The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سالاد صورتی سیب زمینی (سرشار از بتاکاروتن ،کربوهیدرات و ویتامین)

سیب زمینی سرشار از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ) است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب می شود. مهم ترین ماده اصلی موجود در سیب زمینی نشاسته است که معمولاً ۹ تا ۲۵ درصد آن را تشکیل می دهد، از این رو برای تامین انرژی ماده مفیدی است سیب زمینی در بین سبزیجات حاوی ویتامین c بالایی است و برای تامین ویتامین ث مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و طبخ نامناسب مقدار زیادی از ویتامین ث آن به هدر می رود.

در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

خواص سیب زمینی در بارداری

سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است. یک فنجان سیب زمینی پخته ۲۱ درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را برآورده می سازد.سیب زمینی مهم تر از هر چیز منبع نشاسته (کربوهیدرات) و همچنین مقداری مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم است.سیب زمینی علاوه بر ویتامین ث حاوی مواد مفید دیگری مثل پتاسیم، فسفر، آهن و منیزیم است.سیب زمینی به علت داشتن ویتامین C زیاد برای مقابله با بیماری اسکوربیت به کار می رود .سیب زمینی دارای آنزیم مهار کننده می باشد. بنابراین ضد سرطان و ضد ویروس است مخصوصاً سیب زمینی در این مورد از شیر یا سویا قوی تر است

مضرات سیب زمینی:

سیب زمینی برای اشخاصی که مبتلا به قند هستند مضر است زیرا به علت داشتن نشاسته قند خون را بالا می برد و این گونه اشخاص اگر بخواهند از فواید سیب زمینی استفاده کنند باید آن را تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنند و یا از مصرف آن خودداری کنند. خوردن زیاد سیبزمینی فکر را بهم میزند و روح را افسرده میکند.

کربوهيدرات‌ و بارداری

کربوهيدرات‌های پيچيده يا کمپلکس (نشاسته و فيبر) در مواد غذايي مانند حبوبات، غلات، برنج، سيب زميني و سبزی ها يافت مي‌شوند. بدن ما براي هضم نشاسته بايد سخت کار کند و اگر اين مواد تصفيه نشده باشند کار سخت‌تر مي‌شود مانند نان با آرد کامل، پاستا و برنج قهوه‌ای. اين کند شدن متابولسيم، انرژی مورد نياز بدن را برای مدت بيشتری تامين کرده و در حفظ تعادل ميزان قند خون کمک زيادی میکند.

انرژي موجود در مواد غذايي بر اساس کالری اندازه‌گيری و محاسبه مي‌شود. هر گرم کربوهيدرات حدود چهار کالری دارد.

بنابراين توصيه مي‌شود تا آنجاييکه ممکن است از کربوهيدرات‌هاي پيچيده يا کمپلکس استفاده کنيد و مصرف کربوهيدرات‌های ساده را به حداقل برسانيد. اگر رژيم غذايي شما سرشار از مواد قندی و کربوهيدرات‌ های ساده باشد، خطر کمبود مواد مغذي مورد نياز بدن افزايش مي‌يابد. همانطور که اشاره شد مصرف کربوهيدرات‌ های ساده باعث نوسان ميزان قند خون مي‌شود و اين امر سيکل هورمون‌ ها در بدن را تحت تاثير قرار میدهد. اگر شما کربوهيدرات ساده مصرف مي‌کنيد بهتر است برای جلوگيری از نوسان و افزايش قند خون، آن را با کربوهيدرات‌های پيچيده و کمپلکس ترکيب کنيد.

 

چرا در دوران بارداری به کربوهيدرات نياز داريم؟ 

کربوهيدراتها انرژي مورد نياز براي رشد جنين را تامين ميکنند. بهتر است که کالري اضافي مورد نياز در سه ماهه سوم بارداري از طريق کربوهيدراتها تامين شود.

مقدار مورد نياز

مقدار مورد نياز کربوهيدرات در طي بارداری تغييری نميکند. در هر صورت براي حفظ سلامتی  بهتر است که محصولات تصفيه نشده يا کربوهيدرات های پيچيده يا کمپلکس مصرف کنيد، به اين معني که مواد غذایی نشاسته ای و سرشار از فيبر را بيشتر مصرف کنيد. تا آنجا که ممکن است مواد غذایی سرشار از قند را کمتر مصرف کنيد.

منابع

حبوبات، غلات، برنج، نان، ميوهها و سبزيها. منابع ضعيف کربوهيدرات عبارتند از مواد غذايي آماده، بيسکويت، شيرين و شکلات.

 

منابع              کربوهيدرات/ 100 گرم           نشاسته/100 گرم              قند/100گرم   

نان با آرد کامل             41.6 گرم                                  39.8 گرم                             1.8 گرم

سيب زمینی           17.2 گرم                         16.6 گرم                       0.6 گرم

برنج قهوه ای                81.3 گرم                                80.0 گرم                              1.3 گرم

برنج سفيد                    85.8 گرم                                85.8 گرم                          مقدار ناچيز

موز                             23.2 گرم                                 2.3 گرم                                20.9 گرم

 

این وعده غذایی منبعی از ویتامین A ،C، اسید فولیک و فیبر است

 

مواد لازم

  • چغندر قرمز 2 عدد

  • سیب زمینی 1 عدد

  • هویج 3 عدد

  • تخم مرغ 2-1 عدد، آب پز (دلخواه)

  • خیار شور 1 عدد بزرگ

  • مایونز کم چرب 1/2 پیمانه

  • نمک و فلفل سیاه

  • جعفری تازه 3 قاشق غذاخوری، خرد شده

طرز تهیه:

چغندر و سیب زمینی را در یک ظرف مناسب با مقدار کافی آب روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب به جوش آید. هویج را نیز در ظرفی جداگانه با مقدار مناسب آب روی حرارت قرار دهید تا کاملاً پخته شود. مدت زمان لازم برای پخت هویج و سیب زمینی در حدود 30- 25 دقیقه و برای چغندر 40-35 دقیقه است. (می‌توان از چنگال برای اطمینان از پخت آنها استفاده نمود) سپس آنها را از آب خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شوند. پوست سیب زمینی، چغندر و هویج را جدا کرده و آنها را به صورت قطعات کوچک خرد کرده و در یک بشقاب بزرگ قرار دهید. باقیمانده مواد را نیز به محتویات موجود در بشقاب اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. روی ظرف را با کاور مناسب پوشانده و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سالاد کاملاً سرد شود سپس نوش جان کنید.

منبع: ماهنامه نی نی +