The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بزرگ بودن شکم در بارداری

بارداری لذت زیادی دارد اما به آن معنی نیست که مامان‌های آینده نگران چیزهای مختلف نیستند. یکی از این موارد بزرگ شدن مداوم شکم است. آیا شکم برای این هفته از بارداری زیادی بزرگ نیست؟ زیادی کوچک نیست؟ آیا بالا یا پایین آمدن جنین و پهن شدن آن مشکلی ایجاد می‌کند؟ به هر حال نمی‌تواند داخل شکم خود را ببیند و تنها سرنخی که روزبه‌روز درباره جنین رو به رشد خود دارد چیزهایی است می‌بیند و حس می‌کند. اگر باردار هستید و نسبت به اندازه یا شکل شکم خود نگرانی دارید این مقاله را بخوانید. متوجه خواهید شد که تنها نیستید و از آن بهتر این است که وضعیت قرار گرفتن جنین در شکم شما جای هیچ نگرانی ندارد.

علت بزرگ بودن شکم در بارداری

پسِ شکم شما یک جورهایی بزرگ است. خب طبیعی است، یک بچه در حال شکل‌گیری است. شاید هم دوتا، یا سه‌تا. مسلما چند قلوها جای بیشتری در شکم اشغال می‌کنند. اما ممکن است به خاطر وضعیت جنین در رحم یا حتی فرم بدن شما شکم‌تان بزرگ‌تر نشان دهد. شکم باردار روی بدن یک بانوی لاغر می‌تواند بسیار بزرگ به‌نظر برسد.

اگر این اولین بارداری شما نیست، احتمال دارد متوجه شوید خیلی زودتر از بار اول شکم‌تان بزرگ شده و سرعت رشد آن هم بیشتر است. دلیلش این است که بعد از بارداری اول عضلات شکم شما مقداری کشیده شده و راحت‌تر تسلیم فشار رحم در حال رشد می‌شود.

باری دیگر می‌گوییم، پزشک یا مامای شما در هر بار مراجعه شکم شما را اندازه‌گیری می‌کند و تحت نظر دارد. در مواردی نادر، شکم بزرگ می‌تواند به دلیل زیاد بودن مایع آمنیوتیک (پلی هیدرآمنیوس) باشد و پزشک این عارضه را به موقع تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.

 

علت پهن بودن شکم در بارداری

شکم پهن می‌تواند به معنای آن باشد که جنین شما به صورت عرضی دراز کشیده و به جای این‌که سرش بالا یا پایین باشد در طرفین قرار گرفته است. اگر چنین باشد پزشک‌تان می‌تواند این موضوع را تشخیص بدهد. معمولا اشکالی ایجاد نمی‌کند مگر آن‌که جنین در زمان زایمان به حالت سروته درنیاید که در این صورت نیازمند عمل سزارین خواهید شد.

اگر در زمان بارداری اضافه وزن داشته باشید ممکن است احساس کنید شکم‌تان پهن‌تر از مادران باردار دیگر است. اگر شاخص توده بدنی شما در زمان شروع بارداری بین ۲۵ تا ۲۹ است، باید در کل مدت بارداری بین ۷ تا ۱۱ کیلوگرم اضافه کنید. اگر این شاخص بالاتر از ۳۰ بوده، نباید بیشتر از ۵ تا ۹ کیلوگرم وزن اضافه کنید. دستورالعمل‌های پزشک یا مامای خود را برای خوردن غذاهای سالم و مقدار درست آن رعایت کنید تا شما و جنین‌تان مشکلی نداشته باشید.

 

مطالعه بیشتر:

1- اندازه شکم مادر در دوران بارداری

2- علت بالا بودن شکم در دوران بارداری

3- کوچک بودن شکم در بارداری نشانه چیست؟

4- 7 عامل موثر بر شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

5- تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

6- اندازه شکم در ماه اول بارداری

7- علت پایین بودن شکم در بارداری