The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بیدار کردن جنین در شکم و راهکارهای پیشنهادی

وقتی از هفته 22 بارداری عبور کردید و تقریبا تشخیص دادید که حرکات جنین چگونه است و چه تفاوتی با حرکات روده ها دارد، احتمالا یکی از سرگرمی های لذت بخش در این روزها توجه به حرکات این فرشته کوچک، شمردن آن ها و صحبت کردن با جنین در این زمان است. احتمالا می دانید که جنین در بیشتر مواقع در شکم مادر خواب بوده و الگوی نسبتا منظم خواب و بیداری دارد به همین سبب بسیاری از مادران می پرسند که راه های بیدار کردن جنین در شکم چیست؟ در این متن به سوال شما پاسخ می دهیم.

روش های بیدار کردن جنین در شکم

با اینکه برای تسریع احساس اولین حرکات جنین در بارداری کار زیادی نمی‌توانید بکنید، اما وقتی شروع به حس کردن حرکت منظم‌تر جنین خود کردید می‌توانید کارهایی برای تحریک آنها به واکنش انجام بدهید.

اگر به دنبال روش های بیدار کردن جنین در شکم هستید، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • بعدازظهر استراحت کنید

جنین در ساعات بعدازظهر بیشتر از هر وقت دیگری در رحم فعالیت می‌کند بنابراین در این زمان حرکات او را بیشتر احساس خواهید کرد. در طول روز، با حرکات و راه‌ رفتن مادر تکان می‌خورد و می‌خوابد، از این رو وقتی مادر استراحت می‌کند و حرکت مداوم ندارد بیدار می‌شود.

واقعیت بامزه

برای همین است که روز و شب نوزادان عوض می‌شود چون در رحم عادت کرده بودند تمام روز را بخوابند و شب‌ها بیدار شوند.

  • به پهلوی چپ بخوابید

وقتی به پهلوی چپ می‌خوابید جریان خون شما افزایش می‌یابد و فعالیت جنین را تقویت می‌کند. این افزایش جریان خون، گلوکز بیشتری را به جنین می رساند و خود یکی از راه های بیدار کردن جنین در شکم است.

  • موسیقی با صدای بلند پخش کنید

جنین از حدود هفته 25 به محرک‌های شنیداری واکنش نشان می‌دهد. اما رحم واقعا جای پرسروصدایی است، صدای مایع آمنیوتیک، روده های مادر، قلب مادر و ... از یک طرف و صداهای مبهم دنیای بیرون از طرف دیگر.

برای تحریک جنین به حرکت، موسیقی را با صدای بلند پخش کنید و منتظر واکنش او باشید. اگر کارگر نبود با جنین حرف بزنید. معمولا به صدای شما واکنش نشان می‌دهند.

  • از چراغ قوه استفاده کنید

جنین می‌تواند به محرک بینایی هم واکنش نشان بدهد و اگر چراغ قوه را روی پوست‌تان قرار بدهید، نور را از طریق شکم شما احساس می‌کند. این برای تحریک حرکت جنین بسیار موثر است، اما باید با مضایقه استفاده شود، چرا که در جامعه پزشکی درباره اینکه این کار موجب ناراحتی جنین می‌شود یا خیر اختلاف نظر وجود دارد.

  • غذاهای تحریک‌کننده بخورید

هر چه شما بخورید جنین هم می‌خورد. بنابراین غذاهای تحریک‌کننده مانند کافئین و قند می‌تواند مانند شما باعث افزایش انرژی آن‌ها شود. اما در مصرف کافئین زیاده‌روی نکنید. بانوان باردار باید مصرف خود را به یک فنجان قهوه کافئینه در روز محدود کنند.

 اگر تست بدون استرس NST داده‌اید، که حرکت جنینی را اندازه‌گیری می‌کند و جنین تکان نمی‌خورد، بیشتر پزشکان در مطب خود به مادران آبمیوه می‌دهند که قند خون را بالا ببرند و احتمال حرکت جنین را افزایش بدهند.

چه زمانی باید نگران شوم؟

چیزهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند بصورت بالقوه بارداری را پیچیده سازد و این مسئله که در واقع نمی‌توانید جنین خود را ببینید ممکن است باعث تشویش و نگرانی شما در این باره شود که آیا حال او خوب است یا خیر. مانند مادران پیش از عصر مدرن، حرکات محسوس جنین یکی از نشان‌گرهای روزانه‌ای است که ما مادران می‌توانیم از سلامت جنین خود مطمئن شویم.

بنابراین طبیعی است که اگر حرکات جنین نسبت به حالت معمول کمتر شود ممکن است نگران وضعیت او باشید.

اما ممکن است مسئله این باشد که شما متوجه حرکات او نشده‌اید، به این دلیل که شاید سرتان شلوغ و به خاطر مشغله روزانه حواس‌تان پرت بوده است.

پیش از نگران شدن، حواس خود را خوب جمع کنید و حرکات جنین را بشمارید. مقداری آبمیوه بنوشید یا یک چیز شیرین بخورید تا بدن آن‌ها را تحریک کنید، به پهلوی چپ دراز بکشید تا جریان خون به جنین را به حداکثر برسانید و حرکات او را در یک بازه دو ساعته بشمارید.

جنین حدود 90 تا 95 درصد مواقع در رحم خواب است، اما در هر بار فقط حدود یک ساعت می‌خوابد. بنابراین در بازه دو ساعته معمولا باید حرکت او را حس کنید.

اگر با وجود امتحان کردن روش های بیدار کردن جنین در شکم، کمتر از 8 حرکت را شمردید، با پزشک خود تماس بگیرید و نگرانی خود را با او در میان بگذارید و در مورد نیاز به آزمایش بیشتر از او سؤال کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- اولین تپش قلب و اولین حرکت های جنین چه زمانی شروع می شود؟

2- آیا احساس لرزش جنین در شکم مادر نشانه سکسه کردن جنین است؟

3- تکان خوردن جنین در زمان خواب جنین است یا بیداری؟

4- اولین تپش قلب و اولین حرکت های جنین چه زمانی شروع می شود؟