های ناخوشایند آن همانند سوزش سر دل در زمان حاملگی می تواند برای مادر بسیار آزار دهنده باشد. اما خوشبختانه به مدد علم پزشکی، برای بیشتر عوارض دوران بارداری راه حل هایی مطرح شده است که شاید به طور کامل درمان کننده مشکل نباشند، اما می توانند ناخوشی های حاصل از آن را تا حد زیادی کاهش داده و تحمل شرایط را برای مادر ساده تر کند. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که علت سوزش سر دل چیست؟ سوزش سر دل در بارداری از کی شروع میشود؟ و چه درمان هایی برای آن وجود دارد.

سوزش سر دل چیست؟

در میان تمام عوارض بارداری، سوزش سر دل یکی از ناراحت‌کننده‌ترین‌هاست و رتبه‌ی نخست را داراست. اینکه فرزندتان موی سر زیاد‌ی دارد (پس سوزش سر دل دارید)، حقیقتاً افسانه است. برای این داستان منطق علمی وجود ندارد، زیرا بسیاری از بچه‌هایی که مادرانشان دچار سوزش سر دل شدید بوده‌اند، تقریباً بدون موی سر متولد شده‌اند.

 سوزش سر دل در بارداری نشانه چیست؟

سوزش سر دل یا ریفلکس، نشانه بازگشت محتویات اسیدی شکم رو به بالا و درون مری است. این عارضه باعث احساس سوزشی می‌شود که پشت استخوان جناق سینه آنرا احساس می‌کنید و اغلب همراه با مزه‌ی غذای اسیدی بازگشته از معده است. این مشکل می تواند باعث درد ضربه‌زننده‌ای که از شکم به سمت گلو گسترش می‌یابد، احساس شود.

سوزش سر دل در بارداری از کی شروع میشه؟

معمولاً سوزش سر دل در سه ماه دوم یا سوم بارداری رخ می‌دهد و عوامل هورمونی و فیزیکی مادر باعث بروز آن می‌شود. هورمون پروژسترون که در آماده‌سازی بدن برای زایمان ضروری است، تاثیر شل کننده ای بر دریچه‌ی بالایی معده دارد و باعث می‌شود که محتویات معده وارد مری شده و موجب ناراحتی مادر شود.

همان طور که رحم رشد می‌کند، به شکم فشار می‌آورد و آن را از وضعیت معمول خود جابه‌جا می‌کند. در دوران بارداری روند کلی گوارش آهسته می‌شود تا جفت برای گردآوری مواد مغذی زمان بیشتری در اختیار داشته باشد و در نتیجه، غذا برای مدت طولانی‌تری در شکم باقی می‌ماند. این حالت احتمال سوزش سر دل را افزایش می­دهد.

معمولاً سوزش سر دل پس از غذا یا شب­ها رخ می‌دهد.

درمان سوزش سر دل در دوران بارداری

  • از خوابیدن به پشت پرهیز کنید، خصوصاً در اواخر دوران بارداری. بالای تخت خواب خود را کمی بالا بیاورید یا با بالش‌هایی بیش از حد معمول بخوابید.
  • آرام باشید و مهارت‌هایی را تمرین کنید که برای زایمان و مادر شدن نیاز دارید.
  • حالت خوب بدن را حفظ کنید – خمودگی بدن مشکل را تشدید می‌کند.
  • لباس گشاد بپوشید.
  • کشش ملایم قفسه‌ی سینه می‌تواند سوزش سر دل را آرام کند، با این کار مجرای گوارش فضای بیشتری یافته و در نتیجه فشار به اعضای شکمی کاهش می یابد. برای این منظور با گذاشتن دست بر بالای چارچوب بدن خود را کشش دهید. این وضعیت را سی ثانیه حفظ کنید.
  • از مهمترین راه کارها برای برطرف کردن سوزش سر دل در زمان حاملگی این است که وعده‌های غذایی با حجم زیاد نخورید. سعی کنید حجم کمتری از غذا را میل کنید.
  • نزدیک به وقت رفتن به تخت خواب غذا نخورید. پیش از ساعت هفت عصر شام سبک بخورید و پیش از دراز کشیدن، دو تا سه ساعت به گوارش غذا زمان دهید. غذاهای خود را به درستی ترکیب کنید (میوه‌ها را تنها بخورید و سعی کنید که پروتئین و مواد نشاسته‌ای را مخلوط نکنید).
  • نان کمتری بخورید. گرچه ممکن است این کار برایتان چالش ­برانگیز ­شود، ولی بسیاری از مادران با این روش متوجه بهبود اوضاع می‌شوند.
  • وعده‌های غذا را از دست ندهید.
  • برای درمان سوزش سر دل در زمان حاملگی غذا را به خوبی بجوید.

 

بیشتر بدانید:

1- 11 روش برای کاهش درد و درمان سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده

2- سوزش سر دل در زمان شیردهی، از علت تا درمان

3- 7 درمان گیاهی و خانگی سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده در بارداری

4- سوزش سر دل صبحگاهی و درمان آن چگونه است؟