The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کوچک بودن شکم در بارداری نشانه چیست؟

سخت است که در دوران بارداری سایز شکم خود را با دیگر دوستان باردارمان مقایسه نکنیم. اما اگر شکم شما چندان بزرگ نشده ناراحت نشوید؛ زیرا هیچ اندازه استاندارد و معیاری خاصی در این مورد وجود ندارد. همانطور که وزن نوزادان با هم تفاوت دارد، سایز شکم مادران در بارداری نیز با هم یکسان نیست.

کوچک بودن شکم در بارداری

خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید. منظم به پزشک خود مراجعه می‌کنید. ولی اطرافیان به شما می‌گویند شکم تان نسبت به زمان بارداری کوچک است یا می‌پرسند آیا واقعا خوب غذا می‌خورید؟ بنابراین به رغم اطمینان‌خاطری که پزشکتان در مورد سلامت و رشد مناسب جنین به شما می دهد، باز هم نگران شکم کوچک خود هستید!

مانند خود جنین، شکم هم در بارداری های مختلف اندازه های مختلفی پیدا می‌کند. فراموش نکنید که پزشک یا مامای شما اندازه جنین را نسبت به زمان زایمان و اندازه شکم شما مدام تحت نظر دارند و در هر مراجعه شکم شما را بررسی می‌کند. این اندازه‌گیری‌ها به آن‌ها می‌گوید که شکم شما چقدر رشد کرده است. (نرخ طبیعی رشد رحم مادر باردار حدود یک سانتیمتر در هفته است.)

توجه داشته باشید که اگر عضلات شکم شما خیلی قوی و سفت باشد اجازه نمی‌دهند رحم در حال رشد شما آن‌قدر که بقیه انتظار دارند بیرون بزند. اگر قدبلند هستید احتمالا شکم شما کوچک‌تر از یک مادر کوتاه قد که شکمش دقیقا اندازه شماست خودش را نشان می‌دهد.

تنها مشکل احتمالی مرتبط با شکم کوچک عارضه‌ای است به نام الیگوهیدرآمنیوس که در آن مایع آمنیوتیک بسیار کم می‌شود. اما این از مواردی است که پزشک در مراجعات منظم بارداری متوجه می‌شود، بنابراین اگر به موقع مراجعات خود را انجام داده‌اید، شما و جنینی که در شکم کوچکتان شما رشد می‌کند کاملا سالم هستید.

 

علت کوچک شدن ناگهانی شکم در بارداری

در ماه های آخر بارداری شکم شما باید هر هفته بزرگ تر شود. کوچک شدن ناگهانی شکم از مواردی است که نیاز به اقدامات سریع دارد. اگر به یکباره مشاهده کردید که شکم شما کوچک شده و به دنبال آن مقداری مایع آبکی از واژن شما خارج شد، پارگی کیسه آب مطرح می شود که نیاز به اقدامات سریع و دقیق پزشکی دارد. بنابراین در صورت وقوع این حادثه هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- اندازه شکم مادر در دوران بارداری

2- علت بالا بودن شکم در دوران بارداری

3- بزرگ بودن شکم در بارداری

4- 7 عامل موثر بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

5- تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

6- اندازه شکم در ماه اول بارداری

7- علت پایین بودن شکم در بارداری