The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا تبخال باعث ترشح می شود و ترشحات تبخال واژن چگونه است؟

اکثر افراد مبتلا به تبخال علامت خاصی ندارند و تبخال یک بیماری شایع محسوب می شود. تصور می شود بیش از 3.7 میلیارد نفر به اچ اس وی1 مبتلا باشند. میزان ابتلای افراد به اچ اس وی 2 حدود 400 میلیون نفر بین افراد 15 تا 49 سال است. اچ اس وی1 از طریق تماس با دهان فرد مبتلا به ویروس، مانند بوسه، منتقل می شود. اچ اس وی-2 معمولاً با داشتن رابطه جنسی محافظت نشده دهانی، مقعدی یا تناسلی با فرد مبتلا به ویروس انتقال می یابد، حتی اگر هیچ علائمی از خود نشان ندهد. همچنین در بانوان، رایج تر است. علائمی مانند ترشح باعث سرایت بیشتر ویروس می شود، بنابراین به محض بروز علامت باید آزمایش انجام شود و اقدامات پیشگیرانه فوراً آغاز شود. ترشح تبخال برای همه افراد یک علامت است اما شیوع و میزان آن تفاوت دارد. در ادامه مرور اجمالی بر ترشحات مرتبط با تبخال تناسلی در بانوان خواهیم داشت.

انواع تبخال

تبخال یک عفونت مقاربتی است که به وسیله یکی از دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس یا اچ اس وی ایجاد می شود:

• نوع 1 یا اچ اس وی 1: معمولاً تبخال دهانی نامیده می شود و در اثر آن زخم های پوستی دردناک در دهان پدید می آید و مایعی به نام چرک تولید می کند.

• نوع 2 یا اچ اس وی2: با نام تبخال تناسلی معروف است و علائمی مانند زخم های دردناک و ترشح از دستگاه تناسلی ایجاد می نماید.

ترشحات تبخال واژن چگونه است؟

ترشحات واژن مرتبط با تبخال معمولاً به صورت مایع غلیظ و شفاف، سفید یا کدر است. در مواردی که علائم دیگری مانند زخم وجود داشته باشد، ترشح بیشتر است. این مایع همچنین بوی شدیدی دارد که بسیاری از افراد مبتلا به تبخال آن را شبیه به بوی "ماهی" توصیف می کنند. این بو معمولاً بعد از رابطه جنسی قوی تر یا تندتر می شود.

آیا ممکن است ترشحات تبخال خونی باشد؟

در ترشحات تبخال ممکن است مقدار کمی خون وجود داشته باشد. همچنین در مواردی بدون بروز علائم، مقداری خون یا ترشح در ادرار مشاهده می شود.

ترشحات آلت تناسلی ناشی از تبخال چگونه است؟

ترشح آلت تناسلی ناشی از تبخال یک مایع غلیظ و شفاف، سفید یا کدر است که در مبدا آلت تناسلی ظاهر می شود. ترشحات آلت تناسلی مردانه نیز مانند ترشحات واژن، ممکن است بوی شدید و بد شبیه بوی "ماهی" داشته باشند. به خصوص اگر همراه با مایع منی هنگام انزال در هنگام رابطه جنسی خارج شود.ممکن است بوی بد در ترشحات مردانه چندان محسوس نباشد. به این دلیل که واژن حاوی کلونی های متعددی از باکتری های سالم به نام فلور است که با ترشحات تبخال مخلوط شده و بوی طبیعی واژن را تغییر می دهند.

آلت تناسلی مردانه حاوی هیچ گونه کلونی باکتریایی سالم که در واژن زندگی می کنند نیست، بنابراین بوی آن فقط ناشی از خود ترشحات است. از آنجا که آلت تناسلی مردانه تنها یک نقطه خروجی در انتهای لوله ای دارد که ادرار و مایع منی از آن خارج می شود، ترشحات یا خود به خود و یا در مخلوط با ادرار تخلیه می گردد. همچنین ممکن است گاهی در ترشحات یا هنگام ادرار خون ببینید.

سایر علائم تبخال

شایع ترین علامت تبخال بروز یک یا چند خوشه زخم های کوچک، گرد و دردناک شبیه تاول یا جوش های پر از مایع شفاف، است. این تاول ها می توانند در محل عفونت ظاهر شوند.

تاول های اچ اس وی1 اگر ویروس از طریق رابطه جنسی دهانی با فردی که دارای ویروس است، منتقل شده باشد، معمولاً در اطراف یا داخل دهان ایجاد می شوند. تاول های اچ اس وی2 در ناحیه تناسلی، مقعد یا دهان بروز می کنند.

سایر علائم احتمالی تبخال عبارتند از:

• درد یا گرفتگی در سر یا اطراف بدن

• تورم غدد لنفاوی

• تب 38 درجه سانتیگرادیا بالاتر

• درد یا سوزن سوزن شدن در پاها

چه موقع باید برای تبخال به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده ترشحات تناسلی که ممکن است با تبخال یا هر گونه بیماری مقاربتی دیگر مرتبط باشد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. تشخیص به موقع به فرد کمک می کند تا اثرات تبخال را دریابد و اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از انتقال عفونت به هر فردی که با او رابطه جنسی دارد، در پیش بگیرد.درمان تبخال به کاهش شدت علائم و دفعات وقوع تبخال کمک می کند.

شانس ابتلا به ویروس تبخال یا گسترش آن هنگام رابطه جنسی را می توان با راهکارهای زیر کاهش داد:

• برای رابطه جنسی تناسلی یا مقعدی از کاندوم استفاده کنید.

• هر زمان که رابطه جنسی دهانی دارید از محافظ دهانی یا کاندوم تناسلی استفاده کنید.

• در صورت شیوع علائم، رابطه جنسی را محدود یا قطع کنید.

در صورت مشاهده ترشح یا سایر علائم رایج تبخال، از برقراری رابطه جنسی خودداری و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. پزشک برای تشخیص عفونت تبخال یا سایر بیماری های مقاربتی نمونه ترشح را به آزمایشگاه می فرستد.

درمان تبخال تناسلی چیست؟

تبخال علاج ندارد، اما می توان آن را در طول زندگی درمان کرد تا تعداد دفعات وقوع بیماری محدود شده و از انتقال آن به افراد دیگر جلوگیری به عمل آید.هر زمان که رابطه جنسی دهانی، مقعدی یا تناسلی دارید، از خود محافظت کنید. از استفاده اشتراکی از اشیایی که با دهان، اندام تناسلی یا مقعد فرد دیگر برخورد کرده است، خودداری نمایید.

مطالعه بیشتر:

تبخال تناسلی در بارداری خطرناک است یا نه؟

تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی چیست؟

تبخال لب در بارداری به چه علت و آیا برای جنین ضرر دارد؟

تبخال تناسلی در زنان آیاخطرناک است ودرمان تبخال تناسلی چیست؟

?پرسش و پاسخ های تبخال

ترشحات تبخال واژن چگونه است؟

ترشحات واژن مرتبط با تبخال معمولاً به صورت مایع غلیظ و شفاف، سفید یا کدر است. در مواردی که علائم دیگری مانند زخم وجود داشته باشد، ترشح بیشتر است. این مایع همچنین بوی شدیدی دارد که بسیاری از افراد مبتلا به تبخال آن را شبیه به بوی ماهی توصیف می کنند. این بو معمولاً بعد از رابطه جنسی قوی تر یا تندتر می شود.

آیا ممکن است ترشحات تبخال خونی باشد؟

در ترشحات تبخال ممکن است مقدار کمی خون وجود داشته باشد. همچنین در مواردی بدون بروز علائم، مقداری خون یا ترشح در ادرار مشاهده می شود.

چه موقع باید برای تبخال به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده ترشحات تناسلی که ممکن است با تبخال یا هرگونه بیماری مقاربتی دیگر مرتبط باشد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

درمان تبخال تناسلی چیست؟

تبخال علاج ندارد، اما می توان آن را در طول زندگی درمان کرد تا تعداد دفعات وقوع بیماری محدود شده و از انتقال آن به افراد دیگر جلوگیری به عمل آید.

منبع: healthline