The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مزایا و معایب سونوگرافی چهار بعدی

طبیعی است که برای دیدن جنین تان برای اولین بار هیجان زیادی داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که این همیشه ایده مناسبی نیست.

طبق اکثر تحقیقات انجام شده، سونوگرافی چهار بعدی بی خطر است و ضرری برای جنین شما ندارد. همچنین این اسکن‌ها می‌تواند به پزشک شما کمک کند تا هرگونه مشکل جنین را تشخیص بدهد و پیش از زایمان با شما در میان بگذارد.

آیا سونوگرافی چهار بعدی برای جنین خطرناک است؟

نگرانی زمانی است که برخی شرکت‌ها فقط برای اینکه چهره جنین را به شما نشان بدهند، سونوگرافی چهار بعدی را انجام می‌دهند. تمام مراکز برای انجام آزمایش مجهز به سریع‌ترین دستگاه‌ها نیستند و می‌تواند برای جنین شما ضرر داشته باشد، با اینکه حتی ممکن است همان زمان این را متوجه نشوید. همچنین قرار گرفتن زیاد در معرض هرگونه موج فراصوتی برای جنین شما خوب نیست.

بااینکه خیلی هیجان‌انگیز است، اما باید درباره اینکه واقعا به سونوگرافی چهار بعدی نیاز دارید یا خیر با پزشک خود مشورت کنید. اگر می‌توانید این کار را انجام ندهید، همیشه توصیه می‌شود که از انجام آن خودداری کنید. از شرکت بیمه خود بپرسید که آیا هزینه این اسکن را پوشش می‌دهد یا خیر. نکات مثبت و منفی آن‌را از پزشک خود بپرسید و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

 

مزایای سونوگرافی چهار بعدی چیست؟

سونوگرافی چهار بعدی همیشه برای تشخیص و درمان بکار نمی رود مگر در مواقعی که پزشک شک به وجود ناهنجاری داشته باشد که در سونوگرافی دو بعدی نشان داده نشده و برای اطمینان بیشتر تشخیص بدهد به جای سونوگرافی معمولی از سونوگرافی چهار بعدی استفاده کنید . مادران شانس این را دارند که در دوران بارداری مدام حرکات جنین در شکم خود را احساس کنند و از آن لذت و آرامش گیرند. ولی پدران کمتر متوجه می شوند سونوگرافی 4 بعدی می تواند تصویری از بچه به پدر ارئه دهد که البته هزینه قابل توجهی نیز دارد.

 

معایب سونوگرافی چهار بعدی چیست؟

دستگاه های سونوگرافی سه و چهار بعدی با استفاده از یک محفظه و ارسال انرژی از سه زاویه مختلف به درون بدن علاوه بر ایجاد تصاویر سه بعدی خطراتی هم چون آسیب به حلزون شنوایی در جنین ایجاد می کند. دستگاه های سونوگرافی سه و چهار بعدی حدود سه سال است که به کشور ما وارد شده و براساس نظر متخصصان بیشتر در موارد غیر ضروری و توسط مادران باردار مورد استفاده قرار میگیرد و بر خلاف تصور کاملا بی ضرر بودن آن، در صورت استفاده ی نادرست با امکان بروز خطرات جبران ناپذیری برای جنین همراه است .

این دستگاه برای گرفتن تصویر مناسب از حداکثر انرژی استفاده می کند و این امر می تواند در صورت استفاده نامناسب و غیر ضروری آسیب های جبران ناپذیری بر بدن وارد کند. زیرا چنانچه این دستگاه به میزان زیاد بر روی شکم مادر نگه داشته شود همانند میکروویو عمل کرده و از نظر تئوری حتی میتواند مایع آمنیوتیک یا کیسه آب اطراف جنین را بیش از حد گرم کرده و بافت های بدن وی را دچار آسیب کند.

بر اساس موارد گزارش شده جنین هایی که به هر دلیلی بعد از انجام سونوگرافی های سه یا چهار بعدی رنگی؛ سقط شده اند در زیر پوستشان حباب های هوا مشاهده شده و تاول های پوستی داشته اند و طی مطالعات مختلف نیز ثابت شده است به دلیل انرژی بسیار بالا در اثر استفاده غیر ضروری و نامناسب، امکان بروز آسیب جدی به حلزون شنوایی جنین وجود دارد.

ضرورت استفاده از این نوع سونوگرافی ها در مواردی بسیار محدود مانند تشخیص لب شکری یا بیماری های استخوانی جنین وجود دارد. در همه این موارد در مرحله نخست ؛ سونوگرافی معمولی انجام می شود و فقط با تشخیص پزشک متخصص، سونوگرافی های سه یا چهار بعدی تجویز می شود. به دلیل آموزش انجام شده در اروپا و آمریکا مادران باردار حاضر به انجام سونوگرافی های حتی معمولی هم نیستند و در کشور انگلستان هم حداکثر یک بار و برای تعیین تاریخ زایمان سونوگرافی انجام می شود.

این در حالی است که در ایران در طول دوره بارداری چندین مورد سونوگرافی انجام می شود که اغلب به اصرار مادر و برای تعیین جنسیت جنین و مشاهده او می باشد و هیچ ضرورتی در انجام این امر وجود ندارد. هم اینک به سبب عدم آگاهی نسبت به خطرات جدی این نوع سونوگرافی ها مادران اغلب برای تعیین جنسیت جنین با تهیه عکس سه بعدی برای استفاده در آلبوم، اقدام به انجام این نوع سونوگرافی می کنند که هیچگونه کاربرد علمی ندارد.

باید فرهنگ سازی لازم در این خصوص انجام شود و مادران آگاه شوند که در استفاده از این وسیله برای تعیین جنسیت جنین درمواردی اشتباه صورت می گیرد و از این طریق نیز سلامت جنین بطور جدی به خطر می افتد. سونوگرافی های سه و چهار بعدی در مراحل اولیه بررسی علمی قرار دارد و کاربرد علمی آن در بسیاری از موارد ثابت نشده و ممکن است اثرات مخرب آن در سال های آتی مشخص شود بنابراین باید از استفاده از آن بدون نظر متخصص اجتناب کرد.

 

مطالعه بیشتر:

1- اولین سونوگرافی بارداری چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد؟

2- بهترین زمان انجام اولین سونوگرافی بارداری در کدام هفته است؟

3- سونوگرافی داپلر در بارداری چیست و چگونه انجام می شود؟

4- سونوگرافی لگن چیست؟

5- همه چیز را در مورد سونوگرافی چهار بعدی بدانید

6- سونوگرافی چهار بعدی چیست و چه زمانی انجام می شود؟