The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نقش آلودگی هوا بر بروز ناباروری زنان

یافته های تازه نشان می دهند، زنانی که در نزدیکی خیابان هایی که هوای شان آلوده است زندگی می کنند در مقایسه با بانوانی که هوای پاکیزه تنفس می کنند بیشتر به ناباروری مبتلا می شوند.

محققان پس از مطالعه بر روی بیش از 36 هزار زن بین سال های 1993 تا 2003 و تجزیه و تحلیل آلودگی هوای اطراف منازل شان دریافتند، بین استنشاق هوای آلوده و بروز ناباروری ارتباط مستقیم وجود دارد.

آنها اعلام کردند، بانوانی که در فاصله 199 متری بزرگراه ها زندگی می کردند، 11 درصد بیشتر از بانوانی که محل سکونت شان دورتر از بزرگراه ها بود با ناباروری دست و پنجه نرم می کردند.

دکتر مارک نیوجنسیک، پژوهشگر مرکز مطالعات اپیدمیولوژی محیط زیست دانشگاه بارسلون و سرپرست این مطالعه گفت:" آلودگی هوا نقش بسیار زیادی در افزایش اختلالات و بیماری ها ایفاء می کند. "

دکتر نیوجنسیک و همکاران اش پس از ارزیابی میزان گرد و غبار، خاک و دوده موجود در هوای اطراف بزرگراه ها دریافتند، بانوانی که در نزدیکی خیابان های پر ترافیک و آلوده زندگی می کنند، پنج درصد بیش از بانوانی که دور از خیابان زندگی می کنند با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر ماهالینگا گفت:" زوجینی که از ناباروری رنج می برند باید در اماکنی با آلودگی اندک زندگی کنند. فقدان ذرات معلق آلاینده هوا احتمال باردار شدن را افزایش می دهد. "

مطالعه بیشتر:

1- افزایش احتمال زایمان زودرس با آلودگی هوا

2- آلودگی هوا و افزایش ریسک ابتلا به دیابت

منبع: reuters