The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی چهار بعدی چیست و چه زمانی انجام می شود؟

کیست که نخواهد تصویر جنین داخل رحم خود را ببیند؟ واقعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. در این دوران پیشرفت‌ها و تکنولوژی پزشکی تجربه چنین لحظه سوررئالی ممکن شده است. حالا می‌توانید پیش از زمان زایمان آن لذت و هیجان را «احساس» کنید. به محض این‌که بارداری شما تایید می‌شود، برای آزمایش‌ها و اسکن‌های مختلف فرستاده می‌شوید. برخی از این آزمایش‌ها الزامی است و برخی دیگر اختیاری.

یکی از این اسکن های اختیاری سونوگرافی چهاربعدی است. پیش از این‌که تصمیم به انجام سونوگرافی چهاربعدی بگیرد باید بدانید که تمام مراکز پزشکی به این گزینه مجهز نیستند. همچنین باید بدانید که بیمه شما این آزمایش را پوشش می‌دهد یا خیر. اگر می‌خواهید درباره سونوگرافی چهاربعدی بیشتر بدانید به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

سونوگرافی چهار بعدی چیست؟

سونوگرافی چهار بعدی روشی است برای بازتولید تصویر جنین داخل رحم شما. در این اسکن برای خلق تصویر از امواج صوتی استفاده می‌ شود. در سونوگرافی سه بعدی می‌توانید تصویر سه بعدی جنین خود را ببینید. اما در سونوگرافی چهار بعدی این تجربه یک مرحله پیش می‌رود. جلوه‌ای ایجاد می‌کند که شبیه دیدن یک ویدئوی زنده است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید ببینید که جنین شما در همان لحظه در داخل رحم شما چه کار می‌کند. در واقع، اگر جنین در آن لحظه خاص در حال خمیازه کشیدن یا لبخند زدن باشد می‌توانید او را ببینید.

 

تفاوت سونوگرافی دو بعدی، سه بعدی و چهار بعدی چیست؟

شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید انواع سونوگرافی چیست و کدام بهتر است . در این بخش قصد داریم انواع مختلف سونوگرافی دو بعدی، سه بعدی و سونوگرافی چهار بعدی را توضیح دهیم .

سونوگرافی دو بعدی استاندارد، سونوگرافی سیاه و سفید است که  پزشک در بررسی آناتومی جنین به عنوان بخشی از مراقبت های دوران بارداری و گاها برای تشخیص بارداری انجام می دهد. تصویر و جزئیات جنین برای افراد غیر متخصص در سونوگرافی دو بعدی چندان قابل تشخیص نیست، اما پزشکان و افراد آموزش دیده می توانند با همین سونوگرافی معمولی هم تشخیص لازم را بدهند.

 سونوگرافی سه بعدی تصویری سه بعدی از جنین نشان می دهد. در سونوگرافی سه بعدی می توانید تصویری واقعی تر از چهره جنین خودتان را ببینید.

در سونوگرافی  چهار بعدی به تصاویر سه بعدی حرکت نیز افزوده می شود یعنی می توانید در طول عمل سونوگرافی فیلم زنده حرکت جنین در شکم مادر را مشاهد کنید.

 

سونوگرافی چهار بعدی چطور انجام می‌شود؟

سونوگرافی چهار بعدی خیلی شبیه سونوگرافی های دیگر در دوران بارداری انجام می‌شود.

  • از شما می‌خواهند به پشت روی میز معاینه دراز بکشید.
  • روی شکم‌تان یک ژل مخصوص توسط تکنیسین پزشکی مالیده می‌شود.
  • این به انتقال موج های صوتی کمک می‌کند.
  • تکنیسین یک وسیله را روی شکم شما نگه می‌دارد و با حرکات دوار می‌گرداند تا تصویر خوبی بگیرد.

سونوگرافی چهار بعدی چطور عمل می‌کند؟

سونوگرافی چهار بعدی به روش زیر تصویری از داخل رحم شما تولید می‌کند:

  • وسیله‌ای به نام مبدل روی شکم شما حرکت می‌کند.
  • این دستگاه موج های صوتی را از طریق شکم شما وارد رحم‌تان می‌کند. این امواج به جنین شما برخورد می‌کند و به شکل پژواک برمی‌گردد.
  • دستگاه سونوگرافی این پیام‌های پژواکی را جمع‌آوری و ترجمه می‌کند و روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.
  • وقتی جنین شما حرکت می‌کند یا لگد می‌زند، می‌توانید تصاویر آن را روی صفحه فراصوتی مشاهده کنید.

در هنگام سونوگرافی چهار بعدی، متخصص به شما کمک می‌کند تا جنین‌تان را روی صفحه نمایش ببینید. این به شما امکان می‌دهد که ببینید او در لحظه مشغول انجام چه کاری است.

شکل نتایجی که از سونوگرافی چهار بعدی دریافت می‌کنید به دکتر شما و روند پزشکی بستگی دارد. بعضی نتایج به شکل یک تصویر ارائه می‌شود و بعضی از پزشکان ممکن است یک فیلم چهار بعدی خوب به شما بدهند.

 

سونوگرافی چهار بعدی چه زمانی انجام می‌شود؟

پزشک شما بهترین کسی است که می‌تواند به شما بگوید چه زمانی سونوگرافی چهار بعدی را انجام بدهید. برخی می‌گویند بین هفته های ۲۷ تا ۳۲ انجام شود و نظر برخی دیگر بین هفته های ۲۶ تا ۳۰ است.

باید توجه کنید که از هفته های ۱۹ تا ۲۴ بارداری، جنسیت جنین شما را می‌توان با این اسکن‌ها تشخیص داد. با پزشک خود درباره اینکه چه زمانی می‌توانید این آزمایش را بدون خطر انجام بدهید مشورت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- اولین سونوگرافی بارداری چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد؟

2- بهترین زمان انجام اولین سونوگرافی بارداری در کدام هفته است؟

3- سونوگرافی داپلر در بارداری چیست و چگونه انجام می شود؟

4- سونوگرافی لگن چیست؟

5- همه چیز را در مورد سونوگرافی چهار بعدی بدانید

6- مزایا و معایب سونوگرافی چهار بعدی