The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چگونه است و درمان آن چیست؟

اغلب تصویر می شود عفونت قارچی مشکلی مربوط به بانوان است، اما می تواند هر کسی از جمله مردان را مبتلا کند. عفونت قارچی آلت تناسلی مردان اگر درمان نشود می تواند به دامنه وسیعی از عوارض دردناک، ناراحت کننده و بالقوه خجالت آور تبدیل شود. همچنین اگر عفونت وارد جریان خون شود باعث مشکلات جدی می شود. داروهای بدون نسخه اغلب می تواند عفونت قارچی آلت تناسلی مردان را از بین ببرد و برخی اقدامات ابتدایی می تواند از بروز این عارضه جلوگیری کند.

نشانه های عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چیست؟

نشانه های اولیه عفونت قارچی آلت تناسلی مردان شامل کهیر قرمز و گاهی تکه های سفید و براق روی آلت است. پوست آلت ممکن است مرطوب باشد و مواد سفید ضخیمی زیر پوست سر آلت یا قسمت های دیگر آن یافت شود. همچنین ممکن است دچار خارش و احساس سوزش روی آلت شوید.

قرمزی، خارش و درد در آلت می تواند نشانه های مشکلات جدی تر، از جمله بیماری های مقاربتی باشد، بنابراین این نشانه ها را نادیده نگیرید. متخصص اورولوژیست یا دکتر عمومی می تواند عارضه را تشخیص دهد.

چه چیزی باعث عفونت قارچی آلت تناسلی مردان می شود؟

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان به خاطر قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود. مقدار کمی کاندیدا معمولا روی بدن موجود است. رشد زیاد کاندیدا کافیست تا عفونت قارچی ایجاد شود. محیط مرطوب برای گسترش کاندیدا ایده آل است.

یکی از شایع ترین دلایل عفونت قارچی آلت تناسلی مردان، روابط جنسی محافظت نشده با بانوانی است که به عفونت قارچی واژن مبتلا هستند. بدون روابط جنسی هم ممکن است به آن مبتلا شوید. بهداشت ضعیف می تواند شما را در مقابل عفونت قارچی آسیب پذیر سازد.

عوامل خطر برای عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چیست؟

به جز روابط جنسی با فرد مبتلا به عفونت قارچی، عوامل دیگری در احتمال ابتلا به عفونت قارچی آلت تناسلی مردان دخیل است. ختنه نشدن می تواند یک عامل باشد، چراکه ناحیه زیر پوست سر آلت می تواند محیط خوبی برای رشد کاندیدا باشد. اگر مرتب حمام نمی روید یا آلت خود را خوب تمیز نمی کنید، این نیز می تواند یک عامل باشد.

عوامل دیگر شامل استفاده طولانی از آنتی بیوتیک و همچنین ابتلا به دیابت یا چاقی باشد. اگر سیستم ایمنی شما به خاطر درمان سرطان، ایدز یا دلایل دیگر ضعیف باشد، در معرض خطر بیشتر ابتلا به عفونت قارچی هستید.

از کجا بفهمم دچار عفونت قارچی آلت تناسلی مردان شدم؟

پزشک آلت شما را معاینه و نشانه های را بررسی می کند. ممکن است بعضی مواد سفید روی آلت را زیر میکروسکوپ مشاهده کنند یا کشت دهند تا نوع قارچ تشخیص داده شود.

اگر نمی توانید به پزشک عمومی یا اورولوژیست مراجعه کنید به مرکز بهداشت یا اورژانس بروید. هر چه زودتر مشکل تشخیص داده و درمان آغاز شود، احتمال بیشتری دارد بتوانید از مشکلات آن جلوگیری کنید. سرخود تشخیص ندهید و درمان را شروع نکنید. اگر نشانه های عفونت قارچی مشاهده شد به پزشک مراجعه کنید.

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چطور درمان می شود؟

در بیشتر موارد کرم ها و پمادهای ضد قارچ جلدی برای از بین بردن عفونت کافی است. چند کرم ضدقارچ توصیه شده برای عفونت قارچی شامل مواد زیر است:

- میکونازول

- ایمدازول

- کلوتریمازول

بسیاری از این داروها نیازی به نسخه پزشک ندارد. عفونت های جدی تر یا طولانی تر ممکن است به داروهای نسخه ای نیاز داشته باشد.

ممکن است برای عفونت های جدی، نظیر مواردی که به عارضه ای بالقوه جدی به نام بالانیتیس منجر می شود، فلوکونازول خوراکی و کرم هیدروکورتیزول تجویز شود.

گاهی عفونت قارچی پس از درمان دوباره باز می گردد. اگر این اتفاق افتاد، پزشک احتمالا پس از چند هفته درمان روزانه، درمان هفتگی را به مدت چند ماه توصیه می کند.

بیشتر کرم های ضدقارچ عوارض جانبی ندارد. اما اگر واکنش بد نشان دادید، برچسب دارو را مطالعه کنید و از پزشک یا داروساز در این باره سؤال کنید. اگر عفونت به داروی ضدقارچ پاسخ خوبی نشان نداد و ختنه نشده اید، ممکن است توصیه شود ختنه شوید. با این که این عمل جراحی معمولا روی اطفال انجام می شود، اما در هر سنی روی مردان قابل انجام است.

به همراه مصرف دارو، باید بهداشت را نیز به خوبی رعایت کنید. عواملی مانند دیابت و سیستم ایمنی سرکوب شده می تواند به ایجاد عفونت قارچی کمک کند.

اگر به دیابت مبتلا هستید، با کمک پزشک میزان قند خون خود را کنترل کنید. اگر سیستم ایمنی شما سرکوب شده است، پزشک تا جای ممکن توصیه هایی برای سالم نگه داشتن سیستم ایمنی ارائه می کند.

مشکلات ناشی از عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چیست؟

یکی از مشکلات بالقوه عفونت قارچی آلت تناسلی مردان، بالانیتیس است. بالانیتیس التهاب پوست سر آلت یا خود سر آلت است. دیابت می تواند خطر ابتلا به این عارضه را افزایش دهد.

اگر بالانیتیس به درستی درمان نشود، ممکن است باعث زخم پوست سر آلت شود. همچنین می تواند باعث چسبندگی آلت شود. این عارضه می تواند دردناک باشد و ادرار کردن را سخت کند. در صورت عدم درمان، بالانیتیس می تواند باعث تورم و درد غده ها و همچنین ضعف و خستگی شود.

عفونت قارچی ممکن است وارد جریان خون شود. به این عارضه کاندیدمیا یا کاندیدیاسیس تهاجمی می گویند. این عارضه در مردانی بوجود می آید که تا قبل از گسترش از آلت به قسمت های دیگر بدن به دنبال درمان نمی روند. همچنین در مردان با سیستم ایمنی ضعیف شایع تر است.

اگر بیمارستان بوده اید و با سوند ادرار می کرده اید، احتمال بیشتری دارد که به کاندیدیاسیس تهاجمی مبتلا شوید. این فرم پیشرفته عفونت قارچی بسیار جدی است. ممکن است چند هفته به ضدقارچ های خوراکی نیاز باشد. در برخی موارد دارو به صورت سرم تزریق می شود.

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چقدر طول می کشد؟

اگر عفونت سریع درمان شود و به داروهای ضدقارچ خوب پاسخ دهد، باید در مدت یک هفته برطرف شود. اگر رابطه جنسی دارید، همسر شما نیز باید برای جلوگیری از عفونت دوباره تحت درمان قرار بگیرد. او نیز باید فارغ از این که عفونت از وی یا از شما سرایت کرده، درمان شود.

اگر عفونت مدام بازمی گردد و دلایلی مانند بهداشت ضعیف و تماس جنسی را مردود می دانید، با پزشک درباره دلایل دیگر مشورت کنید. ممکن است دلایل پنهان دیگری مانند دیابت وجود داشته باشد.

مردان کمتر از بانوان در معرض ابتلا به عفونت های قارچی هستند، اما مهم است بدانید چنین عفونتی چگونه گسترش می یابد و چگونه باید نشانه های معمول را شناسایی کنید.

چطور از عفونت قارچی آلت تناسلی مردان جلوگیری کنیم؟

با خودداری از تماس جنسی با فرد مبتلا به عفونت قارچی، می توانید از ابتلا به آن جلوگیری کنید. همچنین می بایست حین ابتلا به عفونت قارچی از تماس جنسی با دیگران خودداری کنید. ممکن است عفونت را به وی منتقل کنید و مدام این عفونت بین شما و او انتقال یابد.

به منظور جلوگیری از ابتلا به عفونت قارچی و سرایت آن موارد زیر را انجام دهید:

- برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت قارچی از کاندوم استفاده کنید.

- برای کاهش خطر ابتلا به عفونت قارچی فقط با یک نفر رابطه داشته باشید.

- اگر ختنه نشده اید، زیر پوست سر آلت را با آب و صابون بشویید و پس از رابطه جنسی پوست سر آلت را به حالت معمولش بازگردانید.

نتیجه گیری

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان شایع نیست. ممکن است در نتیجه بهداشت ضعیف یا رابطه جنسی محافظت نشده با فردی که به عفونت قارچی واژنی مبتلاست به این عارضه دچار شوید. نشانه ها شامل قسمت های کوچک سفید و قرمزی روی پوست و خارش و سوزش است. در بیشتر موارد کرم ها و پمادهای ضدقارچ موضعی مشکل برطرف می شود.

مطالعه بیشتر:

علت و درمان های عفونت قارچی واژن چیست؟

ترشحات بد بو در مردان چه علت هایی دارد و درمان آن چیست؟

علائم عفونت سوزاک چیست و چه عوارضی برای مردان و زنان دارد؟

بوی بد منی، علت بوی بد اسپرم چیست و درمان بوی بد اسپرم چیست؟

?پرسش و پاسخ های عفونت قارچی آلت تناسلی مردان

چه چیزی باعث عفونت قارچی آلت تناسلی مردان می شود؟

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان به خاطر قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود. مقدار کمی کاندیدا معمولا روی بدن موجود است. رشد زیاد کاندیدا کافیست تا عفونت قارچی ایجاد شود. محیط مرطوب برای گسترش کاندیدا ایده آل است.

عوامل خطر برای عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چیست؟

به جز روابط جنسی با فرد مبتلا به عفونت قارچی، عوامل دیگری در احتمالا ابتلا به عفونت قارچی آلت تناسلی مردان دخیل است. ختنه نشدن می تواند یک عامل باشد، چراکه ناحیه زیر پوست سر آلت می تواند محیط خوبی برای رشد کاندیدا باشد. اگر مرتب حمام نمی روید یا آلت خود را خوب تمیز نمی کنید، این نیز می تواند یک عامل باشد.

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چطور درمان می شود؟

در بیشتر موارد کرم ها و پمادهای ضد قارچ جلدی برای از بین بردن عفونت کافی است. چند کرم ضدقارچ توصیه شده برای عفونت قارچی شامل مواد زیر است: میکونازول، ایمدازول، کلوتریمازول

مشکلات ناشی از عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چیست؟

یکی از مشکلات بالقوه عفونت قارچی آلت تناسلی مردان، بالانیتیس است. بالانیتیس التهاب پوست سر آلت یا خود سر آلت است. دیابت می تواند خطر ابتلا به این عارضه را افزایش دهد.

منبع: healthline