The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا مسافرت در بارداری با جفت پایین امکان پذیر است؟

سفر کردن می‌تواند برای مقاصد متفاوت انجام شود؛ خواه برای کار، تفریح، یک رخداد خانوادگی و یا یک ضرورت و نیاز، اما اگر غیر قابل اجتناب باشد چه باید کرد؟ آیا ناگهان در حین بارداری یک سفر اضطراری برایتان پیش می آید؟ آیا بر سر دوراهی و تردید هستید؟ نمی‌دانید که آیا مجاز به سفر هستید یا نه؟

در نظر گرفتن خطرات مربوط به سفر در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد و پزشک شما می‌تواند این خطرات را برای توضیح دهد. اگر پزشکتان به شما بگوید که دچار مشکلاتی هستید و توصیه کند که از سفر خودداری کنید، لطفا به توصیه او عمل کرده و سفرتان را لغو کنید.

مسافرت در بارداری با جفت پایین

خوب، قانون طلایی اینست که به دلیل اینکه هر بارداری در نوع خود بی نظیر و متفاوت است؛ پیش از هر تصمیمی با پزشک خود مشورت کنید. تنها کسی که می‌داند شما و جنین تان چقدر در معرض خطر هستید و چه نوع مسافرتی برای شما مناسب است پزشک شماست.

یکی از مواردی که سبب می شود بارداری شما در گروه بارداری های پر خطر قرار بگیرد مشکلات مربوط به جفت است. از جمله این مشکلات می توان به ناهنجاری ها، دکلمان ناکامل (جداشدگی ناکامل) و نیز پایین بودن جفت اشاره کرد.

اگر دچار جدا شدگی جفت شده‌اید، این به آن معنی است که جفت خود به خود از دیواره رحم جدا شده و مادر و جنین در خطر هستند.

همچنین پایین بودن جفت نیز می‌تواند دهانه رحم را مسدود کند که این نیز یک عارضه جدی بارداری است که باید مورد توجه قرار گیرد. مادران بارداری که از جدا شدن جفت یا پائین بودن آن رنج می‌برند، دچار خونریزی می‌شوند که از یک لکه بینی جزئی تا خونریزی شدید می تواند متفاوت باشد. بنابراین، در چنین وضعیت حساسی عاقلانه نیست که به سفر بروند و خود را در معرض خطر و ناراحتی قرار دهند. جدا شدن جفت سلامتی مادر و جنین او را با خطر مواجه می‌کند، پس بسیار مهم است که در خانه بمانید و استراحت کنید و دارو مصرف کنید. بنابراین باید در چنین شرایطی روی مراقبت هرچه بیشتر از خود و جنینتان خود تمرکز کنید.

 

مسافرت در سه ماهه سوم بارداری

تمامی پزشکان توصیه می کنند که مادران باردار از مسافرت کردن در سه ماهه سوم بارداری و خصوصا از هفته 35 بارداری به بعد خودداری کنند. اما اگر تحت شرایطی ناگزیر به مسافرت رفتن در این زمان شدید لازم است نکات احتیاطی زیر را به کار بگیرید.

  • در هنگام سفر، تلاش کنید تا تکان‌های ناشی از حرکت را به حداقل برسانید.
  • اگر شما دوقلو یا بیشتر باردار هستید، نباید در هفته های آخر بارداری و نزدیک به زایمان سفر کنید.
  • رضایت پزشک اگر در بارداری های قبلی مستعد ابتلا به لخته خون باشید مهم است.
  • پیش از سفر برنامه ریزی کنید؛ همه شماره های اورژانسی را با خود داشته باشید.

مطمئن ترین زمان برای مسافرت در بارداری، سه ماهه دوم است. اما، اگر شما ناگزیر از سفر کردن در سه ماهه سوم بارداری هستید، موردی برای نگرانی شما وجود ندارد و مشکلی شما را تهدید نمی‌کند. پس شروع به بستن چمدانتان کنید!

مادران باردار باید در نظر داشته باشند که می‌توانند تا هفته ۳۶ بارداری سفر کنند، اما تنها پس از رعایت اقدامات احتیاطی، پیش از انجام سفر.

 

تعدادی از مشکلات مرتبط با بارداری که مانع از مسافرت در سه ماهه سوم بارداری می شود عبارتند از :

  • زایمان زودرس: اگر برای پیشگیری از زایمان زودرس تحت نظر هستید، بعید است که پزشک متخصص زنان به شما اجازه مسافرت رفتن بدهد. داشتن زایمان زودهنگام به این معنا نیست که سزارین نمی‌تواند از قبل برنامه ریزی شود، با اینحال، از آنجا که رحم شما در خطر باز شدن بدون انقباض است شما نباید سفر کنید.
  • جدا شدگی جفت: پائین بودن غیر طبیعی جفت می‌تواند در سه ماهه سوم بارداری سبب خونریزی شود. اگر افتادگی جفت زود اتفاق افتاده باشد، خطری مادر را تهدید نمی‌کند. در این مورد سونوگرافی منظم توصیه می‌شود و مادر تحت نظر خواهد بود.
  • بارداری چند قلویی: اگر دو یا چند قلو باردار هستید، نباید در نزدیکی زمان زایمان به مسافرت بروید. شما در بارداری چند قلویی نسبت به بیماری ها و مشکلات آسیب پذیرتر خواهید بود و حضور پزشکان حاذق در هنگام زایمان برای شما حیاتی است.
  • سایر خطرات: به مادران مبتلا به دیابت و مادرانی که دچار فشار خون بالا هستند معمولاً توصیه می‌شود که با هواپیما مسافرت نکنند. همچنین اگر در بارداری های قبلی مستعد لخته شدن خون هستید، قبل از برنامه ریزی برای سفر با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

حتی اگر هیچ مشکلی در سه ماهه سوم در هنگام مسافرت پیش نیاید، بسیار بهتر است که برنامه سفرتان را برای سه ماهه دوم طراحی کنید. این به آن دلیل است که خطر سقط جنین یا تولد نوزاد مرده به حداقل می‌رسد. این می‌تواند یک سفر راحت و مطمئن باشد و همه آن چیزی که شما نیاز دارید این است که آماده شوید و از نکات ایمنی و احتیاطی لازم آگاهی داشته باشید.

اقدامات احتیاطی با توجه به نوع سفر

اگر با اتوبوس سفر می‌کنید، مطمئن شوید که دارای کمربند ایمنی است. همین امر برای اتومبیل نیز صدق می‌کند. این مسئله برای آن است که تکان های دائمی را به حداقل برساند. اگر در قطار هستید، بهتر است پتوهای اضافی برای نشستن داشته باشید. این‌ها به عنوان جذب کننده تکان و حرکت عمل می‌کنند.

برنامه ریزی قبل از سفر

فهرستی از تمام شماره تلفن های ضروری تهیه و با خود داشته باشید. در صورت امکان ترتیب زایمان در شهر مقصد را بدهید، حتی اگر قصد ندارید مدت زیادی آنجا اقامت کنید. همراه داشتن یک پرونده از بارداریتان که سابقه پزشکی و اطلاعات مهم مربوط به بارداری در آن ذکر شده باشد ممکن است مفید باشد.

شرایط اورژانسی

اگر در طول سفر وارد مرحله زایمان شدید، بهتر است خجالت نکشید و درخواست کمک کنید. شخص همراه شما باید شما را به نزدیکترین بیمارستان در اولین شهر برساند. همچنین دانستن فاصله بین هر توقف در مسیر سفر می‌تواند به شما کمک کند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید شماره‌های اورژانس‌های محلی هر شهر یا روستا که قصد دارید از آن عبور کنید را پیدا کنید. اگر شما در کنترل برنامه سفر نقشی دارید، سعی کنید این سفر را به سه ماهه دوم محدود کنید، زیرا در طی این دوره شما کمتر در معرض عوارض در مقایسه با سه ماهه آخر بارداری هستید.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا مسافرت طولانی در بارداری بی خطر است؟

2- آیا مسافرت زمینی در بارداری مجاز است؟

3- آیا در مسافرت های دوران بارداری می توانم رانندگی کنم؟

4- آیا مسافرت با هواپیما و کشتی در بارداری بی خطر است؟

5- مسافرت در دوران بارداری چه خطرات و عوارضی بهمراه دارد؟