The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شکم پر مو در بارداری و علت شکم پر مو در بارداری چیست؟

رشد بیش از حد مو که به آن هیرسوتیسم نیز گفته می شود، در مادران باردار بسیار شایع است. بسیاری از بانوان باردار در شکم یا نواحی دیگر که معمولاً موهای زیادی ندارند، متوجه این مشکل می شوند. اگرچه ممکن است شکم پر مو در بارداری از لحاظ زیبایی ناخوشایند باشند، اما این موهای اضافی معمولاً بی ضرر هستند و احتمالاً بعد از زایمان از بین می روند. به خواندن ادامه دهید تا در مورد علل شکم پر مو در بارداری و علائمی که ممکن است به معنای جدی بودن آن باشد، بیشتر بدانید.

علت شکم پر مو در بارداری چیست؟

وقتی باردار هستید، بدن شما دچار نوسانات ناگهانی و چشمگیر هورمونی می شود. این شامل افزایش سریع استروژن است که تا حد زیادی مسئول موهای شکم در دوران بارداری است. ممکن است متوجه شوید که این موهای جدید ضخیم تر و تیره تر از موهای سر شما هستند. این موها علاوه بر شکم، می توانند روی سایر اعضای بدن شما از جمله محل های زیر نیز ظاهر شوند:

• بازوها

• سینه

• صورت

• باسن

• کمر

• گردن

• شانه ها

• قسمت بالای کمر

به خاطر داشته باشید که شرایط دیگر نیز می تواند باعث ایجاد موهای زائد در زنان شود چه باردار و چه غیر باردار.

زیاد شدن موی شکم و جنسیت. شکم پر مو در بارداری نشانه دختر است یا پسر؟

برخی معتقدند شکم پر مو در بارداری به معنای داشتن پسر است. با این حال، هیچ تحقیقی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. شکم پر مو در دوران بارداری به این معنی است که هورمون های شما به سختی کار می کنند تا به بدن شما در رشد یک نوزاد سالم کمک کنند. اگر درباره جنسیت فرزند خود کنجکاو هستید، سونوگرافی در نیمه راه بارداری بهترین گزینه است.

آیا موهای اضافی شکم که در بارداری ایجاد شده بعدا از بین می رود؟

موهای شکمی که در دوران بارداری ایجاد می شوند معمولاً بعد از زایمان از بین می روند. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا تخمین می زند که موهای اضافی دوران بارداری معمولاً ظرف شش ماه پس از زایمان از بین می روند. همچنین ممکن است در این مدت شاهد ریزش مو در سایر قسمت های بدن باشید.

اگر برطرف نشد یا به نظر می رسد در حال گسترش یا ضخیم شدن است، با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است بخواهند آزمایش خون انجام دهند تا مطمئن شوند موهای اضافی به دلیل بیماری زمینه ای مانند مشکلات زیر نیست:

سندرم کوشینگ

آکرومگالی

• تومور نزدیک تخمدان ها یا غدد فوق کلیوی

آیا می توانم موهای شکمم را بردارم؟

در حالی که موهای زائد در دوران بارداری معمولاً بعد از زایمان از بین می روند، برخی از بانوان به دلایل زیبایی می خواهند موهای خود را در دوران بارداری بردارند. روش های حذف موهای زائد در خانه مانند اصلاح، کندن مو یا اپیلاسیون معمولاً برای زنان باردار بی خطر است.

به خاطر داشته باشید که پوست شکم شما ممکن است ظریف تر و حساس تر از حالت معمول باشد، بنابراین حتماً از لوسیون مرطوب کننده برای جلوگیری از تحریک استفاده کنید. ایمنی روش های حرفه ای حذف موهای زائد به طور گسترده در دوران بارداری مورد بررسی قرار نگرفته است. این روش ها شامل:

• بی رنگ کردن

• الکترولیز

لیزر موهای زائد

• کرم های موهای زائد با نسخه

با این حال، اگر رشد بیش از حد موها پس از بارداری برطرف نشد، می توانید در مورد گزینه های آرایشی فوق برای از بین بردن موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید.

علائم هشدار دهنده

موهای زائد در دوران بارداری معمولاً جای نگرانی ندارد. با این حال، در موارد نادر می تواند نشانه ای از هیپرآندروژنیسم باشد، وضعیتی که باعث تولید بیش از حد آندروژن ها می شود. آندروژن ها به هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون اشاره دارند. چندین چیز می تواند باعث هیپرآندروژنیسم شود، از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک و داروهای مورد استفاده برای درمان صرع. هیپراندروژنیسم علاوه بر موهای شکم می تواند باعث موارد زیر شود:

• فشار خون بالا

• آکنه

قاعدگی های نامنظم (قبل از بارداری)

• بزرگ شدن کلیتورال

• صدای کلفت تر

• افزایش سریع وزن

• توده عضلانی بزرگتر

در حالی که این بیماری نادر است، اما می تواند کودک متولد نشده شما را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، دختران نوزاد در معرض ابتلا به ویژگی های شبیه به مردان ناشی از آندروژن های بیش از حد در خون مادر خود هستند. در صورت مشاهده علائم هیپرآندروژنیک به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند سطح هورمون شما را آزمایش کرده و در صورت نیاز دارو تجویز کنند.

نتیجه نهایی

در بیشتر موارد، شکم پر مو در بارداری طبیعی است، حتی اگر به نظر می رسد بلندتر یا ضخیم تر از بقیه موهای بدن شما باشد. برای اکثر زنان، این موهای اضافی در عرض شش ماه پس از زایمان شروع به محو شدن می کنند. با این حال، اگر علائم هیپرآندروژنیسم دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. در حالی که این یک عارضه نادر است، اما اغلب به دارو نیاز دارد.

مطالعه بیشتر:

با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

اپیلاسیون با موم در بارداری چه فواید و عوارضی دارد؟

روش های از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری

موهای زائد شکم در بارداری به چه علت است وآیا رشد آن طبیعیست؟

?پرسش و پاسخ های شکم پر مو در بارداری

آیا شکم پر مو در بارداری طبیعی است؟

در بیشتر موارد، شکم پر مو در بارداری طبیعی است، حتی اگر به نظر می رسد بلندتر یا ضخیم تر از بقیه موهای بدن شما باشد

آیا موهای اضافی شکم که در بارداری ایجاد شده بعدا از بین می رود؟

موهای شکمی که در دوران بارداری ایجاد می شوند معمولاً بعد از زایمان از بین می روند. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا تخمین می زند که موهای اضافی دوران بارداری معمولاً ظرف شش ماه پس از زایمان از بین می روند.

شکم پر مو در بارداری نشانه دختر است یا پسر؟

برخی معتقدند شکم پر مو در بارداری به معنای داشتن پسر است. با این حال، هیچ تحقیقی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

علت شکم پر مو در بارداری چیست؟

وقتی باردار هستید، بدن شما دچار نوسانات ناگهانی و چشمگیر هورمونی می شود. این شامل افزایش سریع استروژن است که تا حد زیادی مسئول موهای شکم در دوران بارداری است.

منبع: healthline