The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

غذاهای مفید برای رشد مغز جنین کدام است ؟

در دوران بارداری غذایی که مصرف می‌کنید به طور مستقیم بر رشد و تکامل جنین اثر می‌گذارد. رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات، گوشت بدون چربی،‌ چربی‌های سالم،‌ لبنیات کم‌چرب و غلات کامل برای رشد تمام اندام‌ها مخصوصا مغز جنین لازم است. هرچند اگر می‌خواهید به‌ویژه در رشد مغز جنین تاثیرگذار باشید، باید مواد غذایی خاصی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید غذاهایی را به رژیم غذایی خود بیفزایید که به رشد سیستم عصبی در داخل رحم کمک می‌کند. در ادامه این مقاله غذاهای مفید برای رشد مغز جنین را به شما معرفی خواهیم کرد.

غذاهای مفید برای رشد مغز جنین

کودک شما هر روز بزرگ‌تر می‌شود و شاهد تغییراتی در بارداری خود هستید. رشد مغز یکی از مهمترین مراحل رشد جنین است. باید با مصرف غذاهای مغذی به رشد سالم مغز کمک کنید. جانی بودن و آلیسون تانیس در کتاب «۱۰۰ ماده غذایی ارزشمند در دوران بارداری» معتقدند که داشتن یک رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری ضروری است، اما برخی از غذاها برای رشد مغز جنین مفیدتر هستند.همانطور که گفتیم برخی خوراکی ها در بارداری بر روی رشد و تکامل سیستم عصبی جنین تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت از جمله:

غلات غنی شده

یکی از غذاهای مفید برای رشد مغز جنین غلات غنی شده است. غلات غنی‌شده حاوی تمام ریزمغذی‌های ضروری برای رشد مغز جنین است. اسید فولیک و کولین موجود در این غلات از شکاف مادرزادی مهره‌ها و دیگر مشکلات مربوط به لوله عصبی جنین جلوگیری می‌کند. آهن موجود در این غلات باعث سلامت رشد مغز جنین می‌شود. مصرف کافی آهن در دوران بارداری، از کم‌هوشی جنین در آینده جلوگیری می‌کند. غلاتی انتخاب کنید که شکر کم و فیبر بالا دارند تا از سلامتی خود و جنین در حال رشد اطمینان حاصل کنید.

ماهی

ماهی دارای اسید چرب امگا ۳ است که با نام دوکوزاهگزانوئیک یا DHA شناخته می‌شود و از جمله غذاهای مفید برای رشد مغز جنین محسوب می شود. نوزادانی که از مادرانی با کمبود DHA به دنیا می‌آیند دارای مشکلات بینایی و رفتاری هستند. کودکان مادرانی که در دوران بارداری امگا۳ بیشتری مصرف می‌کنند،‌ در دوران کودکی در آزمون‌های مهارت زبانی،‌ اجتماعی و ارتباطی عملکرد بهتری دارند. مصرف یک یا دو مرتبه ماهی در هفته ایده‌آل است، زیرا با مصرف این مقدار میزان DHA مورد نیاز جنین تامین می‌شود و مادر و جنین نیز در معرض جیوه و دیگر سمومی که گاهی در ماهی‌ها یافت می‌شود،‌ قرار نمی‌گیرند.

گیاهان دریایی

سبزیجات دریایی مانند جلبک دریایی نوری (سوشی) منبع عالی ید بوده و از دیگر غذاهای مفید برای رشد مغز جنین هستند. ید به رشد مغز و نخاع کمک می‌کند و از عقب ماندگی ذهنی جلوگیری می‌کند. سبزیجات دریایی همچنین شامل اسید فولیک، کولین و اسیدهای چرب امگا۳ هستند. بنابراین این منبع غذایی به چند روش باعث رشد مغز می‌شود. از مصرف سبزیجات قهوه‌ای دریایی به نام «هیجیکی» پرهیز کنید زیرا می‌تواند شامل مقادیر زیادی آرسنیک باشد.

آجیل‌ها و دانه‌ها

آجیل‌ها و دانه‌ها حاوی چربی‌های امگا 3 سالم و همچنین ریز مغذی‌های تقویت‌کننده مغز مانند ویتامین B6 هستند و ازجمله مواد غذایی مفید برای رشد مغز جنین محسوب می شوند. این ویتامین پیام‌رسان شیمیایی بین سلول‌های مغز است و به عملکرد طبیعی مغز کمک می‌کند. کافی است یک مشت آجیل و مغز‌ را به وعده غذایی روزانه خود اضافه کنید. مصرف گردو بسیار مفید است زیرا علاوه بر داشتن اسیدهای چرب امگا 3، ریزمغذ‌ی‌های فراوانی دارد.

گوشت و مرغ

زینک (روی) در غذاهای حیوانی مانند گوشت بدون چربی، مرغ و بوقلمون بسیار فراوان است. این ماده مغذی مهم در غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو، خرچنگ و ... نیز یافت می‌شود. روبرتا لارسون دوویف و انجمن رژیم غذایی آمریکا در کتاب «راهنمای غذا و تغذیه» انجمن رژیم های غذایی آمریکا می‌گوید: «میزان نیاز بدن شما به روی در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند. زیرا سلول‌ها و بافت‌های مغز جنین برای رشد به میزان کافی روی نیاز دارد. روزی یک یا دو وعده گوشت بدون چربی مصرف کنید تا نیاز جنین و شما به این ماده غذایی ارزشمند برطرف شود.

سبزیجات برگ سبز تیره

اسید فولیک یکی از حیاتی‌ترین مواد غذایی است که می‌بایست آن‌را قبل از باردار شدن و در دوران بارداری مصرف کنید، مخصوصا در هفته‌های اول بارداری که اعصاب جنین و مغز جنین در حال شکل‌گیری است. جودیث شارلین و ساری ادلستین در کتاب «ضروریات غذایی در چرخه زندگی» بر این باور هستند که این ماده غذایی در بسته شدن لوله عصبی جنین نقش دارد و از بروز مشکلاتی چون «شکاف مادرزادی مهره‌‌ها» در هنگام تولد جلوگیری می‌کند. سبزیجات با برگ سبز تیره نظیر:

• اسفناج

• کلم سبز

• کاهو 

این غذاهای مفید برای رشد مغز جنین، به‌خاطر داشتن اسید فولیک بالا برای رشد مغز جنین بسیار مفید است.

شیر

ید یکی دیگر از مواد غذایی های مفید برای رشد مغز جنین  است. جودیث شارلین و ساری ادلستین معتقدند، کمبود ید باعث عقب‌ماندگی ذهنی کودک می‌شود. به دلیل تغذیه گاوهای شیرده، شیر حاوی مقادیر زیادی ید است. با اضافه کردن شیر به رژیم غذایی دوران بارداری خود، از رشد صحیح استخوان‌ها و شکل‌گیری سالم مغز جنین مطمئن خواهید شد. نوشیدن سه فنجان شیر نیاز روزانه شما به این ماده غذایی را برطرف خواهد کرد. مصرف شیرهای کم‌چرب یا بدون چربی در دوران بارداری انتخاب بهتری است، زیرا چربی‌های اشباع‌ شده کمتری دارند ولی همچنان ید کافی را به بدن می‌رسانند.

 

بیشتر بدانید:

1- وجود کیست در مغز جنین، آیا خطرناک است؟ سونوگرافی آنومالی

2- تکامل بینایی، شنوایی و مغز جنین در رحم مادر

3- افزایش هوش جنین در بارداری و نکاتی درمورد باهوش شدن فرزند

4- تقویت هوش جنین در دوران بارداری و کارهایی که باید انجام داد

منبع: hellomotherhood