The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کاهش خطر ابتلا به ام اس با تغذیه نوزاد با شیر مادر

یافته های تازه نشان می دهند، بانوان که فرزندان شان را با شیر مادر تغذیه کرده اند ممکن است کمتر از بانوان که چنین نکرده اند به بیماری ام اس مبتلا شوند.

400 خانم مبتلا به ام اس یا ضایعه ای که پیش از بروز این بیماری نمایان می شود را با گروهی از بانوان سالم مقایسه کرده و دریافتند مادرانی که یکی از فرزندان شان را در مجموع 15 ماه یا بیشتر با شیر مادر تغذیه کرده اند 53 درصد کمتر از بانوانی که فرزندان شان را کمتر از چهار ماه با شیر مادر تغذیه کرده اند به بیماری ام اس مبتلا می شوند.

دکتر آنت لانگر گولد، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست این مطالعه گفت:" پیش از این تاثیر مثبت تغذیه نوزاد با شیر مادر بر سیستم ایمنی مادر کشف نشده بود. "

او افزود:" یافته ما بخشی از شواهد و قرائنی است که نشان می دهند خطر ابتلا مادران شیرده به بیماری ام اس بسیار اندک است. "

بر اساس گزارش انجمن ام اس آمریکا بیش از 400 هزار شهروند این کشور - و دو و نیم میلیون نفر در جهان - از این بیماری رنج می برند.

ام اس نوعی بیماری علاج ناپذیر سیستم ایمنی است، یعنی بدن به بافت هایش حمله می کند که نتیجه اش بی حالی، سوزن سوزن شدن دست ها و پاها، ناتوانی در حفظ تعادل و راه رفتن، بروز مشکلات روحی روانی و ... است. تاثیر مخرب بیماری ام اس بر بانوان که در سن باروری هستند بسیار بیشتر از مردان و بانوان مسن است.

یافته های مطالعات گذشته نشان دادند، تغذیه نوزاد با شیر مادر خطر بروز دیابت نوع دو، سرطان های سینه و تخمدان و حمله قلبی را در بانوان کاهش می دهد.

دکتر لانگر گولد و همکاران اش بیش از 397 خانمی ( به طور میانگین 37 ساله ) که به تازگی به بیماری ام اس یا ضایعه ای که پیش از بروز این بیماری بروز می کند را با 433 مادر سالم که هم سن و نژاد بودند مقایسه کردند.

85 درصد از بانوان سالم 15 ماه یا بیشتر فرزندان شان را با شیر مادر تغذیه کرده بودند، در حالی که 44 درصد بانوان مبتلا به ام اس چنین کرده بودند. 110 نفر از بانوان سالم فرزندان شان را تنها چهار ماه با شیر مادر تغذیه کرده بودند، در حالی که 118 نفر از بانوان بیمار چنین کرده بودند.

دکتر لانگر گولد تصور می کرد کمبود تخمک گذاری نقش زیادی در افزایش خطر ابتلا به بیماری ام اس ایفاء می کند. اما نتایج پژوهش ها نشان داد، مجموع سال های تخمک گذاری، تعداد بارداری ها یا استفاده از هورمون های ضد بارداری تاثیری بر بروز این بیماری نمی گذارند.

دکتر نیکلاس لاروکا، قائم مقام و مدیر بخش مطالعات بالینی مرکز درمانی انجمن ام اس آمریکا گفت:" نام مطالعه تازه را " تکه دیگری از پازل " گذاشته ام چون نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ میان رویدادهای بیولوژیک - بارداری و تولد نوزاد - و افزایش خطر ابتلا به ام اس است. "

او افزود:" فکر می کنم چیزی که در سال های اخیر آموخته ایم این است که سیستم ایمنی و ارتباط اش با سایر اندام های بدن پیچیده تر از چیزی است که تصور می شد. "

مطالعه بیشتر:

1- کاهش درد زایمان سزارین با تغذیه نوزاد با شیر مادر

2- بارداری سالم و بیماری ام اس

منبع: healthday