The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تعیین جنسیت جنین با PGD چیست و چگونه انجام می شود؟

چنانچه دو فرزند پسر دارید و نا امیدانه برای داشتن فرزند دختر تلاش می ‌کنید و شانس و اقبال، تنها امید شماست و یا این که به یک مشکل ژنتیکی مبتلا هستید و نگرانید که مبادا جنین شما از نظر ژنتیکی به همان بیماری و یا سایر بیماری های ارثی مبتلا است یا نه، اگر دچار سقط مکرر شده اید و می خواهید بدانید که آیا این از دست رفتن های متوالی ناشی از مشکلات زنتیکی است یا خیر؟ بهتر است بدانید که اکنون با استفاده از تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) علاوه بر تعیین جنسیت جنین با PGD بررسی وجود و یا عدم وجود مشکلات ژنتیکی از نظر فنی امکان‌ پذیر شده است. یعنی چیزی که قبلا بر عهده طبیعت بود، اکنون در دستان علم است.

جنسیت جنین به چه مواردی وابسته است؟

احتمالا زمانی‌ که باردار می ‌شوید، آشکار یا نهان، آرزوی داشتن دختر یا پسری سلام و زیبا فکرتان را مشغول می کند. اما تعیین جنسیت فرزند بر عهده بانوان نیست. زیرا تخمک تمامی بانوان کروموزوم X و اسپرم مرد، یک کروموزوم X (دخترساز) یا یک کروموزوم Y (پسرساز) را حمل می‌ کند.

دکتر ساشا ادل‌استین متخصص زنان و زایمان بیمارستان مرکز درمانی دانشگاه ممفیس می‌ گوید:" اسپرم است که جنس نوزاد را مشخص می‌ کند. اسپرم دخترساز بزرگ‌ تر است و آهسته تر حرکت می کند، در حالی ‌که اسپرم پسرساز، سبک ‌تر است و سریع ‌تر حرکت می کند و زندگی کوتاه ‌تری دارد. اگر اسپرم حمل کننده Y وارد تخمک شود، جنسیت بچه پسر (XY) است. اما اگر اسپرم حمل کننده X وارد تخمک شود، بچه دختر (XX) خواهد بود. "

 تشخیص ژنتیکی جنین پیش از لانه گزینی (PGD) چیست؟

تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) برای شناسایی نقایص ژنتیکی و جلوگیری از انتقال برخی بیماری ها یا اختلالات ژنتیکی به جنین و گاها برای تعیین جنسیت با pgd صورت می گیرد. جنین هایی که در PGD مورد بررسی قرار می گیرند، معمولا در طی روند (IVF) قرار داشته اند.

تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) یک تکنولوژی در علم تولید مثل است که برای افزایش احتمال بارداری و زایمان موفقیت آمیز انجام مورد توجه قرار گرفته است. PGD، تا بعد از بررسی آنها، بهترین جنین برای حاملگی انتخاب شده و از انتقال جنین های مبتلا به بیماری های ژنتیکی ای که زوج در معرض آن هستند، پیشگیری شود.

در حقیقت پیشرفت علم و تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است که پزشکان در آزمایشکاه تمام ژن های موجود بر روی 23 جفت کروموزوم فرزند شما را بررسی کنند، در این بررسی ژن های معیوب، ژنهایی که که ناقل بیماری های ارثی هستند و همچنین نوع کروموزوم های جنسی مشخص می شوند و پزشکان تخمک های لقاح یافته ای را که مبتلا به عارضه های ژنتیکی هستند و یا جنسیت مورد نظر مادر و پدر (تعیین جنسیت جنین با PGD) نیستند را در رحم مادر قرار نخواهند داد. 

 تعیین جنسیت جنین با pgd

در تعیین جنسیت با روش pgd در برخی از روش‌ ها برای جدا سازی اسپرم‌ها، از تفاوت اندازه اسپرم‌های حامل X و Y استفاده می ‌کنند. در این روش برای گردآوری اسپرم، اسپرم‌ های سبک ‌تر Y از اسپرم‌های X که سنگین‌ تر هستند  جدا سازی می ‌‌شوند. سپس اسپرم‌ های جدا شده برای بارورسازی مصنوعی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. یعنی، هنگام تخمک ‌گذاری، اسپرم مورد نظر را به داخل رحم وارد می ‌کنند.

یکی از دقیق‌ ترین روش ‌های تعیین جنسیت فرزند، تعیین جنسیت جنین با PGD است که تقریبا مشابه IVF عمل می ‌کند. در روش PGD، شانس بیشتری برای نظارت بر رویان‌ها وجود دارد. یعنی در ابتدا و برای بهبود تولید تخمک‌ها، مادر تحت درمان دارویی قرار می ‌گیرد، سپس در آزمایشگاه، تخمک‌ها را از رحم مادر خارج کرده و با اسپرم همسرش بارور می‌کنند.

از هر یک از تخمک‌های بارور شده نمونه ‌ای گرفته شده و برای تجزیه و تحلیل ژنتیکی فرستاده می ‌شود تا سلامت و جنسیت تخمک‌ های بارور شده مورد بررسی قرار گیرد. سپس تخمک انتخاب شده (پسر یا دختر) به داخل رحم مادر منتقل شده و جنسیت نوزاد تضمین می‌ گردد.

 آیا استفاده از روش PGD برای تعیین جنسیت فرزند ممنوع است؟

در حالی ‌که امروزه تعیین جنسیت جنین با PGD امکان ‌پذیر شده است، ولی در برخی از کشورها این امر قانونی نیست، مگر این که علتی پزشکی وجود داشته باشد. بنابراین زوج‌ ها نمی ‌توانند فقط برای ایجاد توازن در خانواده از این امکان استفاده کنند.

معمولا روش PGD فقط برای تعیین مشکلات ژنتیکی خطرناک مرتبط با جنس نوزاد استفاده می ‌شود. خانواده هایی با تاریخچه مشکلات ژنتیکی (مثل فیبروز سیستیک، هموفیلیا یا بیماری سلول‌های داسی) یا زوج‌هایی که از پیشتر صاحب فرزندی با بیماری‌ ژنتیک هستند، معمولا از این روش بهره می‌گیرند.

روشPGD  (تشخیص ژنتیکی جنین پیش از لانه گزینی) برای بانوانی که به علت اختلالات کروموزومی سقط جنین‌های پیاپی داشته‌ اند یا در سنین بالا قصد مادرشدن دارند یا خانم‌هایی که در IVF (بارورسازی داخل رحمی) ناموفق بوده‌ اند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا در برخی کشورها تعیین جنسیت جنین با PGD پیش از لانه گزینی به منظور توازن خانوادگی و تعیین جنسیت جنین ممنوع است؟ در واقع این یک سوال اخلاقی است، منتقدین این روش نگرانند که این روش تعیین جنسیت، به روش نرمالی تبدیل گردد. نگرانی دیگر نیز این است که برای رویان ‌هایی که برای انتقال انتخاب نشدند، چه اتفاقی می ‌افتد. زیرا در روش PGD تخمک‌های بارور شده‌ ای آفریده می ‌شوند که همه آنها برای ادامه زندگی به رحم منتقل نشده و تنها رویانی که جنسیت مورد نظر را داراست زنده مانده و الباقی یا فریز شده یا از بین می‌روند.

 چه زمانی برای تعیین جنسیت جنین با PGD می توان از روش PGD استفاده کرد؟

در انگلیس، قوانین سختی توسط انجمن جنین شناسی و باروری انسانی (HFEA) برای کاربرد PGD وجود دارد. انجمن قوانین حقوق بشر و پزشکی اروپا می‌گوید، استفاده از تکنیک‌ های پزشکی در تولید مثل نباید به منظور تعیین جنسیت فرزند آینده به کار رود(تعیین جنسیت جنین با pgd)، مگر در جایی که به منظور اجتناب از بیماری‌های وابسته به جنس ارثی شدید.

در کانادا قانونی در ماه می سال 2002 تصویب شده که تعیین جنسیت را به منظوری غیر از پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها یا ناهنجاری‌های ژنتیکی وابسته به جنس، جرم محسوب می‌ کند.

در هند، کاربرد PND و PGD و تکنیک‌های پیش از لقاح از قبیل جدا سازی اسپرم های حاوی کروموزوم X و Y به منظور تعیین جنسیت جنین با PGD ، همگی توسط قانون منع انتخاب و تعیین جنسیت پیش از لقاح و پیش از تولد در سال 2001، ممنوع شده‌اند.

در چین یک قانون در مارس 2003 برای منع تشخیص پیش از تولد برای تعیین جنسیت تصویب گردید.

افسانه‌ های قدیمی یا حقایق پزشکی؟ آیا این روش‌ها بر جنسیت فرزندتان تاثیر گذار است؟

  مطالعه بیشتر : 

رابطه مستقیم زمان نزدیکی با تعیین جنسیت فرزندتان

عوامل موثر بر تعیین جنسیت فرزند

نقش تغذیه و زمان برقراری رابطه جنسی در تعیین جنسیت فرزند

9 روش سنتی برای تشخیص جنسیت جنین