The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راه های تقویت رشد مغز کودکان و نوزادان چیست؟

با رشد نوزادان، سرعت پیشروی مهارت های حرکتی و شناختی آنها اغلب والدین را به تعجب وا می دارد. آنها از نوزاد کوچکی که فقط به طور غریزی می تواند انگشت بزرگترها را بگیرد، به کودکی تبدیل می شود که قادر است با اسباب بازی بازی کند. اگرچه توانایی گرفتن اسباب بازی و بازی با آن بدون کمک والدین در کودک رشد می کند، اما امکان تقویت رشد مغز کودکان و پرورش مهارت های حرکتی و توانایی های شناختی که از طریق فعّالیت های اساسی با استفاده از اسباب بازی های دستی در مغز رشد می کنند، وجود دارد. در ادامه این متن روش هایی را برای تقویت رشد مغز کودکان برای شما شرح خواهیم داد.

تقویت رشد مغز کودکان

باید دانست که مهارت گرفتن جز اوّلین مهارتهایی است که نوزادان باید به دست بیاورند تا انتظارات مناسبی داشته باشند. والدین هوشیار به این نکته توجه دارند که با گذشت چند ماه، چابکی کودک در توانایی گرفتن و بازی با اسباب بازی افزایش می یابد. استانداردهای زیر به تفضیل انتظاراتی را نشان می دهد که باید از نوزادان در طول سال اوّل زندگی داشته باشیم.

• 3 ماهگی: فرزند شما دیگر نوزاد نیست، او می تواند اشیایی را گرفته و در دستش نگه دارد، اما به طور کلی توانایی دراز کردن دست و گرفتن اشیا را ندارد. در این سن، کافی است هر بار یک اسباب بازی به کودک نشان داده و به او اجازه دهید تا مهارت گرفتن را تقویت کند.

• 5 ماهگی: کودکان اکنون می توانند خواسته و به طور مستقل دستشان را دراز کنند و اشیا را بگیرند. وقتی اسباب بازی به آنها نشان می دهید، نگاهشان مسیر بین اسباب بازی و دست را طی می کند. این نشان دهنده توانایی در حال رشد آنها در برنامه ریزی و هماهنگی حرکات است. وقتی به کودک 5 ماهه اسباب بازی هدیه می دهید، باید اسباب بازی باشد که بتوانند دست خود را دراز کنند و آن را بگیرند.

• 7 ماهگی: کودک 7 ماهه در حال رشد از تمام دست خود برای نگه داشتن اجسام استفاده می کند، شاید انگشتان شست خود را نیز به کار بگیرد تا شئ را محکم در کف دست نگه دارد. دقت و درک بینایی نیز وارد عمل می شود و نوزادان بهتر می توانند اشیاء موجود در دست خود را دستکاری کنند. نوزادان 7 ماهه را در معرض انواع اسباب بازی های مناسب سن او قرار دهید و هنگام بازی با آنها "حرف" بزنید.

• 9 ماهگی: آنها اکنون قابلیت این را دارند که اشیا را از دستی به دست دیگر بدهند. استقامت عضلانی در کودکان این سن افزایش پیدا کرده و ارتباط بین رفتارها را پردازش می کنند. اسباب بازی های دستی مانند بلوک های مرّتب سازی شکل و فنجان های تودرتو که حل مسئله را تقویت می کنند، برای این سن مناسب هستند.

• 11 ماهگی: کودکان در این سن عملاً مهارت دستکاری اشیا را به اندازه کافی به دست آورده اند. توانایی گرفتن آنها اکنون شامل توانایی چرخاندن و پرتاب اسباب بازی های کوچک است. بازی های ساده ای انجام دهید که در آنها کودک اشیا را بگیرد. می توانید بازی های نوبتی را به او آموزش دهید.

استفاده از توانایی های گرفتن برای کمک به کودکان تا بتوانند فکر کنند

از هفت یا هشت ماهگی، والدین می توانند بر توانایی گرفتن کودک نظارت و حرکات او را با فعالیت ساده و استفاده از سه اسباب بازی دستی برنامه ریزی کنند. این تمرین نه تنها مهارتهای حرکتی او را تقویت می کند بلکه مهارتهای حل مسئله را نیز به درجات بالاتر ارتقا می دهد.

- سه اسباب بازی که کودک می تواند به راحتی آنها را بگیرد، پیش روی او قرار دهید.

- به او اجازه دهید یک اسباب بازی را در هر دستش بگیرد.

- وقتی در هر دست خود یک اسباب بازی دارد، اسباب بازی سوم را به او بدهید.

- در ابتدا او احتمالاً گیج خواهد شد و سعی می کند اسباب بازی سوم را بدون اینکه یکی از دستانش را خالی کند، به دست بگیرد.

- با پیشرفت توانایی های شناختی، قبل از اینکه بخواهد اسباب بازی جدید را بگیرد، یکی از اسباب بازی هایش را می اندازد.

چرا والدین سعی می کنند رشد مغز را تقویت کنند؟

• درگیر کردن نوزادان در فعالیتهای مناسب رشد، رشد کلی آنها را تحریک می کند.

• والدین می توانند از این فعالیت ها به عنوان ابزاری ساده برای رشد کودک استفاده کنند.

• این فعالیت ها، ساختاری برای تعامل و بازی های اساسی در اختیار والدینی قرار می دهد که تجربه کافی ندارند.

• این یک روش آسان ، ارزان و مؤثر برای افزایش رشد مغز کودک و ارتقای رشد جسمانی و شناختی است.

شما می توانید بازی ها و ایده های متفاوتی را برای بازی با کودک پیدا کنید. به یاد داشته باشید بازی برای تقویت رشد مغز کودکان مفید است. پس فکر و خیال را کنار بگذارید و با کوچولوی دلبندتان بازی کنید. بازی و تفریح بهترین راه آموزش به کودکان است.

 مطالعه بیشتر:

6 ماده غذایی موثر بر رشد مغز کودکان

غذاهای مفید برای رشد مغز جنین کدام است ؟

راههای باهوش شدن کودک ، انوع هوش در کودکان

غذا برای باهوش شدن کودک و 10 موادغذایی برای باهوش شدن کودک

?پرسش و پاسخ های تقویت رشد مغز کودکان

در چند ماهگی نوزاد می تواند اشیاء را بگیرد؟

فرزند شما دیگر نوزاد نیست، او می تواند اشیایی را گرفته و در دستش نگه دارد، اما به طور کلی توانایی دراز کردن دست و گرفتن اشیا را ندارد. در این سن، کافی است هر بار یک اسباب بازی به کودک نشان داده و به او اجازه دهید تا مهارت گرفتن را تقویت کند.

در چند ماهگی کودک می تواند اشیاء را نگه دارد؟

کودک 7 ماهه در حال رشد از تمام دست خود برای نگه داشتن اجسام استفاده می کند، شاید انگشتان شست خود را نیز به کار بگیرد تا شی را محکم در کف دست نگه دارد. دقت و درک بینایی نیز وارد عمل می شود و نوزادان بهتر می توانند اشیاء موجود در دست خود را دستکاری کنند. نوزادان 7 ماهه را در معرض انواع اسباب بازی های مناسب سن او قرار دهید و هنگام بازی با آنها حرف بزنید.

چرا والدین سعی می کنند رشد مغز را تقویت کنند؟

درگیر کردن نوزادان در فعالیتهای مناسب رشد، رشد کلی آنها را تحریک می کند. والدین می توانند از این فعالیت ها به عنوان ابزاری ساده برای رشد کودک استفاده کنند. این فعالیت ها، ساختاری برای تعامل و بازی های اساسی در اختیار والدینی قرار می دهد که تجربه کافی ندارند. این یک روش آسان ، ارزان و موثر برای افزایش رشد مغز کودک و ارتقای رشد جسمانی و شناختی است.

چگونه در گرفتن و نگه داشتن اشیاء به نوزاد کمک کنیم؟

به او اجازه دهید یک اسباب بازی را در هر دستش بگیرد. وقتی در هر دست خود یک اسباب بازی دارد، اسباب بازی سوم را به او بدهید. در ابتدا او احتمالاً گیج خواهد شد و سعی می کند اسباب بازی سوم را بدون اینکه یکی از دستانش را خالی کند، به دست بگیرد. با پیشرفت توانایی های شناختی، قبل از اینکه بخواهد اسباب بازی جدید را بگیرد، یکی از اسباب بازی هایش را می اندازد.

منبع: verywellfamily