The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خانگی خارش آلت تناسلی مردان ، دلایل و روش پیشگیری

وقتی صحبت از خارش ناحیه تناسلی می شود، بیشتر فکر ها به سمت عفونت قارچی واژن خواهد رفت. اما برای مردان نیز ممکن است این عارضه ایجاد شود.خارش آلت تناسلی مردان چه به دلیل بیماری‌های مقاربتی باشد یا خیر، می‌تواند به حدی شدید باشد که روز شما را خراب کند. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد دلایل احتمالی و روش‌هایی برای رهایی از خارش آلت تناسلی بیشتر بدانید.

مهمترین دلایل خارش آلت تناسلی مردان چیست؟

خارش آلت تناسلی به دلایل گوناگونی ممکن است ایجاد شود که مهمترین آنها شامل:

تبخال ناحیه تناسلی

تبخال ناحیه تناسلی به دلیل ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) به وجود می‌آید که باعث خارش ناحیه تناسلی و آلت تناسلی خواهد شد. ویروس ممکن است سال‌ها در بدن فرد خاموش باقی بماند. به همین دلیل بسیاری از افراد به این ویروس مبتلا هستند اما از آن اطلاعی ندارند. هنگام بروز تبخال، خوشه‌هایی تاول مانند و پر از مایع به همراه خارش ایجاد می‌شوند.

کلسنگ نیتیدوس

کلسنگ نیتیدوس یک نوع التهاب سلول‌های پوستی است که باعث ایجاد برآمدگی‌هایی در نقاط مختلف بدن از جمله آلت تناسلی می‌شود. در حالت طبیعی، برآمدگی‌هایی سرصاف، به اندازه نوک سوزن و به رنگ گوشت بدن دیده می‌شوند.

کاندیدیازیس (برفک آقایان)

کاندیدیازیس که به عفونت قارچی مردان نیز معروف است، ممکن است در نوک آلت تناسلی ایجاد شود. در این شرایط پوست ختنه‌گاه و نوک آلت تناسلی دچار سوزش، قرمزی و خارش می‌شود و ترشحاتی پنیری شکل در زیر قسمت ختنه‌گاه ایجاد می‌شود.

زگیل تناسلی

این برآمدگی‌های کوچک به دلیل ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد شده و یک بیماری مقاربتی به حساب می‌آید. زگیل تناسلی به رنگ پوست بدن و شبیه به گل کلم است و گاهی در هنگام مقاربت دچار خارش و خونریزی می‌شود.

لیکن پلان و پسوریازیس

لیکن پلان مشکلی التهابی است که بر مو، ناخن و پوست، از جمله پوست آلت تناسلی تاثیر می‌گذارد. این عارضه باعث ایجاد خارش، برآمدگی‌ها و تاول‌های سر صاف می‌شود.

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که ممکن است آلت تناسلی را درگیر کند. در این شرایط سلول‌های پوستی به سرعت رشد می‌کنند و در نتیجه روی سطح پوست، تجمعی از سلول‌های پوستی به وجود می‌آید. این امر باعث ایجاد خارش پوستی همراه با پوسته‌های قرمز رنگ می‌شود.

گال (جرب)

در بیماری جرب مایت‌ (شپشک‌های) ریزی به زیر پوست نفوذ می‌کند. مایت‌ها در چین‌های پوست نفوذ کرده و همچنین به پوست اطراف ناحیه تناسلی و آلت تناسلی آقایان وارد می‌شوند.  جرب خارش شدید ایجاد کرده و ممکن است متوجه شیارهای ریزی روی آلت تناسلی خود شوید.

درماتیت پوستی

درماتیت پوستی خارش ناحیه تناسلی است که بر اثر تماس با مواد حساسیت‌زا ایجاد می‌شود. این مواد شامل صابون‌ها، عطر‌ها و پارچه‌هایی خاص است. درماتیت پوستی علاوه بر خارش، باعث ایجاد خشکی پوست، بثورات قرمز رنگ ناحیه تناسلی و برآمدگی‌های کوچک می‌شود.

آماس ناحیه تناسلی

آماس به التهاب غدد آلت تناسلی می‌گویند. علائم دیگر این بیماری شامل سوزش، خارش، قرمزی و ورم است. برخی از آقایان در هنگام ادرار احساس درد دارند.

موی زیر پوستی

موی زیر پوستی در پایین آلت تناسلی باعث ایجاد درد و برآمدگی‌های صاف یا تاول‌های دردناک می‌شود.

التهاب میزراه

این عارضه شامل التهاب لوله میزراه است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن منتقل می‌کند. علائم التهاب میزراه شامل تکرر ادرار، اشکال در ادرار کردن و وجود خون در مایع منی است.

دلایل خارش ناحیه شرمگاهی

تمام خارش‌های مربوط به کشاله ران روی ناحیه تناسلی هم ایجاد نمی‌شود. شرایطی که باعث ایجاد خارش در این نواحی می‌شود شامل موارد زیر است:

شپش ناحیه تناسلی که حشرات انگلی کوچکی هستند که به موها و پوست ناحیه تناسلی می‌چسبند.

• فولیکولیت، مشکلی است که در آن فولیکول موها دچار التهاب می‌شوند.

• زگیل آبکی که عفونت ویروسی خوش‌خیم روی پوست است.

• خارش ژوک که ناشی از عفونت قارچی در ناحیه تناسلی است.

• اگزما (درماتیت آتوپیک) عارضه‌ای است که پوست در مقابل مواد حساسیت‌زا نشان می‌دهد.

درمان خانگی خارش آلت تناسلی

خاراندن آلت ممکن است خارش را تسکین دهد اما موقتی است و در صورتی که به این کار ادامه دهید احتمال زخم شدن و عفونت وجود دارد. تعدادی درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌توانید برای تسکین خارش و جلوگیری از التهاب انجام دهید.

کمپرس آب سرد

این روش درمانی در تسکین خارش ناشی از جرب، درماتیت پوستی یا موهای زیر پوستی موثر است. پارچه‌ای سرد و مرطوب را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی آلت تناسلی خود قرار دهید یا از یک بسته یخ که به دور آن حوله پیچیده‌اید استفاده کنید. خنک بودن کمپرس آب سرد باعث کاهش التهاب بالانیتیس یا میزراه می‌شود.

جوی دوسر کلوئیدی

خاصیت ضد التهابی جوی دوسر برای کاهش تحریکات پوستی مانند خارش و خشکی موثر است. پودر جوی دوسر را در آب گرم مخلوط کرده و با آن حمام کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب برای تسکین خارش ناشی از پسوریازیس موثر است. یک واحد سرکه سیب را با یک واحد آب مخلوط کنید. محلول را مستقیم روی آلت تناسلی بمالید و بعد از خشک شدن محل را آبکشی کنید. در صورتی که دچار خراش یا بریدگی در پوست هستید از سرکه استفاده نکنید زیرا باعث سوزش می‌شود.

نمک دریای مرده

روش درمانی خانگی دیگر برای پسوریازیس نمک دریای مرده یا نمک اپسوم است. نمک را در آب گرم بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بمانید.

چه زمان باید برای خارش آلت تناسلی به پزشک مراجعه کنید؟

برخی از دلایل خارش آلت تناسلی نیاز به مشاوره با پزشک دارد. برای مثال، موی زیر پوستی ممکن است پس از چند هفته به خودی خود برطرف شود. همین‌طور خارش، قرمزی و التهابی که به دلیل مواد حساسیت زا ایجاد شده‌ است، در صورتی که دیگر با آن مواد در تماس نباشید به مرور از بین خواهد رفت.هر چند در برخی شرایط این مشکلات بدون درمان از بین نخواهد رفت.

در صورت تشدید خارش و عدم بهبود و داشتن علائمی مانند ترشح، تاول، ‌درد یا سوزش به پزشک مراجعه کنید. پزشک یا پس از معاینه پوست علت خارش را تشخیص می‌دهد یا نمونه را به وسیله سواپ برداشته و به آزمایشگاه می‌فرستد. در این روش نوع عفونت از لحاظ ویروسی،‌ باکتریایی یا قارچی مشخص خواهد شد.

برای پیشگیری از خارش آلت تناسلی چه کنیم؟

درصورتی‌که به درماتیت پوستی مبتلا هستید، از مواد حساسیت‌زا که شامل صابون‌های معطر، مواد شوینده یا پارچه‌هایی خاص است دوری کنید.عادت به بهداشت مناسب باعث کاهش خارش می‌شود. هر روز حمام بروید و آلت تناسلی را به خوبی آبکشی کنید. حتما زیر ختنه‌گاه را به خوبی تمیز کنید تا سلول‌های مرده، آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که باعث تحریک و خارش می‌شود از بین برود. لازم است پس از حمام بدن خود را به خوبی خشک کنید. رطوبت باعث رشد قارچ می‌شود.

اگر سابقه موی زیر پوستی دارید،‌ موها را از ته نتراشید، مو را در جهت رویش بتراشید و از کرم قبل از اصلاح برای نرم کردن محل استفاده کنید. همچنین لباس زیر گشاد به تن کنید. لباس زیر تنگ باعث اصطکاک و خارش پوستی می‌شود.

چکیده مطالب

خارش آلت تناسلی به صورت مداوم ناحیه تناسلی را نادیده نگیرید. با اینکه روش‌های درمان خانگی اغلب اولین اقدامی است که انجام می‌دهید، ‌در صورت تداوم خارش، تشدید آن و بروز علائم دیگر به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

لکه های قرمز روی آلت تناسلی به چه علت است؟

ترشحات بد بو در مردان چه علت هایی دارد و درمان آن چیست؟

خارش واژن بعد از قاعدگی به چه علت است و درمان آن چیست؟

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چگونه است و درمان آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های خارش آلت تناسلی مردان

درمان خانگی خارش آلت تناسلی مردان چیست؟

سرکه سیب برای تسکین خارش ناشی از پسوریازیس موثر است. یک واحد سرکه سیب را با یک واحد آب مخلوط کنید. محلول را مستقیم روی آلت تناسلی بمالید و بعد از خشک شدن محل را آبکشی کنید. در صورتی که دچار خراش یا بریدگی در پوست هستید از سرکه استفاده نکنید زیرا باعث سوزش می‌شود.

برای درمان خارش آلت ناشی از پسوریازیس چه کنیم؟

روش درمانی خانگی دیگر برای پسوریازیس نمک دریای مرده یا نمک اپسوم است. نمک را در آب گرم بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بمانید.

چه زمان باید برای خارش آلت تناسلی به پزشک مراجعه کنید؟

درصورت تشدید خارش و عدم بهبود و داشتن علائمی مانند ترشح، تاول، ‌درد یا سوزش به پزشک مراجعه کنید.

موهای روی آلتم به داخل پوستم فرو میره چیکار کنم؟

اگر سابقه موی زیر پوستی دارید،‌ موها را از ته نتراشید، مو را در جهت رویش بتراشید و از کرم قبل از اصلاح برای نرم کردن محل استفاده کنید. همچنین لباس زیر گشاد به تن کنید. لباس زیر تنگ باعث اصطکاک و خارش پوستی می‌شود.

منبع: HEALTHLINE