The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

7 راهکار برای تربیت فرزندانی شاد و خوش بین

ما بهترین چیزها را برای فرزندانمان می خواهیم. می خواهیم آنها بزرگ شده تا عشق بورزند و دوست داشته شوند، رویاهایشان را دنبال کنند و در زندگی موفق شوند. با این حال، ما می خواهیم آنها فقط خوشحال باشند. اما چقدر می توانیم در خوشبختی فرزندانمان نقش داشته باشیم؟ دکتر باب می گوید: احتمال افسردگی ژنتیکی وجود دارد، اما ژن های ما منعطف هستند و می توانند بسته به شرایط محیطی فعال یا غیر فعال شوند. صرف نظر از ژنتیک، تحقیقات به وضوح نشان می دهند که کودکان شاد و خوشحال حاصل زندگی در خانواده هایی است که شاد و خوش بین هستند. چگونه می‌توان فضایی در خانه ایجاد کرد که باعث شکوفا شدن و شادی فرزندمان شود؟

این هفت استراتژی می توانند توانایی فرزند شما را برای خوشحال بودن و تجربه شادی افزایش دهند.

 

مطمئن ترین راه برای رشد احساسات دائمی فرزندتان این است که او را در تمام مراحل زندگی اش همراهی و حمایت کنید و حتی نسبت به دیگر اعضای خانواده، دوستان، همسایگان و حتی حیوانات خانگی نیز همین رفتار را داشته باشید. یک روانپزشک کودکان می گوید: "داشتن دوران کودکی که در آن ارتباط خوبی بین والدین و فرزند وجود داشته باشد کلید خوشحالی و شادی در آینده می باشد. دکتر هالوول حدود  9000 نوجوان را مورد مطالعه قرار داد، که در آن روابط اجتماعی مانند دوست داشته شدن، درک شدن، مورد توجه قرار گرفتن به عنوان سپری در برابر افسردگی، خودکشی، افکار و رفتارهای پرخطر همچون سیگار کشیدن، مصرف الکل و مواد مخدر شناخته شدند.

دکتر هالوول  معتقد است: اگر یک کودک فردی را داشته باشد که بدون قید و شرط او را دوست داشته باشد، این بهترین چیزی است که او می تواند همیشه برای مقابله با مشکلات به کار ببرد. با این حال، تنها عشق ورزیدن به فرزند کافی نیست. دکتر هالوول می گوید فرزند شما نیز باید حمایت شما را احساس کند. تا جایی که امکان دارد فرزندتان را در آغوش گرفته، هنگامی که گریه می کند با او همدلی کنید و با ملایمت با او برخورد کنید، برای او کتاب بخوانید. در کنار هم غذا بخورید و به همراه او بخندید.

در همین حال، کریستین کارتر، متخصص علوم انسانی، مدیر اجرایی دانشگاه کارتر می گوید: ما پس از 50 سال تحقیق می دانیم که ارتباطات اجتماعی از مهمترین عوامل شاد بودن هستند.

 

1- سعی نکنید فرزندتان را شاد کنید

احتمال دارد شما این جمله را متناقص با آنچه گفته شد بدانید، اما شاید بهترین کاری که از دست شما بر می‌آید تلاش نکردن برای ایجاد خوشحالی‌های کوتاه مدت در زندگی فرزندتان می‌باشد.

اگر فرزندمان را در یک حباب قرار داده و هر خواسته و آرزوی خود را به آن ها تحمیل کنیم، آنان با چنین ایده ای بزرگ خواهند شد در صورتی که دنیای واقعی این چنین نیست.

والدینی که نسبت به خوشحالی فرزندشان احساس مسئولیت می کنند، باعث می شوند تا آنها احساساتی از قبیل ناراحتی، ناامیدی و عصبانیت را تجربه نکنند. متاسفانه، هریس هشدار می دهد کودکانی که هرگز یاد نمی گیرند چطور با احساسات منفی خود کنار بیایند، در نوجوانی و بزرگسالی در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار می گیرند.

هنگامی که شما پذیرفتید مسئول خوشحالی فرزندتان نمی باشید (و یا احساسات دیگر)، شما کمتر تلاش خواهید کرد تا احساساتش را درست کنید و احتمال دارد به عقب بر گردید و اجازه دهید او مهارت های کنارآمدن با مشکلات و انعطاف پذیری را بیاموزد.

 

2- شادی تان را تقویت کنید

در حالی که ما نمی توانیم شادی فرزندمان را کنترل کنیم ولی مسئول شادی خودمان می باشیم و از آن جایی که فرزندان ما تحت تاثیر خلق و خوق ما هستند، حال و احوال ما اهمیت دارد. دکتر مری می گوید والدین شاد صاحب فرزندان شادی خواهند بود، در حالی که کودکانی که والدین افسرده دارند دو برابر بیشتر از متوسط میانگین دچار افسردگی می شوند. در نتیجه، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سلامت روان فرزندتان انجام دهید، استراحت و اهمیت دادن به سلامت روحی خودتان است و مهمتر از آن این است که با همسرتان روابط عاشقانه داشته باشید. رابطه تان را با همسر خود تقویت کنید. اگر والدین یک رابطه خوب و متعهد داشته باشند، شادی فرزندان را با خود به همراه خواهد داشت.

 

3- فرزندتان را تحسین کنید

تعجب آور نیست، تحقیقات نشان می دهند رابطه مستقیمی بین اعتماد به نفس و شادی وجود دارد. طوری که فرزندان ما نمی توانند یکی از آن ها را بدون دیگری بدست آورد. هنگامی که فرزندتان نقاشی می‌کشد به او لقب پیکاسو را بدهید، وقتی گل می‌زند به او بکام بگویید و هنگامی که می‌تواند ۱ و ۲ را با هم جمع کند، به او نابغه ریاضی بگویید.

تنها خطر این تحسین‌ها زمانی است که کودک احساس کند برای شنیدن آنها باید کاری کرده و موفق باشد.

اگر این تنها نوع تحسین فرزندتان باشد او فکر می کند که باید همیشه برنده باشد تا شما او را تایید کنید. او می ترسد که اگر موفق  نشود، تشویق و تحسین دریافت نمی کند و پدر و مادر دیگر او را دوست ندارند .همچنین تحسین کردن خصوصیت های خاص فرزندتان مانند: هوش و زیبایی می تواند اعتماد به نفس کودکان را در آینده تضعیف کند. برای مثال، اگر فرزندتان را به خاطر زیبایی اش تحسین می کنید، چه اتفاقی می افتد وقتی که او بزرگ می شود و این زیبایی را از دست می دهد؟

مطالعات نشان می‌دهند کودکانی که به عنوان افراد باهوش تحسین شده‌اند در آینده خجالتی خواهند شد زیرا همواره از کاهش هوش و کم ارزش شدنشان می‌ترسند.

راه حل این موضوع این نیست که فرزندمان را تحسین نکنیم بلکه بهتر است آنها را راهنمایی کنیم .فرزندتان را بیشتر به خاطر تلاشش تحسین کنید تا نتیجه‌ای که آن تلاش در برداشته است. تحسین کردن خلاقیت، تلاش و پشتکار فرزندتان که به دستیابی به موفقیت می انجامد، مهم تر از دست آوردی نتیجه آن است.

روانپزشکی معتقد است که فرزند شما با این طرز فکر یا باور که دیگران از طریق تلاش و تمرین موفق می شوند، باعث می شود بیشتر به موفقیت برسند. وی می گوید: کودکانی که با استعداد هستند احساس می کنند که باید دائما خودشان را ثابت کنند. در حالی که مطالعات نشان می دهند که کودکانی که با طرز فکر درست بزرگ می شوند بهتر عمل می کنند و از فعالیت هایشان بیشتر لذت می برند؛ زیرا آنها نگران نیستند که مردم در صورت شکست آنها چه فکری می کنند.

 

4- اجازه دهید که فرزندانتان موفقیت و شکست را تجربه کنند

البته، اگر واقعا می خواهید اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت کنید، تمرکز کمتری بر تحسین کردن داشته باشید و بیشتر در ارائه فرصت های بیشتر برای یادگیری مهارت های جدید تمرکز کنید. به فرزندانتان اجازه دهید تا آنچه را که توانایی اش را دارند انجام دهند.

 

5- اجازه دهید فرزندتان در انجام مهارت‌های مختلف تسلط یابد

خوشبختانه برای کودکان کمتر از ۴ سال، تمام آنچه انجام می‌دهند همانند راه رفتن، لباس پوشیدن، دستشویی رفتن و دوچرخه سواری، هرکدام مهارت‌هایی هستند که کودک باید در انجام آنها تسلط یابد.

چالش واقعی زمانی است که والدین باید به فرزندانشان اجازه تجربه و امتحان کردن را بدهند. بزرگترین اشتباهی که والدین خوب انجام می‌دهند، بیش از اندازه کار کردن برای فرزندانشان است. شاید دیدن فرزندمان هنگام دست و پنجه نرم کردن با یک چالش جدید سخت باشد، اما باید همیشه به این مسئله توجه کنیم که تا زمانی که فرزندتان شکست نخورد به تسلط دست نخواهد یافت.

مهارت‌های کمی وجود دارند که کودکان برای انجام آنان با مشکلی مواجه نمی‌شوند و در اکثر کارها با تمرین و تکرار کردن به تسلط دست می‌یابند.

 

6- به فرزندانتان مسئولیت بدهید

شادی تا حدود زیادی به این احساس که کاری که انجام می‌دهیم اهمیت داشته و مورد قدردانی قرار می‌گیرد بستگی دارد.

بدون این احساس فرد با ترس از محروم شدن مواجه می‌شود و همان گونه که مطالعات نشان می‌دهند، انسان از هیچ چیزی به اندازه محروم شدن نمی‌ترسد. به بیان دیگر یکی از نیاز‌های ذاتی انسان، مورد نیاز دیگران واقع شدن است.

بنابراین شما هرچه بیشتر به فرزندتان مسئولیت داده و او را در کارهای خانه و کمک به دیگر اعضاء شریک کنید، او اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و خوشحال‌تر خواهد بود.

برای مثال اگر می‌بینید فرزند شما به مرتب کردن قاشق و چنگال‌ها علاقه نشان می‌دهد، از او بخواهید آنها را مرتب کرده و یا سر میز غذا بگذارد. اگر او نسبت به غذا دادن تمایل نشان می‌دهد، از او بخواهید شما را در غذا دادن به خواهر و یا برادر کوچکترش کمک کند.

 

7- قدردان و شکرگزار بودن

خوشحالی با قدردانی رابطه ای مستقیم دارد و افرادی که قدردان هستند، مثبت اندیش‌تر بوده، روند بهتری را برای اهدافشان طی می‌کنند و نسبت به زندگی خود احساس بهتری دارند. بنابراین از فرزندتان بخواهید دفترچه‌ای تهیه کرده و آنچه را که بخاطرش قدردان و شکرگزار است یادداشت کند.

شما می‌توانید قبل و یا بعد از غذا نیز با فرزندتان صحبت کنید و از او بخواهید به شما بگوید برای چه چیزهایی شکرگزار می‌باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- والدین چگونه فرزند شاد تربیت کنند؟

2- چگونه فرزند را خوشبخت کنیم؟

3- بهترین زمان برای بارداری فرزند دوم و فاصله سنی میان دو فرزند

4- حفظ سلامت دندان های فرزند

5- آزمون برای سنجش اطلاعات خود درباره خواب فرزندان