The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روزه داری در سه ماهه دوم بارداری میسر است

اظهار نظر در مورد این که خانم بارداری بتواند روزه بگیرد یا نه از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد.

خانم‌های بارداری که قصد دارند روزه بگیرند باید به این نکته توجه کنند که در طول ماه مبارک رمضان نباید دچار ضعف مفرط شوند زیرا در این صورت قند از سمت مادر به جنین نخواهد رفت و جنین با افت قند خون مواجه خواهد شد. البته برخی از خانم‌ های باردار روزه هم می‌گیرند و به هیچ ‌وجه دچار ضعف نمی‌شوند.

از نظر زمانی، سه ماهه اول و سوم بارداری از حساسیت بیشتری برخوردار است. در سه ماهه اول بارداری بیشتر خانم‌ها از تهوع و استفراغ ناشی از ویار رنج می‌ برند. در نتیجه مادر باردار باید برای جلوگیری از کاهش وزن و دریافت مواد مغذی، وعده‌ های غذایی ‌اش را بیشتر و حجم غذاهای مصرفی را کاهش دهد.

در اواخر بارداری نیز جنین از هفته 28 به بعد وزن‌گیری بیشتری دارد و لازم است مادر باردار با توجه به شرایط و فعالیت ‌های روزانه ‌اش از همه گروه‌ های غذایی به اندازه کافی بخورد تا خللی در وزن ‌گیری جنین ایجاد نشود زیرا در این دوران احتمال این که برای وزن‌ گیری جنین مشکلی به وجود بیاید زیاد است.

وزن کم جنین هم او را با خطرات و مشکلات فراوانی مواجه خواهد کرد. بنابراین در سه ماهه اول و سوم بارداری شرایط برای روزه گرفتن به خصوص با توجه به طولانی بودن زمان روزه در این ایام و گرمای هوا مناسب نیست اما در سه ماهه دوم در صورتی که مادر مشکلی نداشته باشد، می ‌تواند با نظر پزشک و به شرط آن که دچار ضعف شدید نشود روزه بگیرد.

لازم به یادآوری است که میزان آبی که مادران باردار دریافت می‌ کنند یا ساعاتی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرند برای سلامت خود و جنین ‌شان بسیار مهم است. این ها عواملی هستند که دست به دست هم داده و می‌توانند روزه‌ داری را برای خانم‌های باردار میسر یا غیر ممکن کنند.

مطالعه بیشتر:

1- کم آبی شدید بدن

2- بارداری، چه مشکلاتی دارد؟

3- آزمون: در دوران بارداری چگونه غذا بخورم؟

منبع: دکتر لاله اسلامیان، فلوشیپ طب مادر و جنین و عضو هیئت علمی دانشگاه