The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.
اسموتی موز و کاکائو

اسموتی موز و کاکائو (نوشیدنی مقوی از كلسيم،منیزیم و فولات مناسب بارداری)

موز منبعی خوبی از ویتامین B6 و C، فیبر، منیزیم است. در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

فواید موز در بارداری

انتخابی مناسب در دوران بارداری یا شیردهی است، یعنی زمانیکه سطح انرژی بدن شما پایین است. البته بعضی از خانم‌ها با خوردن موز دچار سوزش معده می‌شوند، ولی با این وجود نیز نیازی به حذف موز از رژیم غذایی نیست.این ماده ی غذایی منبعی خوبی از ویتامین B6 و C، فیبر، منیزیم است.

چرا در دوران بارداری به منیزیم نیاز داریم؟

منیزیم برای آزادسازی انرژی، ساخت استخوان بندی قوی، دندان و ماهیچه ها و تنظیم و متعادل کردن دمای بدن لازم و ضروری است. همچنین در جذب و متابولیسم دیگر مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین C به بدن کمک می کند.

فواید استفاده از بادام طی بارداری در رژیم غذایی

مصرف بادام با سلامت قلب مرتبط است. بادام کلسترول خوب خون را افزایش داده و مقدار کلسترول بد را کاهش می دهد. بادام باعث بهبود گردش خون می شود و بدن ترتیب اکسیژن و مواد غذایی بیشتری می تواند به کودک شما برسد بنابراین جنین می تواند مواد ساختاری لازم برای رشد و نمو خود را دریافت کند. بادام منبع آنتی اکسیدان ها است که ترکیبات طبیعی بوده و به شما و فرزندتان در مبارزه علیه رادیکال های آزاد کمک می کند.

بادام منبع غنی فولات است که یکی از مهم ترین مواد غذایی در سه ماهه اول بارداری است. در یک مشت بادام 10 میکروگرم فولات وجود دارد. توجه کنید که اگر دوقلو باردار باشید به فولات بیشتری نیاز دارید. 

مصرف ماست در بارداری مفید است

اگر ماست پاستوریزه باشد خوردن آن مشکلی ندارد. این مسئله در خصوص تمام محصولات لبنی صدق می کند. محصولات غیر پاستوریزه حاوی باکتری است که برای جنین یا مادر ضرر داردبهتر است پیش از مصرف ماست نوشته روی آن را مطالعه کنید

خواص ماست در دوران بارداری

ماست محصولی سالم است و حاوی مواد مغذی فراوانی می باشد.

  • کلسیم. از آنجایی که ماست محصول لبنی است حاوی کلسیم می باشد. کلسیم نه تنها برای استخوان ها ضروری است بلکه برای رشد جنین نیز لازم است.
  • پروبیوتیک. باکتری موجود در ماست به رشد جنین کمک میکند و مزایای زیادی نیز دارد. این باکتری هضم را راحت می کند و باعث می شود در طول بارداری مشکلات گوارشی نداشته باشید.

دستور تهیه اسموتی موز و کاکائو ((این نوشیدنی منبعی خوبی از ويتامينB6 ،كلسيم، پروتئین، منیزیم، پتاسیم ،فولات است))

مواد لازم

  • موز متوسط 1 عدد
  • شیر کم چرب 125 میلی‌ لیتر
  • شکر 1 قاشق چایخوری
  • ماست شیرین 1 قاشق غذا‌خوری
  • بادام خام آسیاب شده 2 قاشق غذا‌خوری
  • پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

تمامی‌ مواد را داخل مخلوط کن بریزید و کاملاً مخلوط نمایید، تا نرم و یک دست شود، در پایان اگر دوست داشتید پودر کاکائو را اضافه کنید.

*بادام، دارای مقداری آهك و مقدار قابل توجهی فسفر است كه اثر مثبتی بر رشد مغز و سيستم عصبی نوزاد دارد .

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +