The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا عفونت باعث پاره شدن کیسه آب و زایمان زودرس می شود؟

آیا عفونت باعث پاره شدن کیسه آب و زایمان زودرس می شود؟

هرگونه عفونت مزمن و طولانی به خصوص، عفونت ادراری، عفونت واژن، ‌آپاندیسیت، لوزه چرکی... می توانند باعث پارگی کیسه آب و زایمان زودرس شوند. لذا بر حسب مورد باید درمان مناسب انجام شود.

 

عفونت اداری (UTI) ( urinary tract infection) چیست؟

عفونت های دستگاه ادراری ناشی از میکروب هایی نظیر باکتری ها است که به دستگاه ادراری وارد می شوند. آنها می توانند کلیه ها، مثانه و لوله هایی که بین آنها است را گرفتار کنند.

عفونت های دستگاه ادراری از رایج ترین انواع عفونت ها هستند

دستگاه ادراری را می توان به دستگاه ادراری فوقانی و دستگاه ادراری تحتانی تقسیم کرد. دستگاه ادراری فوقانی شامل کلیه ها و جالب می شود و دستگاه ادراری تحتانی از مثانه و مجاری ادراری تشکیل شده است.

عفونت در دستگاه ادراری فوقانی کلیه (پیلونفریت) را درگیر می کند که می تواند باعث تب، لرز، تهوع، استفراغ و سایر علائم شدید شود. ... عفونت در دستگاه ادراری تحتانی ممکن است بر روی مجاری ادراری یا مثانه (مثانه) تاثیر بگذارد.

 

پارگی زودرس کیسه آب (PRETERM RUPTURE OF MEMBEANS)(اصطلاح PROM) چیست؟

به پاره شدن کیسه اب (کیسه امنیوتیک) قبل از هفته ۳۸ حاملگی اطلاق می‌شود و از عوامل مهم در مرگ و میر و ایجاد عوارض در مادر و نوزاد و مسئول ۲۰ درصد از مرگ و میرهای دوره بارداری است.

اگر چه علت پارگی زودرس کیسه آمنیوتیک (PROM) ناشناخته است ولی عوامل زیر در ایجاد ان نقش دارند:

  • سابقه پارگی کیسه آمنیوتیک
  • پلی هیدرامینوس (افزایش مایع آمنیوتیک)
  • عفونت‌های داخل رحمی یا عفونت سیستمیک
  • نارسایی دهانه رحم
  • اختلال تغذیه (کمبود ویتامین ث یا روی)
  • فیزیولوژی غیر طبیعی لایه های کیسه آب 

 

 

  مطالب بیشتر:

1- نارسایی دهانه رحم یا نارسایی سرویکس چیست و چه علائمی دارد؟

2- فیلم درباره نشانه های زایمان زودرس چیست؟

3- رژیم غذایی سالم در بارداری برای پیشگیری از زایمان زودرس

 

منبع: نی نی پلاس