The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

7 عامل موثر بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

اکثر مادران باردار تجربه مشابهی درباره سایز شکم خود و اظهار نظر اطرافیان درباره اندازه بچه ای به دنیا می آورند دارند. قطعاً از شکم برآمده‌ی خود و رشد فرزندتان احساس بسیار خوبی دارید تا اینکه شخصی در مورد بزرگ یا کوچک بودن شکمتان اظهار نظر کند و اینجاست که نگرانی آغاز می‌شود.

عوامل موثر بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

اما واقعاً نیازی به نگرانی نیست. زیرا اندازه شکم مادران باردار و شکل‌ و سایز متفاوتی دارند و دلایل مختلفی برای شکل و سایز شکم مادر باردار وجود دارد. هفت علت اصلی تفاوت در شکل و اندازه شکم در مادران باردار را در زیر می‌خوانید.

1- تاثیر قد مادر بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

اگر قد بلند هستید و شکم درازی دارید، فرزندتان جای رشد بیشتری خواهد داشت. بنابراین رحم شما به جای فشار آوردن به سمت بیرون، برای بزرگ شدن به سمت بالا متمایل می شود در نتیجه شکم تان کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

اگر قد کوتاه هستید، فضای کوچک‌تری بین لگن و پایین قفسه سینه وجود دارد. و به این معنا است که رحم برای رشد و حرکت به سمت بالا، جای کمتری وجود دارد، پس رحم ترجیحاً به سمت بیرون فشار می‌آورد. در نتیجه شکم تان زودتر نمایان می‌شود و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

2- تاثیر تعداد زایمان بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

معمولاً در بارداری اول شکم جمع و جورتری خواهید داشت، زیرا ماهیچه های شکم تان از قبل کشیده نشده‌اند. معمولاً آنها متوازن و سخت هستند و بچه را سفت و بالا نگه می‌دارند. این وضعیت در هر مقطع از بارداری از آنچه انتظار داشتید، شما را لاغرتر (کوچک‌تر) نشان دهد.

3- تاثیر وضعیت قرار گیری جنین بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

 جنین در فضای رحم پیوسته در حال فعالیت است. اغلب به اطراف حرکت می‌کنند و تغییر وضعیت می‌دهند، خصوصاً نزدیک به انتهای سه ماه دوم.

در سه ماه آخر بارداری، معمولاً بچه‌ها وضعیت سر رو به پایین را ترجیح می‌دهند، اما می‌توانند پشت خود را از سویی به سمت دیگر حرکت دهند یا حتی در وضعیت پشت به پشت مادر قرار گیرند. بنابراین شکل و اندازه شکم تان بر اساس وضعیت قرار گرفتن بچه در رحم تغییر خواهد کرد.

 

4- تاثیر اعضای داخلی شکم بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

وقتی پذیرای بچه، جفت، بند ناف و مایع آمنیوتیک هستید، دیگر اعضای داخلی بدنتان نیز باید جایگاهی مناسبی برای خود فراهم کنند.

همان طور که رحم بزرگ می‌شود، روده به سمت عقب فشرده می‌شود و باعث خواهد شد که شکم بسیار گرد به نظر رسد. یا امکان دارد روده به پهلوی رحم برود و باعث شود که شکم بزرگ و متمایل به پهلو به نظر رسد.

5- تاثیر بارداری های قبلی بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

بارداری ماهیچه های شکم را می‌کشد تا بتواند از بچه در حال رشد پذیرایی کند. این ماهیچه ها پس از زایمان انعطاف‌پذیر می‌مانند و توازن قبلی خود را بازنمی‌یابند. به همین دلیل در بارداری بعدی، احتمالاً متوجه می شوید که شکم تان زودتر نمایان شود و بزرگ‌تر به نظر می رسد. البته این موضوع به این معنا نیست که فرزندتان بزرگ‌تر است بلکه بدنتان با بارداری قبلی شما تغییر یافته است.

اگر پس از زایمان قبلی ورزش کنید و اندام متناسبی داشته باشید و توازن ماهیچه های خود را بازیابی کنید، احتمالاً در بارداری‌های بعدی شکم کوچکتری خواهید داشت. زیرا ماهیچه ها شکم در حال رشدتان را سفت و محکم نگه می‌دارند و احتمالاً شکم جمع و جورتر به نظر رسد.

6- تاثیر میزان مایع آمنیوتیک بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

 میزان مایع آمنیوتیک اطراف جنین متغیر است. در حالی که میزان بسیار زیاد یا کم مایع آمنیوتیک مشکل‌ساز است، طبیعی است که هر یک یا چند ساعت میزان مایع آمنیوتیک تغییر کند.

در بیست هفته اول بارداری، اکثر مایع آمنیوتیک از مایعات بدن شما تولید می‌شود. ولی در اواخر بارداری، فرزندتان میزان زیادی از مایع آمنیوتیک را تولید می‌کند (از ترشحات شش و دفع ادرار).

پس بر اساس وضعیت بارداریتان، اگر شما و فرزندتان مایع بیشتری تولید کنید، اندازه و شکل شکم تان نیز متغیر خواهد بود.

7- تاثیر اندازه‌ جنین بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

 این موضوع تا حدی مشخص است، در واقع اگر بچه بزرگ یا کوچکی را حمل کنید قطعاً بر سایز شکم شما تاثیر گذار خواهد بود. برای اندازه بچه، ژنتیک نقش مهمی دارد. اگر هر دو والد قد بلند هستند، پس احتمالاً فرزندشان نیز قد بلند را به ارث خواهد برد. اگر هر دو والد اندازه میانگین دارند، به احتمال زیاد بچه ریز اندام و با قد متوسط خواهد شد.

اکثراً بچه‌ها طیف وزن مشابه والدین خود دارند. پس اگر شما و شوهرتان هنگام تولد حدود چهار کیلوگرم وزن داشته‌اید، احتمال اینکه فرزند دو و نیم کیلوگرمی را زایمان کنید، پایین خواهد بود.

ترتیب زایمان نیز در احتمال بزرگ بودن فرزندتان تفاوت ایجاد می‌کند. معمولاً بچه های بعدی از وزن هنگام تولد خواهر و برادرهای بزرگ‌تر خود دُرشت‌تر متولد می‌شوند. هنگام تولد معمولاً پسرها از دخترها بزرگ‌ترند، اما حدس زدن جنس بچه از اندازه و شکل شکم، بحثی کاملاً جداگانه است!

همان طور که بدن شما در هر مرحله متفاوت بارداری دگرگون می‌شود، نمی‌توانید خود را با دیگر بانوان مقایسه کنید. یادتان باشد، هر بارداری بی‌همتاست.

فقط در صورتی که عوارض پزشکی مثل دیابت داشته‌اید یا دچار تهوع صبحگاهی طولانی و شدید (استفراغ شدید بارداری) باشید، اندازه شکم می تواند نگران‌کننده باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- اندازه شکم مادر در دوران بارداری

2- علت بالا بودن شکم در دوران بارداری

3- کوچک بودن شکم در بارداری نشانه چیست؟

4- بزرگ بودن شکم در بارداری

5- تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

6- اندازه شکم در ماه اول بارداری

7- علت پایین بودن شکم در بارداری