The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مزیت خواب پیوسته شبانه برای نوزاد

احتمالاً تمامی نیاز های فرزندتان را فراهم می‌آورید، از شیردهی پستانی کامل گرفته تا بهترین وسایل خریدنی. اما امکان دارد جنبه مهمی از آنرا نادیده بگیرید. در ادامه متوجه خواهید شد که چرا خواب پیوسته و خوب، یکی از ضروریات  اصلی رشد فرزندتان است.

 

دلایل نیاز نوزاد به خواب پیوسته شبانه

در حقیقت خواب پیوسته شبانه، برای رشد سالم نوزادی شاد، ضروری است. البته دلایل مختلفی نیز وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

  • خواب پیوسته شب هنگام خصوصاً طی اولین دو سال زندگی فرزندتان بسیار حیاتی است، زیرا هورمون‌های رشد، طی خواب آزاد می‌شوند.
  • خواب به رشد و وزن گیری فرزندتان کمک می‌کند.
  • خواب پیوسته شبانه به رشد کلی خردسال منجر می‌شود (رشد شناختی، احساسی، اجتماعی و فیزیکی).
  • کیفیت و طول مدت خواب شبانه تاثیر عظیمی بر رشد کلی خردسال دارد.
  • در حقیقت خوابی ضعیف می‌تواند بر رشد تاثیر گذارد، فرزندتان می‌تواند لاغرتر، کوچک‌تر، بدخلق‌تر شود و امکان دارد رشد آهسته‌ای داشته باشد.
  • پژوهش‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهد که خواب بهتر به معنای اشتهایی بهتر، ذهنی هوشیارتر، رفتار بهتر اجتماعی، سیستم ایمنی نیرومندتر و بچه‌ای شادتر و سالم‌تر است.

 

4 مزیت بسیار مهم خواب پیوسته شبانه برای نوزاد

1- رشد شناختی

نوزادان روزانه بیش از 16-20 ساعت می‌خوابند، نوزاد مدتی از زمان خواب خود را در حالت خواب فعال می گذراند و از این زمان برای جذب، ذخیره و فهم تمامی مناظر،‌ صداها و حرکات جدیدی که سراسر روز در حال تجربه آنهاست، استفاده می‌کند. زمانی‌که فرزندتان به حدود شش ماهگی می‌رسد، مدت خوابش کاهش یافته و در طولانی ترین خوابش 9 تا 12 ساعت می‌خوابد. می‌دانیم که خواب به رشد شناختی و یادگیری چیزهای جدید کودکان کمک می‌کند، یعنی اگر یادگیری در پی خواب باشد، بچه‌ها آنرا بهتر به خاطر می‌سپارند. خواب همچنین به رفتار یادگیری و توانایی خردسالان برای پذیرش احساسات، درک و استدال کمک می‌کند.

2- رشد احساسی

خوابی خوب و باکیفیت باعث داشتن احساس بهتری می شود و به مادر و فرزند کمک می کند تا طی روز پیوندی مثبت و عاشقانه ای بین آنان و بقیه خانواده بوجود آید. همچنین کسب خواب کافی برای رشد خاطرات احساسی خردسالان یاری رسان است.

3- رشد اجتماعی

پیوند احساسی نوزاد، هنگام شب شکوفا می‌شود، زیرا در این زمان مغز آنان تعاملات روزانه خود را دوباره مرور کرده و از آنها درس می‌گیرند، بنابراین آنان می‌توانند با افراد پیرامونشان بهتر در گیر شوند. رفتار اجتماعی خردسالان نیز مثل دیگر فنون، باید گسترش یابند. پس از خواب با کیفیت شبانه، آنان هوشیارتر و قادرند تا از نظر اجتماعی تعامل بیشتری را با اطرافیان داشته باشند.

4- رشد فیزیکی

برخی از متخصصین معتقدند که خواب ضعیف یا محرومیت از خواب، می‌تواند سیستم ایمنی نوزاد را تضعیف کند و نونهالان را در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر سازد. بنابراین خوابی آرام، برای توانبخشی به سیستم ایمنی در حال رشد خردسالان، کاهش خطر بیماری‌ها و بهبود میزان بازسازی بدنی اهمیت ویژه‌ای دارد. خواب خوب شبانه همچنین می‌تواند خطر آسیب‌دیدگی نوزاد را کاهش دهد، چراکه پس از خوابی کامل، آنان طی روز هوشیارترند و کمتر خود را به مخاطره می‌اندازند.

 

راه های مقابله با انواع بازدارنده های خواب پیوسته شبانه نوزاد

  • گرسنگی: شیردهی را بخشی از مراسم خواب شبانه او سازید.
  • خیسی پوشک: از پوشکی با جذب بهتر و کیفیتی خوب و اندازه‌ای مناسب بهره برید.
  • لباس ناراحت: مطمئن شوید که او محکم پیچیده نشده و لباس زیادی بر تن نداشته باشد.
  • دما و صدا: لوازم گهواره را به حداقل برسانید و براساس دمای هوا او را با ملافه‌ای سبک یا پتوی نوزاد بپوشانید.
  • تشنگی: شیردهی را بخشی از مراسم خواب شبانه او سازید. اگر او بیش از شش ماه سن دارد و به همراه شیر پستانی و پیش از خواب چند جرعه‌ای به او بنوشانید.

 

مطالعه بیشتر:

1- خواب بد و آشفته دیدن در بارداری به چه معنی است؟

2- کم خوابی عامل ابتلا کودکان به دیابت نوع دو

3- آزمون برای سنجش اطلاعات خود درباره خواب فرزندان

4- آموزش خوابیدن به نوزاد

5- آموزش نکات ایمنی برای خواب نوزاد

6- بهترین حالت خواباندن نوزاد برای پیشگیری از سندرم مرگ ناگهانی