The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

7 راه برای کمک به رشد مغز نوزاد

لازم نیست والدین برای کمک به رشد مغز فرزندشان پول زیادی خرج کنند یا حتی او را به کلاسهای متعدد بفرستند. برای والدینی که نمی توانند یا نمی خواهند همراه فرزندشان در کلاسهای مختلف شرکت کنند، راه های ساده‌ای برای تعامل با کودک و کمک به رشد او وجود دارد. با ما همراه باشید تا ایده های تازه و ساده ای برای رشد مغز نوزاد بیاموزیم.

بازی با زبان برای کمک به رشد مغز نوزاد

یکی از تمرین های ساده که به راحتی در اکثر برنامه‌های روزمره می توان انجام داد، این است که مثلاً حین تعویض پوشک یا هنگام بازی، زبان خود را از زوایای مختلف بیرون بیاورید و به فرزندتان اجازه بدهید این کار را تکرار کند. این عمل، روش مفیدی است که از حدود 3ماهگی کودک را به کنترل زبان تشویق و به بهبود مهارت خوردن و رشد گفتار کمک می کند. همچنین والدین می توانند به این وسیله با او ارتباط برقرار کنند.

خواباندن روی شکم برای کمک به رشد مغز نوزاد

خوابانیدن کودک روی شکم تا 6 ماهگی نه تنها برای تقویت قدرت بدنی و هماهنگی، بلکه به عنوان یک راه عالی برای تعامل، ارزشمند است. در کنار او یا رخ به رخ در مقابل او دراز بکشید. برای کودک قصه بگوئید و اجازه دهید در آینه نگاه کند یا اسباب بازی هایش مشغول شود. این راهی برای رشد زودهنگام دوران کودکی و یادگیری زودهنگام است.

برای کمک به رشد مغز نوزاد، حواس پنجگانه را شعله ور سازید

تکه‌ پارچه‌هایی با بافت‌های متفاوت را جمع‌آوری کنید و به کودک فرصت دهید با آنها بازی کند. اندازه پارچه ها باید خیلی کوچک باشد، در مورد آنها با فرزندتان گفتگو کنید تا بتواند از طریق حواس خود یادبگیرد. قرار دادن کودک در معرض زبان توصیفی غنی به او کمک می کند در آینده دامنه واژگانی قوی داشته باشد.

دسته بندی اشیای بزرگ و کوچک

کودکان نوپا بین 2 تا 3 سال دوست دارند وسایل مختلف خانه را به دو دسته وسایل "بزرگ" و "کوچک" دسته بندی کنند. این بازی کلمات و مفاهیم بزرگ و کوچک را به کودک می آموزد، به او کمک می کند در مورد اندازه ها فکر کنند و مهارت های ریاضی اولیه مانند مراحل اولیه درک اندازه گیری را تقویت می نماید.

برای کمک به رشد مغز نوزاد گوش کردن خودتان را تقویت کنید

روزانه میلیون ها مسیر عصبی در کودک ایجاد می شود که در طول زندگی برای دریافت اطلاعات از آنها استفاده می کنند. موسیقی راهی موثر برای تحریک این فرایند است. این مسیرها در رشد زبانی، شناختی، اجتماعی و عاطفی به او کمک می کند. به والدین توصیه می شود نوزاد را در معرض انواع مختلف موسیقی با لحن و متر متفاوت قرار دهند.

برای کمک به رشد مغز نوزاد، با هم آواز بخوانید

وقتی آواز می خوانید، کودک را نزدیک خود قرار دهید و سعی کنید دهان به طرز اغراق آمیزی باز و بسته شود تا کودک بتواند این حرکات را تقلید کند. همچنین، پاسخ های کودک را با تقلید از او تأیید کنید، این تقویت مثبت باعث تشویق بیشتر صداها و فعالیت های حرکتی خود به خود و در نتیجه یادگیری خواهد شد.آهنگ هایی که پخش می کنید تند و آهسته باشند، بلند و آهسته بخوانید و از نت های بالا و پایین استفاده کنید.

قایم موشک (قایم با شک) بازی کنید

این بازی به درک پایداری شی در نوزادان کمک می کند. پایداری شی به این معنی است که بدانیم حتی وقتی چیزی را نمی بینیم، می تواند وجود داشته باشد. سن مناسب برای شروع این بازی حدود 9 ماهگی است، البته نوزادان در سنین پایین تر نیز از آن لذت می برند.

قدرت بازی

فراموش نکنید تعامل با کودک کلید رشد مثبت مغز است. ارزش واقعی بازی با کودکان در این است که به آنها کمک می کند به اولین و مهمترین وظیفه خود در سال های اولیه زندگی که همان ایجاد رابطه قوی با والدین است، تسلط پیدا کنند. این پیوند قوی و مطمئنی است که کودکان در تمام زندگی خود به عنوان الگوی روابط با خود به همراه دارند و به کمک آن می توانند روابط دوستی و همکاری با دیگران برقرار سازند، به صورت گروهی کار کنند و در آینده روابط عاشقانه قوی داشته باشند.

تمامی این فعالیت ها، رایگان و به راحتی در زندگی روزانه شما قابل اجرا بوده و برای برای کمک به رشد مغز نوزاد بسیار مفیدند. بازی والدین با کودک بسیار ارزشمند است و به کودکان فرصت می دهد تا تمرین کنند و به مرور زمان به مهارت های مهم شناختی، ارتباطی و اجتماعی-عاطفی که برای موفقیت در مدرسه و زندگی لازم است، دست یابند.

مطالعه بیشتر:

راه های تقویت رشد مغز کودکان و نوزادان چیست؟

 10 موادغذایی برای باهوش شدن کودک

چطور مغز نوزاد رشد و تکامل پیدا می کند؟ (ویدئو)

راههای باهوش شدن کودک ، انوع هوش در کودکان

?پرسش و پاسخ های رشد مغز نوزاد

بهترین بازی برای کمک به رشد مغز نوزاد کدام است؟

قایم موشک بازی. این بازی به درک پایداری شی در نوزادان کمک می کند. پایداری شی به این معنی است که بدانیم حتی وقتی چیزی را نمی بینیم، می تواند وجود داشته باشد. سن مناسب برای شروع این بازی حدود 9 ماهگی است، البته نوزادان در سنین پایین تر نیز از آن لذت می برند.

برای کمک به رشد مغز نوزاد چه کنیم؟

برای کمک به رشد مغز نوزاد، با هم آواز بخوانید. وقتی آواز می خوانید، کودک را نزدیک خود قرار دهید و سعی کنید دهان به طرز اغراق آمیزی باز و بسته شود تا کودک بتواند این حرکات را تقلید کند. همچنین، پاسخ های کودک را با تقلید از او تأیید کنید، این تقویت مثبت باعث تشویق بیشتر صداها و فعالیت های حرکتی خود به خود و در نتیجه یادگیری خواهد شد.

چرا باید گاهی نوزاد را روی شکم بخوابانیم؟

خوابانیدن کودک روی شکم تا 6 ماهگی نه تنها برای تقویت قدرت بدنی و هماهنگی، بلکه به عنوان یک راه عالی برای تعامل، ارزشمند است

آیا موسیقی برای نوزاد مفید است؟

روزانه میلیون ها مسیر عصبی در کودک ایجاد می شود که در طول زندگی برای دریافت اطلاعات از آنها استفاده می کنند. موسیقی راهی موثر برای تحریک این فرایند است. این مسیرها در رشد زبانی، شناختی، اجتماعی و عاطفی به او کمک می کند. به والدین توصیه می شود نوزاد را در معرض انواع مختلف موسیقی با لحن و متر متفاوت قرار دهند.

منبع: healthline