The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.
رول موز و کره بادام زمینی

دستور پخت رول موز و کره بادام زمینی (ویتامین B6 وC،فیبر، منیزیم)

در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

فواید موز در بارداری

انتخابی مناسب در دوران بارداری یا شیردهی است، یعنی زمانیکه سطح انرژی بدن شما پایین است. البته بعضی از خانم‌ها با خوردن موز دچار سوزش معده می‌شوند، ولی با این وجود نیز نیازی به حذف موز از رژیم غذایی نیست.این ماده ی غذایی منبعی خوبی از ویتامین B6 و C، فیبر، منیزیم است

 

چرا در دوران بارداری به منیزیم نیاز داریم؟ 

منیزیم برای آزادسازی انرژی، ساخت استخوانبندی قوی، دندان و ماهیچه ها و تنظیم و متعادل کردن دمای بدن لازم و ضروری است. همچنین در جذب و متابولیسم دیگر مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامینC به بدن کمک می کند.

چرا در دوران بارداری به منیزیم نیاز داریم؟

منیزیم ماده معدنی است که با وزن نی نی در هنگام تولد رابطه نزدیکی دارد. برخی تحقیقات بیانگر این است که احتمال بروز زایمان زودرس و ریسک تولد نوزاد با وزن کم با کمبود منیزیم در اوایل بارداری افزایش می یابد.

مقدار مورد نیاز: مقدار منیزیم مورد نیاز خانمها در حدود 270میلی گرم در روز است. بطور متوسط مقدار جذب منیزیم در خانمها 237میلی گرم است، بنابراین بسیاری از خانمها باید به رژیم غذایی خود توجه کرده تا مقدار منیزیم بیشتری جذب نمایند و برای بارداری سالم آماده شوند.

خبر خوب، مقدار جذب منیزیم در دوران بارداری افزایش می یابد و بالعکس در دوران شیردهی خانمها به مقدار 50میلی گرم بیشتر به منیزیم نیاز دارند.

منابع: 30گرم(2تکه) نان سبوس دار(60.8 میلی گرم)، 55گرم برنج قهوه ای( 60.5 میلی گرم)، 20گرم دانه آفتاب گردان(78 میلی گرم)، 40گرم مغزیجات(164میلی گرم)، 45 گرم انجیر خشک( 36میلی گرم)، 20گرم گندم سبوس دار( 104میلی گرم). سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، نخود، ذرت شیرین، شیر، ماست، انگور وموز.

 

کره بادام زمینی سرشار از پروتئین

پروتین : این ماده مغذی برای رشد و نمو سلولی شما و جنین در حال رشدتان حیاتی است، لازم است بدانید که شما طی بارداری روزانه به حدود 70 گرم پروتئین نیاز دارید. در این میان لوبیاها می‌توانند، مقداری زیادی از پروتئین مورد نیاز بدن شما تامین کنند. خانم بلانتر می‌گوید: بادام زمینی و لوبیاها گلوله‌ای معجزه‌گر برای گیاه‌خواران و ویگن‌هاستند. لوبیاها علاوه بر پروتئین فراوان، منبع خوبی از روی و آهن نیز هستند. "روی" نیز برای رشد سلول و نمو عادی جنین ضروری است.

برای دریافت پروتئین موردنیازتان، می توانید محصولات حیوانی را با هرنوع از لوبیا جایگزین کنید، مثل محصولات لوبیای سویا ( تافو و تمپه). تنها به یاد بسپارید که متخصصین، طی دوران بارداری مصرف سویا را به یک یا دو وعده در روز  محدود کرده اند. بنابراین هنگامی که از یک دستور غذایی خوشتان آمد که نیاز به گوشت داشت، می توانید یک و نیم فنجان لوبیای سویا را جایگزین 85 گرم گوشت کنید.

افزون براین، درصورتی‌که نگران افزایش بیش از اندازه وزنتان در دوران بارداری هستید، مطمئن باشید که این رژیم غذایی می تواند نگرانی شما را کاهش دهد. زیرا لوبیاها یکی از منابع کم‌کالری پروتئین هستند، بطوریکه یک فنجان لوبیای سویا حاوی 298 کالری و 29 گرم پروتئین است؛ یک فنجان دال عدس حاوی 226 کالری و 18 گرم پروتئین است؛ یک فنجان لوبیای چیتی حاوی 245 کالری و 15 گرم پروتئین است و یک فنجان تافوی سفت حاوی 176 کالری و 20 گرم پروتئین است.

* بیشتر خانمهای باردار بدون هیچ گونه مشکلی قادر به مصرف بادام زمینی هستند ولی افرادی که سابقه آلرژی مانند آسم، ‌اگزما یا تب یونجه در خانواده آنها وجود دارد، باید از خوردن بادام زمینی و محصولات آن (کره بادام زمینی...) در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنند.

دستور پخت رول موز و کره بادام زمینی ((این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین B6 و C، پروتئین، فیبر، منیزیم)) 

مواد لازم

  • کره بادام زمینی 2 قاشق غذاخوری
  • نان لواش 1 برش متوسط (20 سانتی متر)
  • موز 1/2 خرد شده

طرز تهیه:

 نان را به خوبی آغشته به کره بادام زمینی نمایید. تکه‌های موز را اضافه کرده و نان را به صورت رول لوله کنید و ساندویچ را از وسط نصف کرده و نوش جان کنید.   

 مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +