The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت ترتیلا کدو، سیب زمینی و پیاز

سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید. بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

خواص سیب زمینی در بارداری

سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است. یک فنجان سیب زمینی پخته ۲۱ درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را برآورده می سازد.سیب زمینی مهم تر از هر چیز منبع نشاسته (کربوهیدرات) و همچنین مقداری مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم است.سیب زمینی علاوه بر ویتامین ث حاوی مواد مفید دیگری مثل پتاسیم، فسفر، آهن و منیزیم است.سیب زمینی به علت داشتن ویتامین C زیاد برای مقابله با بیماری اسکوربیت به کار می رود .سیب زمینی دارای آنزیم مهار کننده می باشد. بنابراین ضد سرطان و ضد ویروس است مخصوصاً سیب زمینی در این مورد از شیر یا سویا قوی تر است

مصرف کدو در بارداری 

آنچه پیشتر می‌دانستید:مواد مغذی زیادی در این سبزی وجود دارد، مثل بتاکاروتن، فیبر، کاروتنوئید و فیتواسترولز. کدو همچنین شامل برخی از فولات، چیزی است که زنان باردار برای رشد سالم جنین لازم است و همچنین پتاسیم، یک ماده غذایی است که می تواند با درمان برخی از انواع اختلالات مانند فشار خون بالا کمک کند.آنچه انتظار نداشتید: کدوها همچنین حاوی تریپتوفان Tryptophan هستند. آنرا بخورید و از خواب پیش از تولد فرزندتان لذت ببرید. مصرف کدو  به دلیل داشتن تریگونلین و نیکوتینیک اسید در تنظیم قند خون موثر است و به همین دلیل مصرف آن به مبتلایان بهدیابت توصیه می‌شود. کدو حاوی پتاسیم است و به همین دلیل موجب کاهش فشار خون می‌شود و با توجه به دارا بودن ویتامین c، در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی مفید است.

 

دستور پخت ترتیلا کدو، سیب زمینی و پیاز ؛ این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئين و کربوهيدرات

مواد لازم

  • سيب زمينی 550 گرم، (پوست آن را جدا کرده به صورت تکه های ريز خرد کنيد)
  • روغن زيتون 2 قاشق غذاخوری
  • پياز 2 عدد، خرد شده
  • کدو 2 عدد، خرد شده
  • تخم مرغ 6 عدد
  • نمک و فلفل سياه

طرز تهیه:

سيب زمينی ها را در آب جوش حاوی نمک قرار داده و به مدت 6 دقيقه پخت را ادامه دهيد، سپس آنها را با آب سرد آبکش کرده و کنار بگذاريد. يک قاشق غذاخوری روغن زيتون را در تابه نچسب با دسته های نسوز روی حرارت ملايم قرار دهيد. پياز را اضافه کرده و تفت دهيد تا کاملاً نرم شوند ولی رنگ آنها تغيير نکند. کدو را اضافه کرده و به مدت 3 دقيقه ديگر تفت دهيد. در ظرفی بزرگ تخم مرغها را به خوبی هم زده و با نمک و فلفل مزه دار کنيد. پياز و کدو پخته را به آن اضافه کرده و مواد را به خوبی با يکديگر مخلوط کنيد تا سبزيجات کاملاً آغشته به تخم مرغ شوند. باقيمانده روغن زيتون را در تابه ريخته و روی حرارت قرار دهيد، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و مخلوط تخم مرغ را درون تابه ريخته و به خوبی پخش کنيد. تابه را دوباره روی حرارت قرار داده و به مدت 6 دقيقه پخت را ادامه دهيد تا زير ترتيلا کاملا ًپخته و به رنگ طلايی روشن درآيد. براي پخته شدن روی ترتيلا آن را برگردانده و به مدت 7-6 دقيقه حرارت دهيد تا زمانی که تخم مرغ ها کاملاً پخته شوند. براي پخت روی ترتيلا ميتوانيد گريل را روشن کرده و به مدت 7-6 دقيقه تريتلا را زير گريل قرار دهيد. قبل از برش زدن ترتيلا صبر کنيد تا  سرد شود.

*اين ترتيلا را ميتوانيد با سالاد شاهی و گوجه فرنگی و نان سرو کنيد. *مقدار مواد لازم براي 6-4 نفر مناسب است.

مطالب بیشتر:

منبع: ماهنامه نی نی +