The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.
سالاد مرغ و انار

دستور تهیه سالاد مرغ و انار (ویتامین BوE, پروتئین در بارداری)

مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود. در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

فواید مصرف انار در بارداری

در یکی از تحقیقات دیگر نشان داده شده که مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود که این عمل را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.

مطالعات نشان داه است که مصرف انار دارای اثرات مفیدی بر روی سلامت استخوانها و چگالی آنها می باشد. پس برای ارتقا سلامت استخوانهای جنین خود تلاش کنید.همچنین انار از نظر منبع آنتی اکسیدانی بسیار غنی تر از تمشک و چای سبز بوده و برای سلامت بدن شما ضروری و مفید است.بسیاری از محافظت های پوست دارای خاصیت عصاره انار هستند. زیرا انار از پوست گذشته و باعث از بین بردن خشکی و بازسازی پوست میشود.

اثبات شده که انار حاوی ترکیبات فیتوکمیکالی است و از این رو برای سلامت قلب بسیار مناسب است. این میوه کمک میکند تا فشار خون پایین بیایید. این خبر خوبی است اگر شما در هفته های آخر بارداری بسر می برید و یا اینکه دارای پره اکلامپسی شده اید و فشار شما بالا رفته پس انار بخورید. انار غنی از ویتامین  می باشد. بنابراین این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.مخصوصا وقتی که شما در دوران بارداری هستید و جنین در بدن شما رشد میکند. باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

توجه افرادی که دارای قند خون و دیابت بارداری هستند با احتیاط انار بخورند و آن را جایگزین سهم میوه آن روز خود کنند.

خواص زیتون و روغن زیتون در بارداری

در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسید های چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که مادران باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد.

ویتامین E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای مادران باردار کافی است ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و در محافظت سلول ها بویژه سلول های عصبی در برابر آسیب ها کمک زیادی می‌کند. همچنین در رشد و تقویت سلول های خونی نیز بسیار موثر است. تحقیقات نشاندهنده این است که با دریافت مقدار کافی ویتامین E در دوران بارداری احتمال اینکه نوزاد در آینده دچار آسم و یا دیگر آلرژی ها شود، کاهش می یابد.

استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود. 

 دستور تهیه سالاد مرغ و انار (این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین های B، پروتئین، مواد معدنی)

مواد لازم

  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • فیله مرغ 160 گرم، بصورت قطعات کوچک خرد شود
  • عسل 2 قاشق چایخوری
  • سس سویا 1 قاشق غذاخوری
  • کاهو 65 گرم، خرد شده
  • آب لیمو تازه 1/2 1 قاشق غذاخوری
  • انار 1/2
  • گشنیز 2 قاشق غذاخوری

*انار از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار است. 

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل تابه نچسب روی حرارت بگذارید و فیله مرغ را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. فیله ها را کنار بگذارید. عسل، سس سویا را باهم مخلوط کرده و به تابه اضافه کنید و فیله ها را با سس کاملا مخلوط کرده و به مدت 2 دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید یا تا زمانیکه آنها طلایی رنگ شوند و کاملا بپزند. فیله ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید تا کمی سرد شوند.  کاهو را خرد کرده و در بشقاب مناسب قرار دهید . یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب لیمو را به سالاد اضافه کنید خوب هم بزنید. فیله ها را به سالاد اضافه کرده سپس دانه های انار و برگ گشنیز را اضافه کنید و با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +