The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آماده سازی فرزند اول برای بارداری دوم و ورود فرزند دوم

شادی و عشقی که اولین فرزند شما به زندگی تان هدیه می دهد فراتر از حد تصور شماست. مادران عزیزی که منتظر فرشته دوم خود هستند باید موارد مختلفی را در نظر بگیرند. یکی از این موارد آگاهی پیدا کردن از تغییراتی است که ایجاد می شود و کمک کردن به فرزند بزرگترتان تا درک بهتری از شرایط جدید داشته باشد. این بهترین راه برای آماده کردن فرزندتان است.

 

تولد فرزند دوم چه تاثیری بر خانواده دارد؟

تولد فرزند دوم تاثیرات زیادی بر کل خانواده بویژه فرزند اول دارد، مخصوصا در ماه های اول پس از تولد فرزند دوم، که شما شدیدا درگیر شیر دادن، عوض کردن پوشک، بی خوابی های شبانه، کوهی از لباس هایی که باید شسته شوند و ...

این روز های پر مشغله باعث می شوند که خیلی زود از توجه به فرزند بزرگترتان غافل شوید. ورود فرزند دوم می تواند باعث شود خود را غرق در مشکلات تصور کنید.

پس از تولد، انتظار می رود که 6 تا 8 هفته اول نیاز باشد تا انرژی خود را صرف فرزند اول خود کنید. برای تطبیق با این شرایط جدید شما مادر عزیز می توانید برنامه تغذیه و خواب نوزاد خود را با نیازهای فرزند بزرگترتان هماهنگ کنید.

تغییر مثبتی که فرزند دوم برای شما به ارمغان می آورد اعتماد به نفس بیشتر در توانایی ها، دانش و تجربه شماست. مواردی که در فرزند اول تان به نظر بسیار سخت و کلافه کننده می آمده است مانند مراقبت، شیر دادن و عوض کردن پوشک و... حالا برای فرزند دوم طبیعی به نظر می رسد.

تحقیقات زیادی درباره جایگاه فرزندان در خانواده و تاثیر خواهران و برادران بر یکدیگر انجام شده است. یکی از محققان در این باره می گوید: « فرزند اول مدتی تنها فرزند خانواده بوده است و در آن مدت تمام توجه والدین را به خود اختصاص می داده است و با تولد فرزند دوم، این حالتی که طبیعی بنظر می رسیده، ناگهان از بین می رود».

 

تولد فرزند دوم چه تاثیری بر مادر می گذارد؟

ورود فرزند جدید به خانه از بسیاری جهات بر شما مادر عزیز تاثیر می گذارد که این تغییرات شامل تغییرات فیزیکی، تغییرات عاطفی و تغییرات خلقی.

از لحاظ فیزیکی، شما بعد از زایمان خسته خواهید بود، به خصوص اگر زایمان سختی را پشت سر گذاشته باشید و همین موضوع باعث می شود تا شیر دادن برایتان مشکل شود، اما اصلا جای نگرانی ندارد چون برای این مشکل راه حل وجود دارد. کمک گرفتن از خواهر و مادرتان پس از زایمان و همچنین استخدام پرستار کودک می تواند به شما کمک کند تا بیداری و خواب منظمی را تجربه کنید.

از لحاظ عاطفی، شما ممکن است نگران این موضوع شوید که آیا به همان اندازه که برای نو رسیده وقت می گذارید برای فرزند بزرگترتان هم به همین ترتیب است یا نه! اصلا نگران نباشید زیرا براساس گفته اغلب مادرها و پدرهایی که چنین شرایطی را تجربه کرده اند، عشق والدین هنگامی که فرزند دیگری متولد شده، به نوعی دو برابر می شود.

تغییرات خلقی شما مادر عزیز ممکن است در وهله اول برای تان ترسناک به نظر بیاید، اما جای خوشحالی است که شما مجبور نیستید به تنهایی با آن مقابله کنید. اگر احساس افسردگی دارید با روانشناس خود صحبت کنید. بین تغییرات خلقی که معمولا چند هفته طول می کشد و افسردگی پس از زایمان که اختلالی جدی است و ممکن است در صورت عدم درمان منجر به تغییرات خلق و خوی شدید و مشکلات خواب شود، تفاوت وجود دارد. اگر شما احساس افسردگی یا اضطراب دارید، یا افکاری در مورد آسیب رساندن به خود یا فرزندتان در ذهن شما می چرخد، بلافاصله حتما از يک مشاور کمک بگيريد. متاسفانه برخی از خانواده ها وقتی به مشاور و يا روانشناس مراجعه می کنند که مشکل آنها بسيار شديد شده و يا حتی در همان موقع هم مراجعه نمی کنند. اما خوب است در هر مشکلی حداقل از مشاوره تلفنی استفاده کرد. البته در صورتی که به مشاوره حضوری دسترسی نداشته باشيم .

شما باید این انتظار را داشته باشید که در چند ماه اول بعد از زایمان زمان بسیار کمی را برای خودتان خواهید داشت. بنابراین مطمئن شوید وقتی را هم برای خودتان در نظر گرفته اید، حتی اگر شده چند ساعت از خانه  دور بمانید می تواند به شما کمک کند احساس آرامش زیادی داشته باشید.

با گذشت زمان شما و همسرتان متوجه خواهید شد که کم تر در کنار هم هستید، پس حتما زمانی را به یکدیگر اختصاص دهید تا بتوانید مسائل را حل و فصل کنید.

 

نقش و رفتار فرزند اول در تصمیم گیری برای به دنیا آمدن فرزند دوم

اولین فرزند شما ممکن است طیفی از احساسات، هیجان تا حسادت و یا حتی ناراحتی داشته باشد. کودکان نوپا، که نمی توانند احساسات خود را بیان کنند، ممکن است به رفتارهایی مانند مکیدن شصت، از بطری آب خوردن و فراموش کردن مهارت های آموزشی روزانه خود و بچه گانه صحبت کردن روی آورند.

کودکان بزرگتر ممکن است احساسات خود را با آزمایش کردن صبر و شکیبایی شما، از طریق انواع ناسازگاری ها، پرتاب کردن وسایل و یا درست غذا نخوردن نشان دهند. این مشکلات معمولا کوتاه مدت هستند و می توانید به راحتی فرزندتان را برای ورود خواهر یا برادر کوچولوی جدید آماده کنید.

خواهر و برادر بزرگتر نقش بسیار مهمی در زندگی نوزاد جدید بازی می کنند، بنابراین فرزند بزرگتر خود را از این تصمیم گیری خارج نکنید.

این راه کارها را امتحان کنید:

  1. اجازه دهید فرزند بزرگتر شما اتاق نوزاد جدید را انتخاب کند. این موضوع مخصوصاً اگر بچه های شما یک اتاق خواب داشته باشند بسیار مهم است.
  2. هدایای ویژه ای را که فرزند بزرگتر شما می تواند به خواهر یا برادر کوچولوی خود بدهد، مانند یک کتاب جدید یا اسباب بازی یا یک عکس از خواهر و برادر را برای اتاق کودک پیدا کنید.
  3. در نظر گرفتن چیزی برای فرزند بزرگتر خود مثل صندلی ویژه "بچه بزرگ". شما همچنین می توانید هدیه ای کوچک از طرف نوزاد نورسیده برای فرزند بزرگتر خود تهیه کنید.
  4. زمان خاصی را برای خود و فرزند بزرگترتان تنظیم کنید. این زمان خاص می تواند شامل رفتن به فروشگاه مواد غذایی یا صرفا خواندن چند داستان اضافی در زمان خواب باشد. در این مواقع همسرتان یا یک عضو دیگر خانواده یا یک دوست می تواند در طول این مدت مراقب نوزاد عزیزتان باشد.
  5. نقش بازی کردن یا خواندن داستان هایی که به فرزند بزرگتر شما کمک می کند تا آنچه اتفاق می افتد را بهتر درک کند را در نظر داشته باشید. کتاب ها در این زمینه فراوان چاپ شده اند. نگران خرید آنها نباشید.
  6. به فرزند بزرگترتان اطمینان دهید که اگرچه نوزادان نیاز زیادی به توجه دارند، ولی هنوز هم مقدار زیادی از وقت و عشق شما به او تعلق دارد.
  7. نقش فرزند بزرگتر خود را در خانواده تقویت کنید و بگویید که او "برادر بزرگ یا خواهر بزرگ" نوزاد جدید خواهد بود.
  8. به راه هایی فکر کنید که فرزند بزرگتر بتواند در مراقبت از نوزاد به شما کمک کند. ساده ترین راه می تواند این باشد که برای پوشک کردن نوزاد از فرزند بزرگتر خود کمک بگیرید، برای انتخاب لباس های نوزاد از او نظر بگیرید یا حتی اجازه بدهید برای نوزادتان کمی برقصد و تکانی به خودش بدهد.

 

مطالعه بیشتر:

1- بارداری برای دومین بار و آمادگی برای فرزند دوم

2- مشکلات والدین برای بارداری دوم یا فرزند دوم

3- بهترین زمان برای بارداری فرزند دوم و فاصله سنی میان دو فرزند

4- ناباروری ثانویه یا ناباروری در بارداری دوم