The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تشخیص و درمان کیست مویی زیر پوستی چگونه است؟

کیست برآمدگی بزرگی است که از سطح پوست تا زیر آن امتداد می یابد. در برخی موارد، رشد موی زیر پوستی می‌تواند باعث ایجاد کیست مویی زیر پوستی شود. سایر انواع برآمدگی ها مانند سودوفولیکولیت باربا و جوش نیز ممکن است با کیست های مویی زیر پوستی اشتباه گرفته شوند. به خواندن ادامه دهید تا دلایل ایجاد این بیماری های پوستی، به علاوه نحوه درمان و جلوگیری از بازگشت آنها را بدانید.

چگونه کیست مویی زیر پوستی را تشخیص دهیم؟

همانطور که از نام آن پیداست، کیست‌های مویی زیر پوستی به‌ شکل موهای رشد کرده در زیر پوست شروع می‌شوند. در ابتدا ممکن است متوجه یک برآمدگی کوچک جوش مانند با مو در سطح آن شوید. همچنین ممکن است به رنگ قرمز باشد. با گذشت زمان، اگر موهای زیر پوستی از بین نرود این برآمدگی کوچک می تواند به برجستگی های بزرگتر تبدیل شود. برآمدگی حاصل می تواند قرمز، سفید یا زرد باشد. همچنین ممکن است در هنگام لمس دردناک باشد.

شناسایی سودوفولیکولیت باربا

اگرچه ممکن است کیست ها در نزدیکی موها رشد کرده در زیر پوست ایجاد شوند، اما بیشتر برجستگی هایی که در نزدیکی موهای زیر پوستی ایجاد می شوند احتمالاً ناشی از سودوفولیکولیت باربا هستند که به عنوان برجستگی های تیغی نیز شناخته می شود. برجستگی‌های تیغی می‌توانند در هر جایی از بدن شما ایجاد شوند، اما این برجستگی‌ها بیشتر در مناطقی ایجاد می‌شوند که مستعد رشد موهای زیر پوستی هستند، از جمله:

• زیر بغل

• صورت

• سر

• گردن

• پاها

• ناحیه شرمگاهی

شناسایی آکنه کیستیک

کیست های مویی زیر پوستی و برجستگی های تیغی نیز ممکن است شبیه آکنه کیستیک باشند. در حالی که یک کیست مویی زیر پوستی عفونی به شکل یک موی زیر پوستی معمولی شروع می شود، کیست های آکنه توسط ترکیبی از باکتری ها، چربی و سلول های مرده پوست ایجاد می شوند که در اعماق فولیکول مو انباشته می شوند. آکنه کیستیک می تواند در یک ناحیه مانند پشت یا صورت شما منتشر شود. از سوی دیگر، کیست‌های مویی زیر پوستی از نظر تعداد محدودتر هستند ممکن است شما فقط یک آکنه داشته باشید.

علت اصلی ایجاد کیست مویی زیر پوستی چیست؟

تکنیک های نامناسب حذف موهای زائد ممکن است منجر به این برآمدگی ها شود. چه اصلاح کنید، چه از مومک یا موچین استفاده کنید، از بین بردن موها همیشه بدون دردسر نیست. این فرآیند به خودی خود می تواند باعث تورم شود، که ممکن است پوست شما را تحریک کند و منجر به برآمدگی و کیست مویی زیر پوستی شود.

برداشتن مو همچنین می تواند باعث شود موهای جدیدی که در جای خود رشد می کنند به اشتباه در زیر پوست رشد کنند. موهای جدید ممکن است به طرفین رشد کنند و در نهایت به سمت پایین جمع شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، فولیکول مو می تواند روی مو بسته شود که ممکن است گیر کرده یا در زیر پوست رشد کند. پوست با ملتهب شدن واکنش نشان می دهد و موهای فر شده پشت را به عنوان یک جسم خارجی در نظر می گیرد.

برآمدگی های تیغی بیشتر در مردان سیاه پوست و افرادی که اصلاح می کنند دیده می شود. همچنین در صورت داشتن موهای مجعد طبیعی ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد برجستگی با موهای رشد کرده باشید.

چه گزینه های درمانی برای کیست مویی زیر پوستی در دسترس هستند؟

هدف اصلی درمان کاهش التهاب اطراف و کاهش خطر ابتلا به عفونت است. درمان‌های احتمالی برای برآمدگی‌های تیغی شامل مرطوب نگه داشتن پوست و قطع اصلاح است که به موهای زیر پوستی اجازه می‌دهد تا رشد کنند. داروهای بدون نسخه حاوی بنزوئیل پراکسید یا رتینوئیدها می توانند التهاب را کاهش دهند و اندازه برآمدگی های تیغی یا کیست های مویی زیر پوستی را کاهش دهند.

اگر روش‌های بدون نسخه برای برجستگی‌های تیغی یا کیست‌های مویی رشد کرده مؤثر نباشد، ممکن است به داروهای تجویزی آکنه نیاز باشد. به عنوان مثال، یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است یک کرم استروئیدی مانند هیدروکورتیزون برای کمک به کاهش قرمزی و درد اطراف برآمدگی یا کیست تجویز کند. بعید است که آکنه کیستیک بدون کمک داروهای قوی از بین برود. هدف نهایی درمان موهای زائد، کاهش بروز آنها با لایه برداری و مرطوب نگه داشتن پوست است. شستشوی بدن و لوسیون های ساخته شده با اسید گلیکولیک ملایم به شما کمک می کند.

چه زمانی لازم است کیست مویی زیر پوستی را تخلیه کنیم؟

با این حال، هنگامی که کیست مویی زیر پوستی ملتهب شد و شروع به رشد کرد، ممکن است برای کوچک کردن کیست و برداشتن موهای زیر پوستی نیاز به برش و تخلیه آن باشد.

محصولاتی که باید امتحان کنید

برخی از محصولات بدون نسخه می توانند پوست شما را لایه برداری و مرطوب نگه دارند، که به کاهش بروز موهای زیر پوستی کمک می کند:

• محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید

• محصولات حاوی رتینوئید

• کرم هیدروکورتیزون

• محصولات حاوی اسید گلیکولیک

چرا نباید کیست مویی زیر پوستی را فشار دهیم؟

هرگز کیست مویی زیر پوستی را فشار ندهید، زیرا این می تواند خطر عفونت و جای زخم را افزایش دهد. همچنین نباید سعی کنید این موها را، مانند موهای زیر پوستی معمولی با موچین بکنید. در این مرحله، موها خیلی عمیق در زیر برآمدگی یا کیست فرو می‌روند و شما نمی توانید آنها را بیرون بیاورید.

چگونه موهای درون کیست مویی زیر پوستی را بیرون بکشیم؟

 باید با مالش ملایم با یک پارچه گرم روزی چند بار، برجستگی ها و کیست ها را تشویق کنید تا پایین بیایند و موها را به سمت بالا صاف کنید.

درمان عفونت

اگر دچار عفونت شوید، یک متخصص مراقبت های بهداشتی آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی را تجویز می کند. آنتی بیوتیک ها به کاهش التهاب و درد کمک می کنند و همچنین از گسترش و بدتر شدن عفونت جلوگیری می کنند.

چه زمانی باید به یک متخصص پوست مراجعه کرد؟

در بیشتر موارد، برای این نوع برآمدگی ها و کیست ها نیازی به مراجعه به یک متخصص مراقبت های بهداشتی ندارید. درمان‌های بدون نسخه معمولاً می‌توانند به تحریک و بیرون آمدن مو کمک کنند. اگر برآمدگی ها یا کیست ها بسیار آزاردهنده شدند، یا اگر محو نشدند به یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند کیست را تخلیه کرده و موهای زیر پوستی را از بین ببرند. همچنین اگر مشکوک به عفونت هستید، باید به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. علائم عفونت عبارتند از:

• ترشح چرک از برآمدگی یا کیست

• افزایش قرمزی

• خارش

• افزایش درد

• بوی بد

• ورم

• تب

چشم انداز چیست؟

برجستگی های تیغی و کیست های مویی زیر پوستی ممکن است چندین روز یا حتی هفته ها طول بکشد تا به خودی خود به طور کامل از بین بروند. درمان به موقع می تواند به خلاص شدن از شر آنها و جلوگیری از بازگشت آنها کمک کند. آکنه کیستیک احتمالاً به درمان های با نسخه نیاز دارد.

اگر موهای زیر پوستی همچنان به وجود بیایند، برای تشخیص هر گونه علل زمینه ای به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. آنها همچنین ممکن است روش‌های دائمی‌تری برای از بین بردن موهای زائد، مانند لیزر موهای زائد را برای کمک به کاهش خطر موهای زائد زیر پوستی و برجستگی‌ها توصیه کنند.

آیا می توانید از ایجاد کیست مویی زیر پوستی جلوگیری کنید؟

تنها راهی که می‌توانید از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری کنید این است که به طور کامل از حذف موهای زائد خودداری کنید. روش‌های حذف موهای زائد که نیازی به اصلاح ندارند، کمتر منجر به رشد موهای زائد می‌شوند، اما لزوماً این مشکل را کاملاً از بین نمی‌برند. اگر مستعد ابتلا به موهای زیر پوستی هستید، حتی با استفاده از برخی از این روش ها همچنان در معرض خطر خفیف قرار دارید. بهترین راه برای کاهش بروز موهای زیر پوستی این است که موچین کردن، کندن و اپیلاسیون موها را متوقف کنید تا زمانی که موهای روییده به خودی خود یا با کمک یک متخصص از بین بروند. اگر تصمیم گرفتید خودتان موهای زائد را بردارید، برای کاهش احتمال رشد موهای زیر پوستی، از روش های حذف موی مناسب استفاده کنید.

نکاتی برای رفع موهای زائد در خانه

• فقط از تیغ های تیز استفاده کنید. تیغ‌های کند ممکن است موها را درست برندارند، که می‌تواند باعث شود موها دوباره به داخل پوست رشد کنند.

• با آب گرم، نه داغ، اصلاح کنید.

• تیغ یکبار مصرف خود را هر 6 هفته یکبار تعویض کنید.

• همیشه از کرم موبر، ژل اصلاح یا برخی روان کننده های دیگر استفاده کنید.

• فقط در جهت رویش مو موها را بردارید.

• برای جلوگیری از کیست مویی زیر پوستی، از استفاده بیش از حد از موم خودداری کنید. قبل از اینکه بتوانید دوباره با خیال راحت موهایتان را بردارید، باید اجازه دهید موهایتان به اندازه طول یک دانه برنج نپخته رشد کنند.

• بعد از هر جلسه اصلاح موها از لوسیون بدن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:

با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چگونه است؟

شکم پر مو در بارداری و علت شکم پر مو در بارداری چیست؟

علت موهای زائد و بهترین روش از بین بردن موهای زائد در زنان چیست؟

?پرسش و پاسخ های درمان کیست مویی زیر پوستی

چرا نباید کیست مویی زیر پوستی را فشار دهیم؟

هرگز کیست مویی زیر پوستی را فشار ندهید، زیرا این می تواند خطر عفونت و جای زخم را افزایش دهد. همچنین نباید سعی کنید این موها را، مانند موهای زیر پوستی معمولی با موچین بکنید. در این مرحله، موها خیلی عمیق در زیر برآمدگی یا کیست فرو می‌روند و شما نمی توانید آنها را بیرون بیاورید.

چگونه موهای درون کیست مویی زیر پوستی را بیرون بکشیم؟

باید با مالش ملایم با یک پارچه گرم روزی چند بار، برجستگی ها و کیست ها را تشویق کنید تا پایین بیایند و موها را به سمت بالا صاف کنید.

چه زمانی لازم است کیست مویی زیر پوستی را تخلیه کنیم؟

با این حال، هنگامی که کیست مویی زیر پوستی ملتهب شد و شروع به رشد کرد، ممکن است برای کوچک کردن کیست و برداشتن موهای زیر پوستی نیاز به برش و تخلیه آن باشد.

آیا موم انداختن موهای زیر پوستی را بیشتر می کند؟

بله. از استفاده بیش از حد از موم خودداری کنید. قبل از اینکه بتوانید دوباره با خیال راحت موهای تان را بردارید، باید اجازه دهید موهایتان به اندازه طول یک دانه برنج نپخته رشد کنند.

منبع: healthline