The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کتاب خواندن برای نوزاد

هرچه زودتر شروع کنید تا برای نوزادتان کتاب بخوانید بهتر است. امروزه می دانیم که نوزادان صدای مادرشان را هنگامی که در رحم هستند تشخیص می دهند. پس چرا در دوران بارداری این کار را به یک عادت تبدیل نکنیم.

بعد از تولد فرزندتان نیز خواندن کتاب امری ضروری است. نوزادان معنای کلماتی را که می گویید درک نمی کنند، اما صدای شما را می شنوند و به آن علاقه مند می شوند و همین مسئله کمک می کند تا مهارت های شنوایی شان رشد پیدا کند.

علاوه بر این، مهم نیست نوزادتان چند ماه داشته باشد، کتاب خواندن فرصت خوبی برای نوازش کردن و ایجاد پیوند عاطفی بین مادر و نوزاد است. با خواندن منظم کتاب از آغاز تولد، کتاب خواندن بخش اصلی از فعالیت های روزانه فرزند شما می شوند که سرگرم کننده نیز می باشند.

فواید کتاب خواندن برای نوزاد

کتاب خواندن برای نوزاد به ساختن کلمات، تحریک تصورات نوزاد کمک کرده و مهارت های برقراری ارتباط را تقویت می کند. در حقیقت هر چه قدر بیشتر با نوزاد خود از بدو تولد صحبت کنید به پرورش و رشد بهتر نوزاد خود کمک کرده اید. شما هنگامی که نوزادتان را به حمام می برید، یکی از روش های مناسب برای صحبت کردن با او نامگذاری قسمت های مختلف بدنش است. کتاب خواندن راه دیگری برای افزایش تعاملات کلامی شما با نوزادتان می باشد.

کتاب خواندن برای نوزاد او را با مفاهیم داستان ها، اعداد، حروف، رنگ ها و اشکال آشنا می کند و اطلاعاتی در مورد جهان اطرافش می دهد.

همچنین زمانی که او یک ساله می شود و حافظه و مهارت های واژگانی اش شکل می گیرد. قبلا تمامی صداهایی را که نیاز داشته تا به زبان مادری اش صحبت کند را یاد گرفته است. هر چه کلمات بیشتری را بشنود، بهتر می تواند صحبت کند.

 

چه کتابی را برای نوزادم بخوانم؟

در ماه های اول، نوزادتان به آهنگ و ریتم زبان بیشتر از محتوا توجه دارد. تکرار مفید می باشد زیرا کمک می کند مهارت های زبانی نوزادتان بهتر شکل بگیرد. صدایتان را زیر و بم کنید یا از صداهای مختلف برای شخصیت های مختلف استفاده کنید. اگر نمی توانید کتاب مشخصی را برای خواندن انتخاب کنید، هر چیزی را می توانید امتحان کنید، مانند مجلات و یا حتی رمانی که خودتان دوست دارید آنرا تا پایانش بخوانید.

نوزادان مجذوب عکس های براق و درخشان داخل کتاب می شوند، بنابراین تا آنجا که می توانید از کتابهای مقوایی عکس برجسته و یا کتابهایی که دارای تصاویر زیادی هستند استفاده کنید.

مهمترین مسئله این است که نوزادتان با چیزهایی که به آنها علاقه مند است ارتباط برقرار می کند که شامل صدای شما و ارتباط صمیمی تان است و کتاب ها به او نشان می دهند که مطالعه لذت بخش و مهم است.

شما هرگز مجبور نیستید تمام کتاب را خط به خط برای نوزادتان بخوانید. فقط لازم است چند دقیقه وقت بگذارید و با صدای بلند برایش کتاب بخوانید.

 

 چه کتابی برای کودکان بالای یکسال مناسب است ؟

اجازه بدهید فرزندتان خودش تصمیم بگیرد. او احتمالا چندین کتاب را که بیشتر مورد علاقه اش است انتخاب خواهد کرد و هر بار که آنها را از قفسه کتاب بیرون می آورید هیجان زده خواهد شد.

کتاب هایی با نقاشی های رنگی و عبارات جذاب مطمئنا برای فرزندتان خوشایند هستند. نوزادان از ریتم شعر خواندن و مدل صحبت کردن پرشور لذت می برند، بنابراین می توانید برای فرزندتان در طول روز سرود و آواز بخوانید.

هنگامی که یکی از کتاب های مورد علاقه فرزندتان را برایش خواندید، کتاب دیگری را امتحان کنید. بدین صورت فرزندتان مطمئن می شود که گاهی می تواند از چیزی که کاملا متفاوت است هم لذت ببرد.

به والدین پیشنهاد می شود کتاب هایی که جنس ظریف و نازکی دارند را انتخاب نکنند. بچه ها دوست دارند هر چیزی را که می گیرند به سمت دهانشان ببرند، به همین دلیل کتاب هایی که دارای صفحات محکم تر و مقاوم تری هستند استفاده کنید که دوام بیشتری دارند.

 

مناسبترین سن برای استفاده از کتاب های صوتی و پادکست ها برای نوزادان

وقتی که شما برای فرزندتان کتاب می خوانید، او می تواند با شنیدن این کلمات از زبان شما با آنها ارتباط عاطفی برقرار کند که البته برقراری این ارتباط از جمله نیازهای عاطفی کودکان محسوب می شود. استفاده از کتب شنیداری همانند آن است که شما فرزند خود را برای تماشای یک برنامه در جلوی تلویزیون گذاشته اید، به این ترتیب هیچ ارتباط عاطفی میان کلمات شنیده شده و ذهن کودک برقرار نمی شود. پروفسور بتی هارت از بازنشستگان رشته تکامل انسان از دانشگاه کنزاس می گوید که " یکی از مهم ترین مسئولیت های والدین در رابطه با فرزندشان، نحوه و میزان توجه آنها به واکنش های رفتاری او است". کارشناسان معتقدند که زمان استفاده از رسانه هایی همچون تلویزیون برای کودکان، باید به بعد از دو سال موکول شود.

اِوِلین کارز من سردبیر خبرنامه ی مروری بر رفتار های کودکان می گوید که "قرار دادن کودک در مقابل وسایلی همانند تلویزیون و ... به هیچ وجه توصیه نمی شود". به عقیده ی او، برنامه ها و نمایشنامه هایی که برای این گروه سنی تهیه شده اند آنچنان کیفیت قابل قبولی ندارند که بتوانند جبران کننده تنهایی کودک شما باشند. حتی برنامه های آموزشی و یا آن دسته از نمایش هایی که دارای تعامل دوجانبه هستند نیز از نظر بار معنایی و آموزشی آنچنان غنی نیستند که بتوان آنها را با زمانی که کودک در حال کشف طرز کار یک اسباب بازی و یا شنیدن یک داستان جذاب از زبان شماست، مقایسه کرد.

 

آیا باید به نوزاد صداها و حروف را آموزش داد؟

هنگامی که برای نوزاد خود کتاب می خوانید، روی مطالب لذت بخش آن تمرکز بیشتری داشته باشید تا یادگیری حروف الفبا. تاکید اولیه روی یادگیری حروف، صداها و هجاها لذت خواندن را از بین می برد.

اگر شما به اندازه کافی به فرزندتان توجه داشته باشید تشخیص خواهید داد که او چه زمانی آمادگی لازم را دارد تا ارتباط بین صداهای کلمات و حروف را در کتاب تشخیص دهد. در عین حال، آموزش اینکه فرزندتان از خواندن کتاب لذت ببرد بسیار ارزشمندتر از آموزش حروف در سن کم است.

  

چه کنیم تا کودکان از خواندن کتاب بهره بیشتری ببرند؟

برقراری ارتباط بین شما و فرزندتان باعث می شود که او بیشترین بهره را از مطالعه ببرد. به فرزندتان کمک کنید تا با داستان ها و زندگی واقعی ارتباط برقرار کند.

برای مثال، اگر در داستانی که در کتاب برایش می خوانید توپ زرد رنگی وجود دارد، به توپ قرمزی که آن را دوست دارد اشاره کنید و از او سوال بپرسید: «توپ زرد را دوست داری یا توپ قرمز را؟» و در ادامه به او بگویید: من فکر می کنم توپ قرمز را بیشتر از توپ زرد دوست داری زیرا می توانی با آن بازی کنی.

قطعا او با پاسخ خود شما را متعجب خواهد کرد.

اگر فرزندتان در این سنین مطالعه را دوست ندارند نگران نشوید، هر کودکی رشد مخصوص به خود را دارد.

 

هنگام کتاب خواندن برای نوزاد به نکات زیر توجه کنید:

  • به این موضوع دقت داشته باشید که مهارت های زبانی و هوش به تعداد کلماتی که نوزاد هر روز می شنود ارتباط پیدا می کند.
  • کودک در هشت ماهگی از اشعارکودکانه لذت می برد.
  • در دوازده ماهگی به عکس های کتاب موقع خواندن شعر نگاه می کند.
  • در یکسال و نیم سالگی کم کم داستان ها را خوب یاد می گیرد و اگر شما هم در خواندن کتاب اشتباه کنید آن را تصحیح می کند.
  • برای کتاب خواندن برای فرزندتان سعی کنید آرامش و شمرده شمرده کتاب بخوانید.
  • روی خواندن واژه ها تمرکز نکنید.
  • می توانید جملات کتاب را به زبان خودتان برای کودک نقل کنید.
  • هنگام کتاب خواندن برای کودکان نوپا از صدا و حرکت دستتان استفاده کنید.
  • بگذارید هنگام خواندن کتاب کودکتان به کتاب دست بزند. تشویقش کنید تا به کتاب دست بزند.

 

مطالعه بیشتر:

1- برقراری ارتباط با نوزاد پس از تولد

2- مزایای برقرای تماس پوست با پوست و رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد

3- اهمیت ارتباط عاطفی نوزادان با پدر

4- همه چیز در مورد روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد

5- تغییر اولویت های زندگی و روابط دوستانه بعد از تولد نوزاد