The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای جلوگیری از سرطان سینه چی نخوریم؟

سبک زندگی فرد یکی از عوامل بسیار مهمی است که در هنگام صحبت کردن از سرطان، نمی توان از آن چشم پوشید. وقتی می پرسید برای جلوگیری از سرطان سینه چی نخوریم باید بگوییم پژوهش ها مصرف زیاد الکل، سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض استروژن و الگوهای غذایی خاص از جمله رژیم های غذایی غربی سرشار از غذاهای فرآوری شده را با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط می دانند. به طور مشخص، مطالعات دیگر نشان داده اند الگوهای غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه همراه هستند. علاوه بر این، غذاهای خاص حتی می توانند فرد را در برابر بیماری، مصون بدارند. در ادامه این متن برای شما شرح می دهیم که برای جلوگیری از سرطان سینه چی نخوریم و کدام موارد احتمال ابتلا به این بیماری را بیشتر می کند.

برای جلوگیری از سرطان سینه چی نخوریم؟

همینطور که بسیاری از غذاها می توانند از بروز سرطان سینه، پیشگیری کنند، شماری از آنها نیز به ابتلای بیماری منجر می شوند. به همین دلیل بهتر است در مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها احتیاط یا به طور کلی از آنها اجتناب کنید:

1- الکل: مصرف الکل، به ویژه نوشیدن زیاد، می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

2- فست فود: مصرف فست فود به طور منظم معایب بسیاری از جمله افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت، چاقی و سرطان سینه به همراه دارد.

3- غذاهای سرخ شده: تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی که در آن سرخ کردنی بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع، مطالعه‌ انجام شده بر روی 620 زن ایرانی ثابت کرد که مصرف غذای سرخ‌شده بزرگ‌ترین عامل خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

4- گوشت های فرآوری شده: گوشت های فرآوری شده مانند بیکن و سوسیس خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند. بررسی تحلیلی 15 مطالعه نشان داد مصرف بالای گوشت فرآوری شده با 9 درصد افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است.

5- شکر افزوده: رژیم غذایی سرشار از قند افزوده با افزایش التهاب و ظهور آنزیم های خاص که با رشد و گسترش سرطان مرتبط هستند، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند.

6- کربوهیدرات های تصفیه شده: رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده، از جمله رژیم معمولی غربی، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. سعی کنید کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و محصولات پخته شده شیرین را با فرآورده های غلات کامل و سبزیجات غنی از مواد مغذی جایگزین کنید.

به طور کلی، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، از کربوهیدرات های تصفیه شده، شکر اضافه شده، الکل، غذاهای سرخ شده، گوشت های فرآوری شده و فست فود پرهیز کنید.

اگر می خواهید بدانید که برای جلوگیری از سرطان سینه چی نخوریم، این موارد را همواره در نظر داشته باشید:

نقش رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله سرطان سینه بر کسی پوشیده نیست. در عین حال، انتخاب سبک زندگی اشتباه نیز بر خطر ابتلا به بیماری تاثیر دارد. به عنوان مثال، انجام ورزش منظم، استراحت کافی، عدم استعمال دخانیات و حفظ وزن بدن در محدوده سلامت، می تواند به کاهش خطر کمک کند.

به گفته پژوهشگران، برخی محصولات مراقبت از پوست مانند مام های ضد تعریق، خطر سرطان سینه را افزایش می دهند. برای اثبات این ادعا تحقیقات بیشتری لازم است. ترکیباتی در مواد پلاستیک وجود دارد که مختل کننده های غدد درون ریز هستند، قرار گرفتن در معرض این ترکیبات و آفت کش ها خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.  با این اوصاف استفاده از محصولات طبیعی برای مراقبت از پوست، باغبانی و نظافت به پیشگیری از سرطان سینه کمک می کند.

به خاطر داشته باشید معاینات منظم پزشکی و غربالگری سرطان سینه برای تشخیص و شناسایی زودهنگام بیماری، اهمیت بسیار زیادی دارند. اگر در مورد خطر ابتلا به سرطان سینه یا فرآیند غربالگری سؤالی دارید، حتما در این باره با پزشک گفتگو کنید. خلاصه اینکه، خواب مطلوب، پرهیز از سیگار، ورزش و حفظ وزن بدن در محدوده سلامت، همگی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. به خاطر داشته باشید که غربالگری سرطان سینه برای سلامت زنان حیاتی است.

برای جلوگیری از سرطان سینه چی نخوریم و چی بخوریم؟ 

پیروی از یک رژیم غذایی مغذی سرشار از غذاهایی مانند سبزیجات برگ‌دار، ماهی‌های چرب، مرکبات، لوبیا، انواع توت‌ها و برخی گیاهان و ادویه‌ها به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می کند. حذف نوشیدنی های شیرین، گوشت های فرآوری شده، غذاهای سرخ شده و الکل نیز به همان اندازه مهم است.به طور کلی، سرطان پیچیدگی های خاص خود را دارد اما هر چه که هست مطمئناً نمی تواند بی ارتباط با رژیم غذایی باشد. حتما درباره غربالگری با پزشک صحبت کنید. 

مطالعه بیشتر:

برای جلوگیری از سرطان سینه چی بخوریم؟

افزایش عمر زنان سرطانی با درمان زودهنگام!

آیا سرطان سینه ژنتیکی است؟ آیا سرطان سینه ارثی است؟

سرطان و روابط زناشویی و آیا سرطان به معنای پایان رابطه جنسی هست؟

?پرسش و پاسخ های برای جلوگیری از سرطان سینه چی نخوریم؟

آیا خوردن الکل خطر سرطان سینه را بیشتر می کند؟

بله. مصرف الکل، به ویژه نوشیدن زیاد، می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

آیا فست فودها احتمال سرطان سینه را بالا می برند؟

بله. مصرف فست فود به طور منظم معایب بسیاری از جمله افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت، چاقی و سرطان سینه به همراه دارد.

چرا نباید غذای سرخ شده بخوریم؟

تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی که در آن سرخ کردنی بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در واقع، مطالعه‌ انجام شده بر روی 620 زن ایرانی ثابت کرد که مصرف غذای سرخ‌شده بزرگ‌ترین عامل خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

چرا باید مصرف قند و شکر را محدود کنیم؟

رژیم غذایی سرشار از قند افزوده با افزایش التهاب و ظهور آنزیم های خاص که با رشد و گسترش سرطان مرتبط هستند، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند.

منبع: healthline