The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

همه چیز در مورد روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد

وقتی‌که واقعیت‌های جدید (ناخوشایند) زندگی با ورود نوزاد به خانه باعث آزار شما می‌شود، این مطلب به شما کمک می‌کند تا با روش‌های گذر از این مشکلات آشنا شوید.

گذراندن اولین شبانه روز با پسرمان واقعا مثل رویا بود. او سالم و بی‌آزار بنظر می‌رسید و بطور عمیقی در خواب بود. بعد از مرخصی از بیمارستان، او را به خانه بردیم. معمولا او در هفته اول، مدام در اواخر شب فریاد می‌کشید و من و همسرم در حالیکه روی تخت دراز کشیده بودیم با یکدیگر برای این‌که چه کسی باید برخیزد، بحث می‌کردیم. چرا تصمیم به بچه‌دار شدن گرفتیم و آیا هیچکدام از ما پس از این قادر به خوابیدن خواهد بود! همسرم دیگر صبرش تمام شده بود و هنگامی که ساعت 3 صبح برای تغذیه نوزادمان از خواب بیدار شده بود از آنطرف سالن پذیرایی فریاد کشید: اگر این بچه همینطور به گریه ادامه دهد، هرگز برادر یا خواهر کوچکتری نخواهد داشت، چونکه ما دیگر بچه نمی‌خواهیم! البته ما نمی‌دانستیم که این وظایف و مشکلات جدید مثل نسیم گذرا خواهند بود، در واقع هیچکدام از ما برای شب‌های بدون خواب و اضطرابی که نوزاد به زندگی ما آورد، آماده نبودیم. این مطلب را بخوانید تا بتوانید از این مراحل دشوار، بدون ویران کردن زندگیتان عبور کنید.

 

 هرشخصی بعد از تولد نوزادش نوعی خستگی مفرط و نومیدی را احساس می‌کند.

تجربه‌ای مشابه: به علت‌های گوناگون برای من و همسرم، والد شدن با دشواری‌های زیادی آغاز شد، بروز پیچیدگی در هنگام زایمان، دخترمان را به بخش مراقبت های ویژه نوزادان نارس فرستاد. واقعا شروع پرتنشی بود!

بسیاری از زوج‌ها در چند هفته اول شوکه می‌شوند، این احساس ممکن است در هر زمانی و به هر شکلی بروز کند. پروفسور مری‌هلن سیندر روانپزشک خانواده در ویرجینیا می‌گوید: هرشخصی بعد از تولد نوزادش نوعی خستگی مفرط و نومیدی را احساس می‌کند. این وقایع پس از زایمان بر زندگی زناشویی اثر می‌گذارد، تاثیری متفاوت بر زن و شوهر، بعضی از بانوان گرفتار افسردگی پس از زایمان می‌شوند، انگار پدران برای افسردگی در اولویت نیستند! یکی از بهترین روش‌های مقابله با این پیچ و خم‌ها، قبول این موضوع است که زندگی شما درحال تغییر است و باید مصمم باشید که آن‌ها را گام به گام بپذیرید.

 

تغییر در روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد

به دلیل اینکه نوزاد با ورودش نیازهایش را نیز وارد زندگی زناشویی می‌کند، بسیاری از زوج‌ها با خستگی مفرط، افسردگی و یا تغییر در روابط زناشویی روبرو می‌شوند.

البته علت اکثر بحث‌های ما، تغذیه نوزاد در نیمه‌شب و صبح زود بود. من صبح ها (آن‌هم خیلی زود) بد اخلاق هستم، به‌خصوص اگر از قبل برنامه‌ای برای بلندشدن نداشته باشم.

ولی بعدها متوجه شدم که داشتن برنامه به بهبود اخلاق بدم کمک می‌کند؛ "اگر قبل از رفتن به بستر، برای اتفاقی که در انتظار شماست، توافق کنید، دیگر جدال لفظی وجود نخواهد داشت".

ما یادگرفتیم، درباره تغییر نقش خود نیز گفتگو کنیم. مدتی بعد از این‌که دخترم به‌دنیا آمد، من مثل گذشته به کار کردن در شب‌ها و آخر هفته‌ها ادامه دادم. این کمی باعث ناراحتی همسرم شد، زیرا او بیشتر در خانه بود و بخشی از استقلالی را که قبلا داشت، از دست داده بود. خانم من می‌گوید که نیاز بیشتری به همدردی و حمایت من داشته و باید وضعیت او را بهتر متوجه شوم. البته هردوی ما ‌توانستیم درباره توازن در کار و زمان بودن با یکدیگر (و جدا از هم) به درکی متقابل برسیم.

از آنجا که معمولا شروع به صحبت کردن بیشتر از طرف زنان است، توصیه می‌شود: واقعا مراقب کلمات خود باشید. زیرا زمانی‌که از قبل خسته و کلافه هستید، کلمات را با تندی بیان می‌کنید و ممکن است به احساسات قلبی شریک زندگی خود آسیب برسانید.

پروفسور سیندر می‌گوید: قبل از این‌که از وضعیت موجود ناراحت شوید، بهتر است، راجع آن صحبت کنید. من واقعا فکر می‌کنم، اشخاص چیزی را که می‌خواهند باید درخواست کنند. بی‌میلی برای درخواست آنچه می‌خواهیم، اغلب به معنای آن است که؛ زمانی آن را درخواست می‌کنیم که آزرده و ناراحتیم. پروفسور سیندر می‌گوید: اکثر مشکلات می‌تواند با کمی گفتگو و اعتماد برطرف شود.

البته من و همسرم با تلاش زیاد اکثر مشکلات خود را حل کردیم و بحث و جدل ما کمتر به این موضوعات ارتباط داشت و بیشتر مشکلات در رابطه با احساس تغییر جایگاه پدر نوزاد بود. وقتی‌که دخترمان به‌دنیا آمد، خانمم تمامی اوقات در حال نگهداری از نوزاد بود و به من احساس بدون استفاده بودن می‌داد. همسرم را می‌دیدم که خسته می‌شد و کار زیادی نبود که بتوانم انجام دهم، زیرا توانایی‌های من محدود بود.

ولی بعدها تصمیم گرفتم که هرجایی‌ که نیازی وجود داشت کمک کنم، زمانی‌که نوزادمان کولیکی (گریان شدید) شد، او را آنطوری که دوست داشت، تکان می‌دادم.

زمانی‌که این نقش برای من تثبیت گردید، عصری طلایی برای ما آغاز شد. چند ماه اول، هرگاه همسرم به استراحت نیاز داشت، نیاز خود را  به زبان می‌آورد و من شروع به مراقبت از نوزاد می‌کردم، البته تا جایی‌که می‌توانستم. همیشه مراقب بودم که چه زمانی همسرم نیاز به کمک دارد.

 

توصیه هایی برای بهبود روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد

 

به زوج‌ها توصیه می‌شود تا هفته‌ای یک‌بار بدون بچه، زمانی را برای خودشان داشته باشند.

با این حال، زوج‌ها نباید احساس کنند که فقط در بدترین حالت می‌توانند به یکدیگر پناه ببرند. این کمک می‌تواند به اشکال مختلف، از رفتن به گردش با دوستان تا پرستاری از نوزاد، عملی شود. پروفسور سیندر پیشنهاد می‌کند: درصورتی‌که وضعیت مالی اجازه دهد، برای برقراری ارتباط بیشتر با همسر، برای خوردن شام یا گردش به بیرون از خانه بروید. این برای زوج‌ها عالیست تا هفته‌ای یک‌بار بدون بچه، زمانی را برای خود داشته باشند، همچنین خانم‌ها باید آمادگی همسرانشان را برای کمک دریابند. مراقبت از خود و مراقبت از یکدیگر به بهبود خستگی مفرط کمک می‌کند.     

 

مطالعه بیشتر:

1- 7 خاصیت درمانی رابطه جنسی یا نزدیکی کردن

2- تاثیر رابطه جنسی بر سیستم ایمنی بدن

3- افزایش لذت رابطه جنسی پس از زایمان با تمرینات ورزشی

4- نقش پدر در مراقبت از نوزاد