The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت سوپ بروکلی

سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید. بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

کلم بروکلی و بارداری

فواید بروکلی آن‌چنان عظیم است که خوردن هرچه بیشتر آن (در حد امکان) توسط متخصصین پیشنهاد می‌شود. این خوراکی برای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی اعجاب‌آورش بسیار شناخته شده است، زیرا حاوی فولات، کلسیم، پتاسیم، ویتامین آ، کاروتینوئید، زیاکسانتین و لوتئین است. تمامی این مواد مغذی عالی و سرشار از فیبر، باعث کاهش یبوست ناخوشایند بارداری می‌شوند.

خواص روغن زیتون در بارداری

در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسید های چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که بانوان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد.

ویتامین E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای مادران باردار کافی است ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و در محافظت سلول ها بویژه سلول های عصبی در برابر آسیب ها کمک زیادی می‌کند. همچنین در رشد و تقویت سلول های خونی نیز بسیار موثر است. تحقیقات نشاندهنده این است که با دریافت مقدار کافی ویتامین E در دوران بارداری احتمال اینکه نوزاد در آینده دچار آسم و یا دیگر آلرژی ها شود، کاهش می یابد.

استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود.

دستور پخت سوپ بروکلی منبعی خوب از پروتئین، فیبر، پتاسیم، کلسیم، فسفر و ویتامین C و مناسب سه ماهه دوم بارداری ست.

مواد لازم

  • پیاز 1 عدد، خرد شده
  • آب مرغ 280 میلی‌لیتر
  • آب 2 پیمانه
  • بروکلی 4 پیمانه، خرد شده
  • شیر کم چرب 1 پیمانه
  • برنج 1/2 پیمانه
  • روغن زیتون 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه هر کدام 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

پیاز را با روغن زیتون در قابلمه‌ای نسبتاً بزرگ تفت دهید تا طلائی‌ شود. آب مرغ و آب را به آن بیافزاید واجازه دهید تا بجوش بیاید، بروکلی‌ها را برای ۱۰ دقیقه در آب جوش آماده بپزید تا نرم شوند. سپس شیر و برنج شسته شده را به آن اضافه کنید و برای ۸ دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید، سپس آن را داخل غذاساز ریخته و مخلوط کنید تا یک دست شود، مخلوط را به قابلمه برگردانید و ۱۵ دقیقه دیگر بپزید.

*در این سوپ می شود گل کلم را جایگزین بروکلی کرد.  

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +