The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم آسیب به بیضه ها چیست و درمان چگونه است؟

در بیشتر موارد موارد جزئی آسیب به بیضه باعث نگرانی نیست که معمولا در نتیجه گیر کردن لای زیپ یا برخورد با میز رخ می دهد. هرگونه درد و تغییر رنگ باید پس از یک هفته شروع به بهبود کند. اگر جراحت در نتیجه ضربه ناگهانی باشد ممکن است درد شدید و تورم را تجربه کنید. حتی ممکن است درست پس از ضربه دچار حالت تهوع شوید. این نشانه ها معمولا با بهبود ناحیه جراحت کاهش می یابد.

چه چیزی باعث آسیب به بیضه می شود؟

این جراحت به عنوان کبودی نیز شناخته می شود. آسیب به بیضه زمانی رخ می دهد که رگ ها و شریان های پوست اطراف بیضه ها مجروح و پاره می شود. این باعث می شود خون زیر پوست نشت کند و منجر به تغییر رنگ شود.

آسیب به بیضه معمولا پس از حادثه رخ می دهد. نمونه های شایع شامل ضربه به ناحیه تناسلی در نتیجه افتادن، ضربه یا حتی نشستن روی بیضه ها است. خودارضایی یا رابطه جنسی خشن نیز می تواند منجر به جراحت شود. حتی ممکن است بدون دلیل خاص متوجه جراحت شوید. بیضه ها خارج از بدن شما آویزان است و محافظ آن ها چیزی بیش از یک پوست نازک نیست. این بافت ها و رگ های خونی می تواند به آسانی آسیب ببیند، مانند ضربه به ناحیه تناسلی.

جراحت های دیگر بیضه شامل موارد زیر است:

هماتوسل: گاهی معمولا پس از ضربه ناگهانی، ممکن است خون در بافت اطراف بیضه ها جمع شود. این تجمع خون می تواند ظاهری مجروح به بیضه ها بدهد.

 اپیدیدیمیتیس: لوله های اطراف بیضه ها پیش از خروج اسپرم از طریق انزال آن در خود نگه می دارد. این لوله ها ممکن است پس از جراحت یا عفونت ملتهب شود. این می تواند منجر به درد، تورم و جراحت شود.

پارگی: اگر بافت های اطراف بیضه مجروح شود می تواند منجر به آسیب به خود بیضه نیز بشود. این می تواند منجر به بیرون زدن بیضه از بافت اطراف شود. این جراحت نیازمند رسیدگی فوری است.

پیچ خوردگی: لوله اطراف رگ های خونی که درون کیسه بیضه قرار گرفته طناب اسپرماتیک نام دارد و می تواند در زمان جراحت یا بدون هشدار قبلی پیچ بخورد. این می تواند جریان خون به کیسه بیضه را قطع کند و منجر به جراحت و تغییر رنگ شود. این جراحت نیازمند رسیدگی فوری است. اگر درمان نشود ممکن است نیاز به بیرون آوردن بیضه باشد.

تومور: رشد غیرعادی بافت اطراف بیضه ها نیز می تواند باعث جراحت و تورم شود. همچنین تومورها همیشه نشانه سرطان نیست و برای تشخیص باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

آسیب به بیضه چگونه درمان می شود؟

بیضه ها مجروح یا متورم می تواند با ناراحتی همراه باشد و مانع از ادامه فعالیت های روزمره شود. می توانید با انجام یک یا چند روش زیر به التیام درد، تورم یا ناراحتی مورد نظر بپردازید.

- دراز بکشید و فعالیت های خود را کم کنید: سعی کنید از فعالیت های فیزیکی یا حرکاتی که باعث درد یا وخامت ناراحتی می شود بپرهیزید. بالا بردن زانوها تا سینه می تواند به کاهش درد کمک کند.

- کمپرس سرد: یک کیسه یخ یا یک شی سرد را در حوله بپیچید و با فشار ملایم روی بیضه ها بگذارید. این کار را حداقل چهار بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه تا شروع بهبود درد و تورم ادامه دهید.

- از کیسه بیضه محافظت کنید: با استفاده از لباس زیر تنگ یا حوله لوله شده کیسه بیضه را بالا بکشید و به بدن نزدیک کنید. این می تواند به کاهش فشار بر کیسه بیضه ناشی از آویزان بودن را در هنگام جراحت کاهش دهد. این کار را تا زمان کاهش ناراحتی ادامه دهید و پس از آن اجازه دهید که آویزان باشد.

- استفاده از مسکن: استفاده از مسکن های بدون نیاز به نسخه نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن می تواند مفید باشد. اگر نگران هستید که بیضه های شما آسیب بدی دیده باشد پیش از مصرف مسکن به پزشک مراجعه کنید.

- استراحت کنید: اگر بیضه های شما هنگام ورزش یا هرگونه فعالیت های فیزیکی شدید آسیب دیده است، چند روز استراحت کنید. کاهش فشار بر بیضه ها و کیسه بیضه می تواند بهبود را تسریع بخشد.

چه زمانی باید برای آسیب به بیضه به پزشک مراجعه کرد؟

اگر می دانید چه چیزی باعث جراحت هب بیضه شده است و عوارض دیگری ندارید می توانید صبر کنید. در شرایط زیر باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

- نمی توانید هر دوی بیضه ها را در کیسه بیضه پیدا کنید.

- کیسه بیضه زخم شده و خونریزی دارد.

- در ادرار خون یا ترشح وجود دارد.

- مشکل ادرار می کنید.

- تب ۳۸ درجه با بالاتر دارید.

- نیاز مداوم به ادرار کردن دارید اما ادرار زیادی تولید نمی شود.

اگر پس از یک هفته شاهد بهبودی نیستید یا عوارض بدتر شده است به پزشک مراجعه کنید. این می تواند نشانه مشکلی جدی تر باشد. همچنین اگر مطمئن نیستید چه چیزی باعث جراحت شده خوب است به پزشک مراجعه کنید. در برخی موارد، جراحت بدون هشدار قبلی می تواند نشانه بیماری مقاربتی نظیر کلامیدیا باشد.

نشانه های دیگر بیماری مقاربتی شامل موارد زیر است:

- درد یا تورم بیضه

- سوزش هنگام ادرار

- ترشح شفاف یا کدر از آلت تناسلی

وقتی پزشک مشکل را تشخیص داد می تواند اقدامات بعدی را انجام دهد.

چشم انداز آسیب به بیضه چیست؟

نشانه های جراحت خفیف بیضه نباید بیش از چند روز ادامه یابد. ممکن است رابطه جنسی برای شما در این مدت سخت باشد. اما معمولا تاثیرات درازمدتی بر فعالیت جنسی، باروری یا احساس شما نخواهد داشت.

پیچ خوردگی، پارگی و موارد جدی آسیب به بیضه در صورت عدم درمان به موقع یا آسیب های مکرر می تواند منجر به آسیب درازمدت شود. اگر درباره عمق جراحت مطمئن نیستید به پزشک مراجعه کنید. هنگام جراحت شدید درمان زودهنگام تنها راه کاهش خطر مشکلات است.

مطالعه بیشتر:

 پارگی بیضه و علت و نشانه های پارگی بیضه چیست؟

علت کبودی بیضه چیست و چگونه درمان خواهد شد؟

برآمدگی بیضه یا توده های بیضه چه زمانی خطرناک است؟

?پرسش و پاسخ های آسیب به بیضه

چه چیزی باعث آسیب به بیضه می شود؟

آسیب به بیضه معمولا پس از حادثه رخ می دهد. نمونه های شایع شامل ضربه به ناحیه تناسلی در نتیجه افتادن، ضربه یا حتی نشستن روی بیضه ها است. خودارضایی یا رابطه جنسی خشن نیز می تواند منجر به جراحت شود.

آسیب به بیضه چگونه درمان می شود؟

دراز بکشید و فعالیت های خود را کم کنید. سعی کنید از فعالیت های فیزیکی یا حرکاتی که باعث درد یا وخامت ناراحتی می شود بپرهیزید. بالا بردن زانوها تا سینه می تواند به کاهش درد کمک کند و کمپرس سرد بگذارید.

آیا آسیب به بیضه سبب اختلال در رابطه جنسی من می شود؟

نشانه های جراحت خفیف بیضه نباید بیش از چند روز ادامه یابد. ممکن است رابطه جنسی برای شما در این مدت سخت باشد. اما معمولا تاثیرات درازمدتی بر فعالیت جنسی، باروری یا احساس شما نخواهد داشت.

چه زمانی باید برای آسیب به بیضه به پزشک مراجعه کرد؟

اگر می دانید چه چیزی باعث جراحت هب بیضه شده است و عوارض دیگری ندارید می توانید صبر کنید. در شرایط زیر باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: نمی توانید هر دوی بیضه ها را در کیسه بیضه پیدا کنید. کیسه بیضه زخم شده و خونریزی دارد. در ادرار خون یا ترشح وجود دارد. مشکل ادرار می کنید. تب ۳۸ درجه با بالاتر دارید. نیاز مداوم به ادرار کردن دارید اما ادرار زیادی تولید نمی شود.

منبع: healthline