The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

منافذ باز پوست، دانه های سر سیاه پوستی به چه علت است؟

منافذ باز پوست وینر تومور غیرسرطانی فولیکول مو یا غده عرق در پوست هستند. این منافذ بسیار شبیه به دانه های سر سیاه است اما نوع متفاوتی از ضایعات پوستی به حساب می آید.دکتر لوویس وینر اولین نفری بود که در سال ۱۹۵۴ منافذ پوستی را توضیح داد، به همین دلیل منافذ «وینر» به نام او شناخته شده است. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد این مشکل پوستی بیشتر بدانید.

منافذ باز پوست وینر چیست؟

منافذ باز پوست وینر ضایعه پوستی است که معمولا بزرگ و دایره ای شکل است و ماده ای تیره رنگ در سر آن قرار دارد. این ماده کراتین است. پروتئینی سخت در پوست که اغلب ناخن ها و موها را تشکیل می دهد. منافذ باز پوست وینر معمولا بسیار بزرگ تر از دانه های سر سیاه هستند، اما در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند.

علائم منافذ باز پوستی چیست؟

نشانه کلیدی منافذ باز پوست وینر شامل موارد زیر است:

• وجود منافذ تکی و بزرگ در ظاهر

• نقطه تیره ای که در وسط منافذ دیده می شود

• پوست اطراف منافذ ظاهری سالم و طبیعی دارد

این ضایعات پوستی معمولا در سر و گردن و اغلب در صورت دیده می شود. هرچند برخی افراد متوجه این منافذ روی تن مخصوصا پشت خود می شوند.

چه عواملی باعث ایجاد منافذ باز پوست وینر می شود؟

پزشکان دلایل اصلی ایجاد این منافذ را نمی دانند. هر چند طی سالیان نظریاتی در این مورد شکل گرفته که تازه ترین آن ها این است که اطراف کیست موجود در منفذ زخم بافتی تشکیل می شود که این امر موجب بزرگ شدن منفذ خواهد شد. پزشکان عوامل خطر فراوانی را در رابطه با این عارضه شناسایی کرده اند: افراد میانسال یا مسن تر و اغلب افرادی که سابقه آکنه های شدید داشته اند، بیش تر به این عارضه مبتلا می شوند. همچنین این عارضه بیش تر در آقایان سفید پوست بالای ۴۰ سال دیده می شود.

در موارد نادر ممکن است این منافذ همراه یا شبیه به کارسینوم سلول بازال، نوعی از سرطان پوست ظاهر شود. به همین منظور پزشک از ضایعه نمونه برداری می کند تا مشخص شود این منافذ باز در نتیجه یک بیماری پوستی زمینه ای است یا خیر.

مشکلات پوستی دیگری که ممکن است شبیه به منافذ باز پوست وینر باشد؟

منافذ باز پوست وینر ممکن است شبیه یا مشکلات پوستی دیگر از جمله موارد زیر باشد:

• کیست اپیدرموئید

• دانه چربی پوسته مو

• کیست پیلار

• توده خوش خیم چربی ((sebaceous trichofolliculoma))

یکی از مشکلات پوستی که با عنوان آکانتوما غلاف ستونی شناخته می شود، بسیار شبیه به منافذ باز پوست وینر است. در اکثر مواقع تمایز این دو عارضه مشکل است. هر چند آکانتوما غلاف ستونی اغلب روی لب بالایی بیمار ظاهر می شود. همچنین در مقایسه با منافذ باز پوست وینر از لحاظ طبیعی کمتر متقارن است. متخصص پوست برای تشخیص این عارضه ناحیه را مورد بررسی قرار می دهد. ممکن است برای تایید تشخیص خود نمونه برداری انجام دهد.

نکته کلیدی این است که قبل از معاینه پزشک ضایعه را فشار ندید. زیرا با این کار ممکن است ضایعه ملتهب یا حساس شده و تشخیص و درمان آن دشوار شود.

درمان منافذ باز پوست وینر چگونه است؟

لازم نیست این عارضه را درمان کنید. این منافذ برای سلامت شما خطرناک نیست. نباید باعث درد شود. گرچه این ضایعه به دلیل این که به چشم می آید، ممکن است از لحاظ زیبایی مورد توجه قرار گیرد. هیچ گونه درمان خانگی مانند کرم های موضعی برای درمان منافذ باز پوست وینر وجود ندارد، اما می توانید با پزشک در مورد برداشتن این ضایعه مشورت کنید.

در زیر به برخی گزینه های برداشتن این ضایعه اشاره شده است:

بیرون آورنده های دانه چربی:

برخی از پزشکان یا متخصصان پوست ممکن است به وسیله بیرون آورنده های دانه چربی قادر به استخراج منافذ باز پوست وینر باشند. این وسیله معمولا به صورت میله ای فلزی یا پلاستیکی است که سوراخی در وسط آن قرار دارد. این وسیله به پوست فشار وارد کرده تا محتویات کراتینی از داخل منافذ بیرون آید.هر چند این روش به طور کامل باعث از بین رفتن منافذ نمی شود. سلول های پوست دوباره شروع به بازسازی کرده و منافذ باز پوست وینر دوباره تشکیل می شود.

نباید در منزل این کار را انجام دهید. فشار دادن بیش از حد منافذ باعث ایجاد التهاب و عفونت آن می شود.

گزینه های موقت دیگر

روش های دیگری که پزشکان برای برداشتن منافذ باز پوست وینر انجام می دهند، شامل موارد زیر است:

• کرایوتراپی (سرمادرمانی)

• پوست خراشی

• کوتر برقی

• جراحی با لیزر

هر چند این روش ها معمولا قادر به درمان این مشکل نیستند، به دلیل این که اغلب نمی تواند به عمق منافذ نفوذ کند تا به اندازه کافی مواد و داخل آن ها را تمیز کند و فقط به طور موقت ظاهر آن را بهبود می بخشد و منافذ دوباره پر می شود.

برداشتن ضایعه به وسیله جراحی موثرترین راه است

متخصص پوست می تواند به روش جراحی منافذ باز پوست وینر را به وسیله بیوپسی خارج کند. این کار به صورت سرپایی در مطب انجام می شود.طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، معمولا این روش برداشتن به طور کامل منافذ را «درمان» می کند.

مشکلات جراحی

هر چند به روش جراحی می توان منافذ باز پوست وینر را درمان کرد، اما باید بدانید این روش مشکلاتی نیز به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

• خونریزی

• عفونت

• ماندن جای زخم

هر چند با استفاده از روش های ضدعفونی کننده و گندزدا می توان خطر ابتلا به عفونت را کاهش داد. این کار شامل مراقبت از پوست پس از انجام جراحی مانند تمیز کردن و خشک کردن پوست خواهد بود.

درصورتی که دارای علائم عفونت زیر بودید با پزشک تماس بگیرید:

• قرمزی

• ورم

• گرم بودن محل جراحی

جگونه از ابتلا به منافذ باز پوست وینر پیشگیری کنیم؟

از آن جا که دلیل مشخصی برای این عارضه وجود ندارد، نمی توان برای پیشگیری از این عارضه کار خاصی انجام داد. افرادی که سابقه آکنه دارند، بیش تر در معرض تجربه این عارضه هستند. هر چند بروز این عارضه به دلیل آن نیست که شما از لحاظ مراقبت از پوست کاری را انجام داده یا نداده اید.

درصورتی که نگران ابتلا به منافذ باز پوست وینر هستید، با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

چکیده مطالب

منافذ باز پوست وینر بیماری پوستی خطرناکی نیست، اما ظاهر آن ممکن است از لحاظ زیبایی باعث دغدغه شما شود. متخصص پوست می تواند این عارضه را تشخیص و با روش جراحی آن را بردارد و درمان کند. اگر دارای ضایعه ای هستید که فکر می کنید ممکن است منافذ باز پوست وینر باشد، برای تشخیص و درمان با متخصص پوست مشورت کنید. تلاش نکنید خودتان آن را از بین ببرید.

مطالعه بیشتر:

مراقبت از پوست در دوران بارداری به چه صورت است

آیا استفاده از ماسک صورت در بارداری بی خطر است؟

جوش های صورت در بلوغ به چه علت است و درمان آن چیست؟

علت و درمان جوش و لکه های قهوه ای روی پوست بدن در بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های منافذ باز پوست

منافذ باز پوست وینر چیست؟

منافذ باز پوست ضایعه پوستی است که معمولا بزرگ و دایره ای شکل است و ماده ای تیره رنگ در سر آن قرار دارد. این ماده کراتین است. پروتئینی سخت در پوست که اغلب ناخن ها و موها را تشکیل می دهد. منافذ باز پوست وینر معمولا بسیار بزرگ تر از دانه های سر سیاه هستند، اما در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند.

منافذ باز پوست وینر چیست؟

منافذ باز پوست ضایعه پوستی است که معمولا بزرگ و دایره ای شکل است و ماده ای تیره رنگ در سر آن قرار دارد. این ماده کراتین است. پروتئینی سخت در پوست که اغلب ناخن ها و موها را تشکیل می دهد. منافذ باز پوست وینر معمولا بسیار بزرگ تر از دانه های سر سیاه هستند، اما در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند.

علائم منافذ باز پوستی چیست؟

نشانه کلیدی منافذ باز پوست وینر شامل موارد زیر است: • وجود منافذ تکی و بزرگ در ظاهر • نقطه تیره ای که در وسط منافذ دیده می شود • پوست اطراف منافذ ظاهری سالم و طبیعی دارد

آیا باید منافذ باز پوستی را درمان کنیم؟

لازم نیست منافذ باز پوست وینر را درمان کنید. این منافذ برای سلامت شما خطرناک نیست. نباید باعث درد شود. گرچه این ضایعه به دلیل این که به چشم می آید، ممکن است از لحاظ زیبایی مورد توجه قرار گیرد. هیچ گونه درمان خانگی مانند کرم های موضعی برای درمان منافذ باز پوست وینر وجود ندارد، اما می توانید با پزشک در مورد برداشتن این ضایعه مشورت کنید.

منبع: healthline