The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت استیک مدیترانه ای

 جنین و جفت در دوران بارداری تقریباً یک کیلوگرم پروتئین مصرف می‌کنند و گوشت سرشار از پروتئین است. سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

مصرف گوشت در بارداری:

گوشت منبع نامحدود آهن و پروتئین و روی (zinc) است، سه ماده‌ای که طی بارداری مصرف آن ضروری است. پروتئین از اجزای اصلی ساختار تمامی سلول‌ها در بدن بوده و برای رشد و تکامل ماهیچه و اعضای بدن جنین ضروری است. طی بارداری، نیاز روزانه شما به پروتئین به 71 گرم افزایش می‌یابد. برای پشتیبانی از افزایش حجم خون خود و پیشگیری از کم‌ خونی (کاهش سلول‌های قرمز خون)، افزایش مصرف روزانه آهن به میزان 27 میلی‌گرم نیز ضروری است.

مقدار مصرف پروتئین در بارداری: 

 جنین و جفت در دوران بارداری تقریباً یک کیلوگرم پروتئین مصرف می‌کنند که اکثر این نیاز در سه ماهه دوم و سوم بارداری است. برای تامین این نیاز، یک خانم باردار بایستی روزانه ۱/۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن خود، پروتئین مصرف کند. این میزان بالاتر از مقدار ۸/۰ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن در روز است که برای خانم‌های بالغِ غیر باردار توصیه می‌شود.

خواص روغن زیتون در بارداری

در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسیدهای چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که زنان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد.

ویتامین  E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای مادران باردار کافی است ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و در محافظت سلول ها بویژه سلول های عصبی در برابر آسیب ها کمک زیادی می‌کند. همچنین در رشد و تقویت سلول های خونی نیز بسیار موثر است. تحقیقات نشاندهنده این است که با دریافت مقدار کافی ویتامین E در دوران بارداری احتمال اینکه نوزاد در آینده دچار آسم و یا دیگر آلرژی ها شود، کاهش می یابد.

استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود.

دستور پخت استیک مدیترانه ای این وعده غذایی منبعی خوب است از  آهن، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین های C ،B12 ،B3 ،B2، کلسیم و فیبر

 

مواد لازم

  • گوشت استیکی بدون چربی (فیله گوساله) 2 تکه 100 گرمی

مایه برای خیس کردن گوشت (جهت نرم کردن گوشت)

  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن 1/2 قاشق چایخوری
  • رزماری 1 قاشق غذاخوری، خرد شده

سیب زمینی ترد (کرانچی)

  • سیب زمینی کوچک 8-6 عدد
  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
  • سیر کوچک 1 حبه، خرد شده
  • آب لیمو تازه 1 قاشق چایخوری
  • برگ رزماری 1 قاشق غذاخوری، خرد شده
  • فلفل سیاه

 

طرز تهیه:

 تمامی مواد مایه، جهت خیس کردن گوشت را در یک ظرفی بزرگ بخوبی مخلوط کنید. چربی های اضافی گوشت را کاملاً جدا نموده و به محتویات داخل ظرف اضافه کنید. روی ظرف را بخوبی پوشانده و بمدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. فر را با درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) از قبل گرم کنید (برای پخت سیب زمینی ها). سینی فر را با کاغذ مخصوص بپوشانید. سیب زمینی ها را بمدت 8 الی 10 دقیقه در یک ظرف مناسب حاوی آب جوش روی حرارت گذاشته تا کمی ترد شوند. سپس آنها را از آب خارج کرده و خشک کنید و بر روی تخته آنها را به دو نیم تقسیم کنید و داخل فر قرار دهید. زمانیکه سیب زمینی ها پخته شوند پوست آنها ترد و طلایی رنگ و داخل آنها پف کرده می شود. در یک ظرف مناسب روغن زیتون، سیر، آب لیمو و برگ رزماری را با هم مخلوط کرده و با فلفل سیاه مزه دار کنید، سپس سیب زمینی ها (پوست کنده و خرد شده) را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا سیب زمینی ها کاملاً مزه دارشوند. و مراقب باشید که سیب زمینی ها حالت چسبناک پیدا نکنند. برای پخت استیک از تابه مخصوص گریل استفاده کنید (زمان پخت استیک به ضخامت گوشت بستگی دارد). برای سرو غذا علاوه بر سیب زمینی از بروکلی بخارپز شده نیز می توانید استفاده نمایید.

 

منبع: ماهنامه نی نی +