The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سلامت آلت مردانه و چه چیزی بر سلامت آلت مردان تاثیر می گذارد؟

خیلی از افراد فکر می کنند که قارچ، ترشحات بدبو و عفونی و ... همه فقط مربوط به واژن است اما اینطور نیست!! وقتی بیشتر مردم به سلامت آلت مردانه فکر می کنند، تنها چیزی که به ذهنشان می آید بیمارهای ها مقاربتی و اختلال در نعوظ است. با این که این مشکلات قطعا در سلامت آلت تاثیرگذار است، اما سلامت آن بیش از این هاست. چیزهای متفاوتی می تواند بر سلامت آلت تاثیرگذار باشد، از جمله رعایت بهداشت، تغییر سبک زندگی و عوارض پنهان سلامت.

چه چیزی بر سلامت آلت مردانه تاثیر می گذارد؟

چیزهای مختلفی بر سلامت آلت تاثیرگذار است و منظورمان از «سلامت آلت» موارد زیر است:

- ادرار کردن آسان

- ایجاد نعوظ و حفظ آن

- باروری

سلامت آلت همچنین شامل جلوگیری از عوارضی خاص است، نظیر سرطان آلت و بیماری های مقاربتی است.

سطح هورمون: اختلال نعوظ می تواند به خاطر عدم تعادل هورمونی باشد، نظیر کمبود تستوسترون. کمبود تستوسترون می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

سن: با بالا رفتن سن، احتمال بیشتری دارد که دچار اختلالات جنسی مانند اختلال نعوظ شوید. بخشی از آن به این خاطر است که سطح تستوسترون به صورت طبیعی به مرور زمان کاهش می یابد.

مشکلات سلامت: فشار خون بالا، دیابت قندی و عوارض عصبی خاص می تواند باعث اختلال نعوظ شود. عوارض روحی روانی نظیر اضطراب و افسردگی نیز می تواند به اختلال نعوظ کمک کند.

رابطه جنسی: اگر می خواهید بدون کاندوم رابطه جنسی داشته باشد، حتما شما و شریک تان باید به طور منظم آزمایش بیماری های مقاربتی بدهید یا این که تنها با فردی که عاری از بیماری های مقاربتی است رابطه داشته باشید. در غیر این صورت، حتما از کاندوم استفاده کند و این تنها راه کاهش خطر است.

رابطه جنسی خشن می تواند به آلت شما آسیب برساند. به عنوان مثال، عقب کشیده شدن خشن پوست سر آلت می تواند باعث پاره شدن آن شود. خم شدن تصادفی آلت نعوظ می تواند باعث شکسته شدن آلت شود.

دارو: برخی از داروها می تواند احتمال اختلال نعوظ را افزایش دهد. اگر فکر می کنید دارو باعث اختلال نعوظ یا مشکلات دیگر جنسی شده است با پزشک مشورت کنید.

بهداشت: رعایت بهداشت برای سلامت شما ضروری است. آلت و کشاله ران را تمیز نگه دارید.

بهداشت ضعیف می تواند باعث تجمع اسمگما یا پنیرک شود. ماده ای چرب و بدبو و محرک که زیر پوست سر آلت جمع می شود. تجمع پنیرک می تواند باعث التهاب پوست مجاور شود. این می تواند باعث ناراحتی شود و ایجاد بالانیتیس کند، عارضه ای که طی آن سر آلت قرمز و ملتهب می شود.

حتی در آلت ختنه شده نیز، عدم رعایت بهداشت می تواند منجر به تحریک و التهاب از جمله بالانیتیس شود.

توصیه های کلی

سلامت آلت نیازمند رسیدگی همه جانبه است. به عبارت دیگر، مراقبت از تمام جنبه های سلامت عمومی برای سلامت آلت مهم است. این موضوع از آن جا حائز اهمیت است که دامنه ای از عوارض مختلف سلامت می تواند بر باروری و سلامت آلت تاثیرگذار باشد.

آب کافی بنوشید: آبرسانی برای سلامت کلی شما و همچنین سلامت آلت مهم است. ممکن است بین آبرسانی و اختلال نعوظ ارتباطی وجود داشته باشد، بنابراین سعی کنید روزانه حدود دو لیتر آب بنوشید.

رژیم غذایی متوازن داشته باشید: رژیم غذایی متوازن به کاهش احتمال بروز دیابت و بیماری های قلبی که هر دو باعث اختلال نعوظ می شود کمک می کند.

در یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ روی حدود ۲۵ هزار نفر به رابطه میان اختلال نعوظ و فلاوونوئیدها پرداخته شد که بیشتر در سبزیجات و میوه ها یافت می شود.

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم فلاوونوئید مصرف می کنند احتمال کمتری دارد که به اختلال نعوظ دچار شوند. غذاهایی خاص نیز می تواند سطح تستوسترون شما را بالا ببرد و باعث بهبود باروری شود. این غذاها شامل موارد زیر است:

- اسفناچ

- غذاهای پرادویه با کاپسایسین

- اووکادو

ورزش منظم: فعالیت فیزیکی متعادل می تواند احتمال بروز اختلال نعوظ را کاهش دهد. تحقیقی در سال ۲۰۱۵ روی افراد مبتلا به اختلال نعوظ و دچار سکته اخیر قلبی انجام شد. تحقیقات نشان داد که برنامه پیاده روی خانگی می تواند اختلال نعوظ را کاهش دهد. حداقل چند روز در هفته ورزش کنید. حتی یک پیاده روی سبک هر از چند گاه می تواند سلامت آلت را بهبود بخشد.

انجام ورزش های کف لگن: ورزش های کف لگن اغلب با سلامت واژن مرتبط است، اما می تواند برای همه مفید باشد.  این ورزش ها می تواند توانایی شما برای حفظ حالت نعوظ را بهبود بخشد و همچنین از تراوش پس از ادرار کردن جلوگیری کند.

تحقیق مختصری که در سال ۲۰۰۵ روی ۵۵ نفر با اختلال نعوظ انجام شد نشان داد، ورزش های کف لگن به ۴۰ درصد از شرکت کنندگان کمک کرده است تا عملکرد طبیعی نعوظ خود را دوباره بدست آورند. ۳۵.۵ درصد دیگر گزارش داده اند، با این که عملکرد کامل خود را بدست نیاورده اند، اما عملکرد کلی نعوظ در آن ها بهبود یافته است.

می توانید با منقبض کردن ماهیچه هایی که برای ادرار کردن از آن ها استفاده می کنید، ورزش پایه کگل را انجام دهید. پنج ثانیه منقبض کنید، رها کنید و ۱۰ بار تکرار کنید. در نهایت به ۲۰ بار برسانید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

حفظ وزن سالم: حفظ وزن سالم می تواند احتمال ابتلا به دیابت، کسترول بالا و بیماری قلبی را که همگی بر سلامت آلت تاثیر می گذارد کاهش دهد.

مدیریت استرس: مدیریت استرس برای سلامت عمومی و سلامت آلت مفید است. استرس و اضطراب می تواند بر عملکرد جنسی و باروری شما تاثیر بگذارد. استرس همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را که به اختلال نعوظ می انجامد افزایش می دهد. روش های مدیریت استرس شامل موارد زیر است:

- تنفس عمیق

- وقت گذرانی با عزیزان

- خاطره نویسی

- مراقبه

بهداشت خواب

خواب برای سلامت عروق که بر توانایی نعوظ شما تاثیر دارد مهم است.

به نظر می رسد بین آپنه هنگام خواب و اختلال نعوظ رابطه وجود داشته باشد. احتمالا به این خاطر که کمبود خواب منجر به کاهش تستوسترون و عدم تعادل هورمونی می شود.

دوری از تنباکو: سیگار کشیدن با اختلال نعوظ ارتباط نزدیک دارد.

تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد که این احتمالا به خاطر آن است که سیگار کشیدن عملکرد قلب را مختل می کند و همین منجر به اختلال نعوظ می شود. سیگار کشیدن همچنین می تواند باروری شما را کاهش دهد.

آلت خود را چگونه بشوییم؟

می توانید ناحیه شرمگاهی را با آب گرم و صابون بدون رایحه بشویید. از صابون های زمخت یا ساییدن محکم آن خودداری کنید، چرا که پوست حساس این قسمت ملتهب می شود.

حتما موارد زیر را انجام دهید:

1. ناحیه بالای آلت و پوست اطراف پایه آلت و همچنین پوست بین ران ها را بشویید. ممکن است عرق در آن جا جمع شود.

2. تنه آلت را بشویید.

3. اگر ختنه نشده اید پوست سر آلت را آرام عقب بکشید و آن را بشویید. این کار از تجمع پنیرک که منجر به عوارضی مانند بالانیتیس می شود جلوگیری می کند.

4. کیسه بیضه و پوست اطراف آن را بشویید.

5. میان دو راه را بشویید (ناحیه بین کیسه بیضه و مقعد).

6. نزدیک مقعد و بین کپل ها را بشویید.

بهتر است هر بار که حمام می روید آلت خود را بشویید.

وقتی خود را می شویید، پوست اطراف کشاله ران را به دنبال نشانه های بیماری های مقاربتی جستجو کنید. از جمله:

- ترشح غیرعادی

- کهیر

- تاول

- زگیل

رسیدگی به موی ناحیه شرمگاهی

برخی دوست دارند موهای ناحیه شرمگاهی را اصلاح کنند و برخی خیر. این به تصمیم شما بستگی دارد. اگر دلتان می خواهد موی شرمگاهی را از ته بزنید یا کوتاه کنید، به نوع پوست خود دقت کنید. این می تواند از سوختگی تیغ و ناراحتی های دیگر جلوگیری کند.

آیا تراشیدن موی اطراف آلت با تیغ ضرر دارد؟

تراشیدن روش بدون درد برای برداشتن موهاست. برای جلوگیری از بروز خارش بهتر است احتیاط هایی را در نظیر بگیرید. در همان جهت رویش مو اصلاح کنید. از کرم مخصوص اصلاح و برای کاهش حساسیت از کرم کورتیزون استفاده کنید.

تیغ خود را هرگز در اختیار فرد دیگر قرار ندهید و پیش از استفاده آن را ضدعفونی کنید. اگر از تیغ های یکبار مصرف استفاده می کنید، هر از چندی آن ها را دور بیندازید.

آیا موم یا بند انداختن موی اطراف آلت مضر است؟

موم انداختن شامل مالیدن موم گرم روی پوست و بیرون کشیدن موها از ریشه است. بند انداختن شامل گرداندن نخ دور مو و بیرون کشیدن آن از ریشه است.  موم و بند می تواند آزاردهنده باشد. این بستگی به میزان تحمل درد در فرد دارد.  اگر این کار درست انجام نشود می تواند باعث تورم و خارش شود. می توانید با مراجعه به افراد متخصص ناراحتی را کاهش دهید.

آیا استفاده از موبرهای شیمیایی برای پوست آلت ضرر دارد؟

کرم های موبر پروتئین های مو را تجزیه می کند و سپس می توان آن ها را شست و از بین برد. در حالی که می تواند روشی موثر باشد، اما برخی به کرم های موبر حساسیت دارند.

اگر پوست حساسی دارید و نسبت به مواد شیمیایی حساس هستید از این کرم ها استفاده نکنید. اگر از کرم موبر استفاده می کنید، آن را مستقیم روی آلت نمالید.

آیا کوتاه کردن موهای اطراف آلت مشکلی ندارد؟

اگر نمی خواهید موها را از ته اصلاح کنید، می توانید با قیچی یا دستگاه برقی آن را کوتاه کنید. حتما قیچی را را قبل و پس از استفاده ضدعفونی کنید. باید از این قیچی فقط برای کوتاه کردن مو استفاده کنید، استفاده از آن ها برای کارهای دیگر می تواند میکروب را منتقل کند.

چگونه از بیماری های مقاربتی جلوگیری کنیم؟

روش هایی برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی وجود دارد.

واکسن HPV ویروس پاپیلوم انسانی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند حدود سن ۱۱ یا ۱۲ سالگی همه واکسن ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) دریافت کنند. انجام این کار در سن پایین پیش از شروع فعالیت جنسی این اطمینان را حاصل می کند که در مقابل HPV مصون خواهید شد. اما اگر در کودکی واکسینه نشده اید، در بزرگسالی نیز می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید. پس از هر شریک جدید آزمایش بدهید

بسیاری از بیماری های مقاربتی بدون نشانه هستند. به همین خاطر، مهم است پیش از رابطه جنسی با شریک جدید آزمایش بدهید. هر دو شما باید این کار را انجام دهید.

اگر شریک شما آلوده باشد، می توانید برای جلوگیری از انتقال آن اقداماتی انجام دهید. به عنوان مثال، اگر به ایدز مبتلا هستید، شریک شما می تواند داروی ترووادا مصرف کند تا از انتقال آن جلوگیری شود.

هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید

استفاده از کاندوم در انواع روابط جنسی بهترین روش برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی است. اگر نمی خواهید از کاندوم استفاده کنید، از عدم ابتلا هر دو نفر به بیماری های مقاربتی اطمینان حاصل کنید.

اگر فکر می کنید به بیماری مقاربتی مبتلا شده اید، سعی کنید وحشت زده نشوید. بیشتر آن ها درمان پذیر هستند و دلیلی برای شرمساری وجود ندارد. با پزشک مشورت کنید. آن ها به شما کمک می کنند تا دلیل عارضه را پیدا کنید و شما را برای مرحله بعدی راهنمایی می کنند.

سؤالات رایج درباره سلامت آلت مردان

در این نقطه، ممکن است سؤالات بیشتری درباره سلامت آلت مردانه داشته باشید. برخی از نگرانی های رایج شامل موارد زیر است:

آیا ختنه شدن مهم است؟

ختنه مزایا و معایب خود را دارد. چه ختنه شده باشید چه نشده باشید، شستشو بسیار مهم است. اگر ختنه نشده اید، پوست سر آلت را به آرامی عقب بکشید و به منظور جلوگیری از تجمع برفک آن قسمت را خوب بشویید. آلت های ختنه شده احتمال بیشتری دارد که ساییده یا دچار حساسیت شود، بنابراین از شورت های گشاد و نخی استفاده کنید.

ختنه بر باروری تاثیری نمی گذارد، اما آلت های ختنه شده بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی و همچنین عوارضی مانند بالانیتیس قرار دارند. رعایت بهداشت و رابطه جنسی ایمن می تواند احتمال ابتلا به این عوارض را کاهش دهد.

آیا طول آلت مهم است؟

تاکنون اطلاعات علمی مبنی بر این که بزرگ یا کوچکی آلت ارتباطی با سلامت آن داشته باشد بدست نیامده است. هر دو طبیعی است، بنابراین به این موضوع اهمیتی ندهید.

آیا انحنای آلت طبیعی است؟

انحنای جزئی آلت طبیعی است، اما اگر انحنا شدید باشد و در زمان نعوظ دچار درد شوید، ممکن است به بیماری پیرونی مبتلا باشید. این عارضه می تواند باعث ناراحتی شود و اغلب به خاطر جراحت ایجاد می شود. اگر نگران هستید به بیماری پیرونی مبتلا باشید به پزشک مراجعه کنید.

آیا داشتن با نداشتن رابطه جنسی مهم است؟

بسیاری مردم فکر می کنند اگر دیگر رابطه جنسی نداشته باشید، در نهایت رابطه جنسی برای شما دشوار خواهد بود. این درست است که رابطه جنسی مزایای بسیاری برای سلامت دارد و می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد، اما شواهدی دال بر این که پرهیز از رابطه می تواند به صورت دائم یا جدی به آلت آسیب برساند وجود ندارد.

آیا چیزی به اسم انزال خیلی زیاد یا خیلی کم وجود دارد؟

اگر احساس می کنید حجم منی در انزال کمتر از حد معمول است، به آن کاهش قابل توجه حجم انزال می گویند. این می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد، از جمله افسردگی، دیابت و مشکلات مربوط به بیضه. همچنین می تواند از عوارض جانبی داروها باشد.

چگونه می توانید با بالا رفتن سن حساسیت آلت را حفظ کنید؟

بافت روی آلت ممکن است با بالا رفتن سن از بین برود. این می تواند به خاطر اصطکاک باشد، بنابراین شورت گشاد بپوشید.

چگونه می توانید توانایی نعوظ را حفظ کنید؟

اقداماتی برای کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت می تواند به حفظ توانایی در نعوظ کمک کند.

برای تقویت باروری چه کاری می توانید انجام دهید؟

غذاهای خاص می تواند باروری را تقویت کند. به عنوان مثال، اسفناچ حاوی منیزیم است که سطح تستوسترون را افزایش می دهد.

گوجه فرنگی و هویج تعداد و جنبندگی اسپرم را افزایش می دهد.

علاوه بر این، سبک زندگی سالم به حفظ باروری کمک می کند.

همان طور که در بالا گفته شد، پرهیز از تنباکو و الکل، رژیم غذایی متعادل و ورزش در سلامت آلت موثر است.

آیا تغییر رنگ ادرار طبیعی است؟

بسته به میزان آب مصرف شده رنگ ادرار می تواند تغییر کند:

- رنگ شفاف ادرار یعنی آب زیادی نوشیده اید.

- ادرار زرد تا کهربایی طبیعی محسوب می شود.

- ادرار نارنجی یا قهوه ای به معنای کم آبی است.

بعضی رنگ ها هم می تواند مایه نگرانی باشد.

به عنوان مثال، رنگ خون، کدر، آبی یا سبز می تواند نشانگر عفونت یا یک مشکل دیگر باشد.

اگر رنگ های نامتعارف یا ادامه دار مشاهده می کنید نزد پزشک بروید.

اگر بیش از معمول ادرار کنید چه معنایی دارد؟

تکرر ادرار می تواند نشانه عوارض زیر باشد:

- عفونت مجاری ادرار

- دیابت

- سندروم درد مثانه به خاطر کیست

اگر خیلی بیشتر از حد معمول ادرار می کنید و فکر می کنید مشکلی وجود دارد، با پزشک تماس بگیرید. اگر هنگام ادرار احساس سوزش می کنید این مسئله مهم است.

آیا بدبو بدون آلت طبیعی است؟

کشاله ران طبیعتا ممکن است به خاطر عرق کردن بو بدهد. این بو با شستشوی روزانه کاهش می یابد. اما این بو نباید تند باشد. بوی نامطبوع آلت می تواند نشانه عوارضی مانند موارد زیر باشد:

- عفونت مجاری ادراری

- عفونت قارچی

- بالانیتیس

- سوزاک

- کلامیدیا

اگر بو با شستشو از بین نرفت به پزشک مراجعه کنید.

درد یا التهاب آلت به چه معناست؟

اگر آلت درد داشته با ملتهب باشد می تواند نشانه عوارض خاص باشد. از جمله:

- بالانیتیس

- فیموسیس، عارضه ای که پوست سر آلت نمی تواند به جای خود بازگردد.

- سرطان آلت که نادر اما جدی است.

درد و التهاب فارغ از دلیل آن می تواند ناراحت کننده باشد، بنابراین به پزشک مراجعه کنید.

آیا شکستگی یا ترک خوردن آلت امکان پذیر است؟

با این که آلت استخوانی ندارد، اما «شکستگی آلت» اغلب برای جراحت آلت و پاره شدن دیواره داخلی بکار می رود. اغلب به دلیل رابطه جنسی خشن صورت می گیرد.

اگر آلت شکسته شود، به رنگ آبی و سیاه تغییر رنگ می دهد، تخت می شود و ممکن است صدا بدهد. این یک مورد اورژانس محسوب می شود و نیازمند توجه فوری است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

ایده آل این است که سالانه به پزشک مراجعه کنید تا آلت شما را معاینه کند.

جز این، در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

- جراحت روی آلت

- ترشح زرد، سبز یا غیرعادی از آلت

- تورم یا التهاب آلت

- احساس سوزش، درد یا خونریزی زمان ادرار یا انزال

- تاول، کهیر، زگیل روی آلت یا نزدیک آن

- درد هنگام رابطه جنسی

- درد هنگام نعوظ

- دشواری در نعوظ یا حفظ آن

کشاله ران را برای نشانه های عفونت و عوارض دیگر به طور مرتب بررسی کنید.

اگر دچار نگرانی هستید، در مشورت با پزشک تردید نکنید. پزشک می تواند ذهن شما را آسوده سازد و قدم های بعدی را مشخص کند.

مطالعه بیشتر:

عوامل موثر بر اختلال نعوظ در مردان

ترشحات بد بو در مردان چه علت هایی دارد و درمان آن چیست؟

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چگونه است و درمان آن چیست؟

کجی آلت تناسلی یا بیماری پیرونی و علت کجی آلت تناسلی چیست؟

?پرسش و پاسخ های سلامت آلت مردانه

آیا موم یا بند انداختن موی اطراف آلت مضر است؟

موم انداختن شامل مالیدن موم گرم روی پوست و بیرون کشیدن موها از ریشه است. بند انداختن شامل گرداندن نخ دور مو و بیرون کشیدن آن از ریشه است. موم و بند می تواند آزاردهنده باشد. این بستگی به میزان تحمل درد در فرد دارد. اگر این کار درست انجام نشود می تواند باعث تورم و خارش شود. می توانید با مراجعه به افراد متخصص ناراحتی را کاهش دهید.

آیا استفاده از موبرهای شیمیایی برایپوست آلت ضرر دارد؟

اگر پوست حساسی دارید و نسبت به مواد شیمیایی حساس هستید از این کرم ها استفاده نکنید. اگر از کرم موبر استفاده می کنید، آن را مستقیم روی آلت نمالید.

آیا بدبو بدون آلت طبیعی است؟

کشاله ران طبیعتا ممکن است به خاطر عرق کردن بو بدهد. این بو با شستشوی روزانه کاهش می یابد. اما این بو نباید تند باشد. بوی نامطبوع آلت می تواند نشانه عوارضی مانند عفونت مجاری ادراری، عفونت قارچی، بالانیتیس باشد

آیا شکستگی یا ترک خوردن آلت امکان پذیر است؟

با این که آلت استخوانی ندارد، اما «شکستگی آلت» اغلب برای جراحت آلت و پاره شدن دیواره داخلی بکار می رود. اغلب به دلیل رابطه جنسی خشن صورت می گیرد. اگر آلت شکسته شود، به رنگ آبی و سیاه تغییر رنگ می دهد، تخت می شود و ممکن است صدا بدهد. این یک مورد اورژانس محسوب می شود و نیازمند توجه فوری است.

منبع: healthline