The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت بادمجان شکم پر (فیبر زیاد، کم کالری با آنتی اکسیدان بالا)

بادمجان شکم پر از غذاهای سنتی و پرطرفدار نواحی عثمانی قدیم است.در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

بادمجان برای مادر بار مفید یا مضر؟

بادمجان جزء سبزیجات کم کالری است به طوری که هر 100 گرم آن حدود 30 کالری دارد که بیشتر آن از کربوهیدرات های پیچیده موجود در آن و حدود پنج گرم است در حالی که مقدار پروتئین و چربی این سبزی بسیار اندک و ناچیز است.بادمجان جزء گروه سبزیجات محسوب می شود و طبع گرم و خشک دارد. 

بادمجان حاوی فیبر به میزان یک گرم از هر صد گرم است که نسبت به سایر سبزیجات مقدار زیادی نیست، اما با مصرف مداوم آن در سبد غذایی روزانه می تواند به تأمین فیبر غذایی مورد نیاز بدن کمک کند.مهمترین ترکیبات موجود در بادمجان، وجود آنتی اکسیدان های بسیار ارزشمند بوده که مهمترین آن ها آنتوسیانین است که این آنتی اکسیدان ها عمدتا در سبزیجات و میوه های با رنگ بنفش یا سیاه دیده می شود و اثر بسیار قدرتمندی بر پیشگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ایفا می کنند که می تواند در پیشگیری از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی بسیار مؤثر باشد.

مادران باردار و شیرده باید بادمجان را با احتیاط و مراقبت مصرف کنند.

از آنجایی که شاخص گلیسمی این سبزی پایین است بنابراین برای افراد دیابتی می تواند بسیار مناسب باشد.در مصرف بادمجان از روش های سالم طبخ استفاده شود چرا که سرخ کردن آن می تواند سبب جذب مقدار قابل توجهی روغن شود و این غذای سالم و کم انرژی را به غذایی ناسالم و پرانرژی تبدیل کند.

 ویتامین C موجود در بادمجان نیز مورد توجه قرار می گیرد و می تواند در درمان التهاب پوست نقش مؤثری داشته باشد.

 تذکر: به دلیل وجود این مواد حساسیت زا مصرف این سبزی در کودکان زیر یک سال کاملا ممنوع است و مادران باردار و شیرده باید بادمجان را با مواظبت و مراقبت مصرف کنند.

 

مواد لازم

  • بادمجان 6 عدد
  • روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
  • پیاز قرمز خرد شده 2 عدد متوسط
  • سیر ریز خرد شده 4 حبه
  • جعفری تازه و خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای سبز خرد شده 1 عدد
  • گوجه خرد شده 4 عدد
  • پودر زیره سبز 1 قاشق چایخوری
  • رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

 

این وعده غذایی  فیبر زیاد، کم کالری با آنتی اکسیدان بالاو ویتامین C , B شامل می شود

طرز تهیه:

با دستمال بادمجان ها را خشک کنید و آنها را داخل سینی فر قرار دهید. سینی را 20 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده است قرار دهید؛ تا زمانیکه پوست بیرونی بادمجان ها خشک و چروکیده شود. بادمجان ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

در این فاصله 2 قاشق روغن زیتون را در ماهیتابه بزرگی بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و چند دقیقه تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای خرد شده و سیر خرد شده را اضافه کنید. حدود ده دقیقه سبزیجات را تفت دهید و هرازگاهی هم بزنید تا کاملا نرم شوند. با کمی نمک و فلفل، سبزیجات را مزه دار کنید. سپس گوجه خرد شده، زیره، رب گوجه و جعفری خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. سبزیجات را به مدت 5 دقیقه بپزید و هم بزنید تا عطر زیره و سایر سبزیجات بلند شود. 

حرارت فر را به 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید. بادمجان ها را داخل سینی فر بچینید بطوریکه شکافی آنها رو به بالا باشد. با قاشق از ترکیب سبزیجات داخل شکاف بادمجان ها بریزید. به همین ترتیب تمام بادمجان ها را با مواد پر کنید. باقیمانده روغن زیتون را روی بادمجان ها بریزید. 2 قاشق غذاخوری آب داخل سینی فر بریزید و سینی را به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس بادمجان ها را از فر خارج کنید و بصورت گرم سرو کنید.

 

منبع: ماهنامه نی نی+