The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی چیست؟

اغلب ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) و تبخال تناسلی با هم اشتباه گرفته می‌شوند، به دلیل این‌که هر دو قابل سرایت هستند و ضایعات تناسلی ایجاد می‌کنند. با این حال این عارضه‌ها به دلیل ویروس‌های متفاوتی به وجود می‌آید. به همین دلیل، علائمی کاملا متفاوت از خود به جای می‌گذارند که نیازمند درمان‌های متفاوتی است. در مورد تفاوت‌های این عفونت‌های مقاربتی شایع اطلاعات بیش‌تری بدست آورید. در ادامه این مقاله برای شما شرح می دهیم که تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی چیست و چگونه باید آن را از هم تشخیص دهید.

تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی، توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود، در حالی‌که تبخال تناسلی توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود. بیش از ۱۰۰ نوع ویروس HPV و ۲ نوع ویروس HSV وجود دارد. HSV-1 معمولا باعث ایجاد تبخال شده و در صورت ارتباط جنسی دهانی به فرد سرایت خواهد کرد. HSV-2 ویروسی است که معمولا باعث تبخال دستگاه تناسلی می‌شود.

چگونه به زگیل تناسلی و تبخال مبتلا می‌شوید؟

HPV و تبخال تناسلی هر دو از طریق ارتباط جنسی واژینال، مقعدی و دهانی منتقل می‌شود،‌ چه ضایعات وجود داشته باشد و چه بدون علائم باشد. هرچند افرادی که این مشکل را دارند و دارای ضایعاتی روی دستگاه تناسلی خود هستند، قدرت سرایت بیش‌تری به دیگران دارند.

برخلاف HPV، تبخال می‌تواند از طریق بوسیدن یا تماس با مایع منی شخص ناقل سرایت کند. در مورد HPV این نگرانی وجود ندارد. زگیل تناسلی و تبخال می‌تواند هنگام بارداری یا زایمان از طریق مادر به جنین منتقل شود. در صورتی که به یکی یا هر دوی این مشکلات مشکوک هستید، باید با تیم زایمان مشورت کنید تا احتمال سرایت به جنین را کاهش دهید.

تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی، نشانه‌های HPV و تبخال تناسلی چیست؟

HPV و تبخال تناسلی، ممکن است به صورت نهفته در بدن وجود داشته باشد و هیچ‌نوع علائمی از خود نشان ندهد. هرچند شخصی که به تبخال تناسلی مبتلا است، بیش‌تر از HPV دارای نشانه‌ خواهد بود. شایع‌ترین نشانه‌های هر دو نوع مشکل، داشتن ضایعات روی دستگاه تناسلی، ‌مقعد، اطراف دهان و گلو است. هرچند این نشانه‌‌ها با هم بسیار متفاوت است.

HPV ضایعاتی زگیل مانند به نام زگیل تناسلی ایجاد می‌کند که به صورت جداگانه یا خوشه‌ای خواهد بود. زگیل‌ها ممکن است کوچک یا بزرگ بوده، به صورت مسطح یا برجسته و به شکل گل‌کلمی باشد. آن‌ها هیچ‌گونه ناراحتی ایجاد نخواهند کرد.

ضایعات تبخالی بیشتر شبیه جوش یا تاول‌هایی پر از مایع است. با گذشت زمان این ضایعات سر باز می‌کنند و اغلب ایجاد زخم کرده و سپس از بین می‌روند. معمولا همراه با خارش و درد هستند. بنابراین افرادی که مبتلا به تبخال هستند، نسبت به افراد مبتلا به HPV احساس ناراحتی بیش‌تری خواهند داشت.ضایعات دستگاه تناسلی، تنها نشانه بارز و سریع ویروس HPV خواهد بود. هرچند افراد مبتلا به تبخال، اغلب احساس بیماری بیش‌تری می‌کنند. نشانه‌های دیگر تبخال شامل موارد زیر است:

• سردرد

• ورم غدد لنفاوی

• احساس خستگی مانند هنگامی‌که به آنفولانزا دچار می‌شوید.

• احساس درد در پاها و قسمت پایین کمر، به همراه تبخال دستگاه تناسلی

• ترشحات ناخوشایند واژن در بانوانی که مبتلا به تبخال هستند.

• درد هنگام ادرار همراه با تبخال دستگاه تناسلی

با این وجود، تبخال نمی‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. برخی انواع HPV، می‌تواند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، دستگاه تناسلی، مقعد یا گلو شوند. این‌که کدام یک از افراد مبتلا به HPV به سرطان گردن رحم مبتلا می شوند، مشخص نیست. اما آزمایش‌های روتین سالیانه کمک می‌کند هرگونه تغییر در بدن حتی قبل از بروز سرطان تشخیص داده شود.

زگیل تناسلی و تبخال تناسلی چقدر شایع است؟

HPV از شایع‌ترین عفونت‌های مقاربتی در آمریکا است. نزدیک به ۸۰ میلیون آمریکایی به این ویروس مبتلا هستند و سالیانه حدود ۱۴ میلیون مورد جدید اضافه می‌شود.

تبخال دومین عفونت‌ مقاربتی شایع در کشور است. تقریبا 50 میلیون آمریکایی تبخال دستگاه تناسلی ناشی از ویروس HSV- 2 دارند و هر سال حدود 776000 مورد جدید به این تعداد اضافه می شود.

چگونه می‌توان از ابتلا به HPV و تبخال جلوگیری کرد؟

حال که تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی را می دانید باید ببینیم که چگونه از ابتلا شدن به این عارضه ها می توان پیشگیری کرد. استفاده از کاندوم و روکش‌های دهانی هنگام مقاربت، بهترین راه برای پیشگیری از هر دو مشکل است. فقط دقت کنید که این روش‌های پیشگیری تنها از نقاطی از بدن که پوشیده است،‌ محافظت می‌کند و باید دقت کنید با نقاطی که پوشش ندارد، برخورد نداشته باشید.

همچنین باید از دست زدن به زگیل یا تبخال خود یا دیگران پرهیز کنید. در صورت تماس تصادفی، سریع دستان خود را با آب و صابون بشویید تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید.

تزریق واکسن HPV، روشی بسیار عالی برای پیشگیری از ابتلا به این نوع عفونت‌ مقاربتی است. انجام واکسیناسیون قبل از شروع فعالیت جنسی بسیار ایده‌آل است و بهترین سن برای تزریق ۱۱ یا ۱۲ سالگی است. در صورتی‌که بزرگ‌تر هستید و در مجاورت ویروس HPV قرار نگرفته‌اید، انجام واکسیناسیون ممکن است همچنان برای شما سودمند باشد. هنوز واکسنی برای تبخال کشف نشده است.

تشخیص تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی، چگونه زگیل تناسلی و تبخال تناسلی تشخیص داده می‌شود؟

بانوان بالای ۳۰ سال برای انجام تست سرطان گردن رحم، تست پاپ‌اسمیر انجام می‌دهند. آزمایش وجود سلول‌های بالقوه سرطانی را نشان می‌دهد که نشان دهنده وجود ویروس HPV است. در این مرحله، هیچ تست غربالگری برای مردان وجود ندارد. با وجود این، ویروس فعال در آقایان و بانوان هنگام معاینه فیزیکی تنها با بررسی ضایعات قابل تشخیص است.

متخصص آزمایش را تنها زمانی که بیمار علائمی از تبخال داشته باشد،‌ انجام می‌دهد. اغلب متخصصان با مشاهده ضایعات وجود تبخال را تشخیص می‌دهند. تیم پزشکی از تبخال نمونه‌برداری می‌کنند و آن را برای تشخیص بیش‌تر به آزمایشگاه می‌فرستند.

درمان تبخال و زگیل تناسلی چیست؟

درمان خاصی برای تبخال یا زگیل تناسلی وجود ندارد. هرچند به وسیله داروها و اقدامات پزشکی می‌توان نشانه‌ها را از بین برد. اغلب سیستم ایمنی طبیعی بدن با ویروس HPV مقابله می‌کند. هرچند ویروس تبخال سرسخت‌تر است و برای همیشه در بدن باقی می‌ماند.

پزشک به افرادی که مبتلا به زگیل تناسلی هستند محلول‌های موضعی مانند پودوفیلوکس، سینکاتچینز یا کرم ایمیکیمود تجویز می‌کند. این پمادها زگیل‌های ظاهرشده را از بین می‌برد. همچنین می‌توان زگیل‌ها را با استفاده از کرایوتراپی یا لیزر از بین برد.

داروهای ضدویروس خطر بروز تبخال و شدت علائم را کاهش می‌دهد. برخی از شایع‌ترین داروهای تجویز شده برای تبخال، آسیکلوویر، فامسیکلوویر و والاسیکلوویر است. داروهای ضد درد بدون نسخه، از جمله پاراستامول، حمام‌ با نمک اپسوم و بسته‌های یخی که روی ضایعات استفاده می‌شوند،‌ در کاهش علائم مفید است. اگر هنوز هم در مورد تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی سوالی دارید می توانید در اپلیکیشن نی نی پلاس از کارشناسان ما بپرسید.

مطالعه بیشتر:

تبخال تناسلی در بارداری خطرناک است یا نه؟

آیا با زگیل تناسلی میشه زایمان طبیعی انجام داد؟

درمان هرپس تناسلی چگونه است و داروی تبخال تناسلی چیست؟

تبخال تناسلی در زنان آیاخطرناک است ودرمان تبخال تناسلی چیست؟

?پرسش و پاسخ های تفاوت بین تبخال تناسلی و زگیل تناسلی

چگونه به زگیل تناسلی و تبخال مبتلا می‌شوید؟

HPV و تبخال تناسلی هر دو از طریق ارتباط جنسی واژینال، مقعدی و دهانی منتقل می‌شود،‌ چه ضایعات وجود داشته باشد و چه بدون علائم باشد. هرچند افرادی که این مشکل را دارند و دارای ضایعاتی روی دستگاه تناسلی خود هستند، قدرت سرایت بیش‌تری به دیگران دارند. برخلاف HPV، تبخال می‌تواند از طریق بوسیدن یا تماس با مایع منی شخص ناقل سرایت کند. در مورد HPV این نگرانی وجود ندارد. زگیل تناسلی و تبخال می‌تواند هنگام بارداری یا زایمان از طریق مادر به جنین منتقل شود. در صورتی که به یکی یا هر دوی این مشکلات مشکوک هستید، باید با تیم زایمان مشورت کنید تا احتمال سرایت به جنین را کاهش دهید.

نشانه‌های تبخال تناسلی چیست؟

تبخال تناسلی، ممکن است به صورت نهفته در بدن وجود داشته باشد و هیچ‌نوع علائمی از خود نشان ندهد. هرچند شخصی که به تبخال تناسلی مبتلا است، بیش‌تر از HPV دارای نشانه‌ خواهد بود. شایع‌ترین نشانه‌های هر دو نوع مشکل، داشتن ضایعات روی دستگاه تناسلی، ‌مقعد، اطراف دهان و گلو است. هرچند این نشانه‌‌ها با هم بسیار متفاوت است.

آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟

تبخال تناسلی نمی‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. برخی انواع HPV، می‌تواند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، دستگاه تناسلی، مقعد یا گلو شوند. این‌که کدام یک از افراد مبتلا به HPV به سرطان گردن رحم مبتلا می شوند، مشخص نیست. اما آزمایش‌های روتین سالیانه کمک می‌کند هرگونه تغییر در بدن حتی قبل از بروز سرطان تشخیص داده شود.

چگونه می‌توان از ابتلا تبخال تناسلی جلوگیری کرد؟

استفاده از کاندوم و روکش‌های دهانی هنگام مقاربت، بهترین راه برای پیشگیری از هر دو مشکل است. فقط دقت کنید که این روش‌های پیشگیری تنها از نقاطی از بدن که پوشیده است،‌ محافظت می‌کند و باید دقت کنید با نقاطی که پوشش ندارد، برخورد نداشته باشید.

منبع: nurx