The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت پاستا و پنیر

اسپاگتی منبع عالی کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین های A، B و اسید فولیک است. سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک ،مغزها و حبوبات را حتما مصرف کنید. بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

مصرف پنیر در بارداری مفید است؟

 به طور کلی مصرف پنیر (انواع مختلف مثل چدار،ریکوتا... ) دوران بارداری بی ضرراند. پنیرها منبعی غنی از کلسیم هستند .با این حال پنیر به طور کلی عنوان منبعی برای باکتری لیستریا Listeria شناخته می شود.باکتری لیستریا ممکن است منجر به بیماری لیستروزیز شود که برای جنین خطرناک است و باعث سقط جنین می شود.لذا بهتر است بانوان حامله از مصرف پنیرهای غیرپاستوریزه در طول بارداری خودداری کنند.لیستریا (Listeria) عفونتی ناشی از بلعیدن باکتری لیستریا مونوسیتوژنز است. لیستریا معمولاً به سبب خوردن غذاهای آلوده ایجاد می‌شود. بعد از بلعیدن باکتری، لیستریا از طریق دستگاه گوارش حرکت کرده و در نهایت به جریان خون وارد می‌شود.با این وجود در برخی منابع گفته شده است در صورت مصرف پنیرهای سفت (مثل پنیر تبریزی یا لیقوان) حتی چنانچه در تولید آنها از شیر غیرپاستوریزه استفاده شده باشد، مشکلی برای مادران باردار یا جنین به وجود نمی آید.

پنیرهای ایمن در دوران بارداری

پنیرهای پروبیوتیک: این نوع پنیرها انواع و تنوع زیادی دارا هستند.

پنیرهای سفت: پنیر چدار، ، فتا، گودا، پارمسان ، لستر قرمز و پنیر ریکوتا از جمله پنیرهای سفتی هستند که میتوانید در این دوران مورد استفاده قرار دهید. پنیرهایی مانند پنیر تبریز و لیقوان هم در دسته پنیرهای سفت قرار میگیرند.

پنیر نرم فرآوری شده: پنیر سیر، پنیر خامه‌ای، پنیر مازارلا و پنیرهای فرآوری شده چون فرآوری شده‌اند مشکلی ایجاد نمیکنند.

 مغزها (بادام هندی) در بارداری

این‌ها منبعی عالی برای چربی‌های اشباع نشده و برخی از چربی‌های امگا هستند. چربی‌های اشباع نشده برای مخاط سلولی و کاهش خطر افزایش "انسولین" بسیار مهم هستند. از آن‌جایی‌که در دوران بارداری احتمال ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد، بهبود میزان انسولین باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود.

آیا مصرف اسپاگتی یا پاستا در دوران بارداری مضر است؟

پاستا و اسپاگتی منبع عالی کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین های A، B و اسید فولیک است.در دوران بارداری که زمان حساسی است، مادر باید مراقب خورد و خوراک خود باشد  جواب این سوال به نوع (آرد) ، حجم و دفعات مصرف آن بستگی دارد.پاستا حاوی مواد مغذی لازم و ویتامین های فراوان برای خانم باردار است و مصرف محدود آن مشکلی به وجود نمی آورد اما خوب است به نکاتی که در ادامه مطلب می آید، توجه شود.همچنین خانم حامله باید از مصرف هر نوع ماده غذایی فرآوری شده بپرهیزد. اسپاگتی نیز نوعی ماده غذایی فرآوری شده به حساب می آید. پس سعی کنید  مصرف آن را محدود کنید در زمان حاملگی.

دستور پخت پاستا و پنیر منبعی عالی برای چربی‌های اشباع نشده و برخی از چربی‌های امگا مناسب دوران بارداری

 

مواد لازم

  • پاستا 300 گرم
  • کلم بروکلی 2 پیمانه، بخار پز شده
  • نان تست 1 پیمانه، خرد شده
  • سیب زمینی 1 پیمانه، نگینی خرد شده
  • هویج 1/4 پیمانه، نگینی خرد شده
  • آب 1 پیمانه
  • پنیر چدار 1 پیمانه
  • بادام هندی خام 1/3 پیمانه
  • ارده 1 قاشق غذا خوری
  • آب لیمو تازه 1 قاشق غذا خوری
  • سس خردل 1/2 قاشق چایخوری
  • مارگارین 1/3 پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا
  • 1 قاشق چای‌خوری

این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئین، پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، اسید‌فولیک و ویتامین K

طرز تهیه:

فر را از قبل با دمای‌ ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. آب و نمک را در قابلمه‌ای بزرگ بجوش آورید، پاستا را به آن اضافه کنید و تا حد نرم شدن بپزید، سپس آب‌کش کنید و کنار بگذارید. هویج و سیب زمینی‌ را به همراه یک فنجان آب در قابلمه‌ای بمدت ۱۰الی ۱۵ دقیقه بپزید. نگین‌ها هرچقدر که ریزتر باشند، زمان پخت آن‌ها کاهش می‌یابد. در این فاصله باقی مواد (پنیر پارمزان، بادام هندی، ارده، آب لیمو، سس خردل، مارگارین، نمک و فلفل) را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید. پس از پخته شدن هویج و سیب زمینی، آنها را نیز به همراه آب باقیمانده، درون غذاساز بریزید و با باقی مواد کاملا مخلوط کنید، تا یک دست شود، در صورتی‌که مخلوط غلیظ است می‌توانید کمی‌ آب اضافه کنید، تا مایه‌ای با غلظت ماست بدست آید. پاستا و کلم بروکلی‌های پخته شده را با مایه بدست آماده کاملاً مخلوط کنید و درظرف مخصوص فر بریزید، سطح آن را با خرده نان تست و پودر پاپریکا بپوشانید و در طبقه وسط فر‌، به مدت ۲۵ الی۳۰ دقیقه یا تا زمانی‌ که روی آن برشته شود، بپزید.

 

 

منبع: ماهنامه نی نی +