The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید بادام هندی، عوارض جانبی مصرف بیش از حد

بادام هندی آجیلی است به شکل کلیه انسان و از یک درخت گرمسیری بومی برزیل به نام "آناکاردیوم" به دست می‌آید، که در مناطق بسیاری از آسیا نیز رشد می‌کند. این محصول، برای مدت‌های طولانی در طب سنتی به عنوان دارو برای بیماری‌ها استفاده می‌شد. و در حال حاضر به عنوان یک ماده مغذی مورد توجه قرار گرفته است. باتوجه به فواید بادام هندی، این دانه یک میان وعده مناسب و عالی است که مصرف مقدار مناسب آن می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان، بیماری‌ های قلبی عروقی، چاقی مفرط و دیابت را کاهش دهد. مطالعات همچنین به مزایای بادام هندی برای پوست و مو و حتی اعصاب به دلیل محتوای مواد مغذی قوی آن اشاره می‌کند. در این مقاله در مورد فواید تغذیه ای و عوارض جانبی مصرف بیش از حد بادام هندی اطلاعات بیشتری به دست می آورید.

ارزش غذایی بادام هندی  

یک عدد بادام هندی حاوی ۲۱ درصد پروتئین، ۴۶ درصد چربی و ۲۵ درصد کربوهیدرات است. یک چهارم فنجان بادام هندی حاوی ۲۰۰ کالری، ۵ گرم پروتئین، ۹ گرم کربوهیدرات و ۱۶ گرم چربی است. بادام هندی مقدار متناسب چربی دارد- ۶۲ درصد از چربی بادام هندی اسید چرب غیر اشباع است، در حالیکه ۱۸ درصد آن چربی غیر اشباع است. درحالیکه بسیاری از آجیل‌ها دارای مقادیر بالایی از چربی های غیر اشباع هستند که باعث التهاب می‌شوند، بادام هندی دارای مقدار نسبتاً کمی چربی غیر اشباع است که مانع عدم تعادل امگا ۶ و امگا ۳ می‌شود. با توجه به مقدار اسید چرب غیر اشباع و چربی های غیر اشباع، مصرف بادام هندی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، چاقی مفرط و بیماری های قلبی می‌شود.

 

فواید بادام هندی چیست؟

۱- از شما در برابر سرطان محافظت می‌کند:

از مهمترین فواید بادام هندی خواص ضد سرطانی آن است. بادام هندی مملو از پروآنتوسیانیدین است، که نوعی فلاونوئید است که از رشد و تقسیم سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

۲- ریسک بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد:

اسیداولئیک موجود در بادام هندی، با کاهش سطح تری گلیسرید که با خطر بیماری های قلبی مرتبط است، سلامتی قلب را تامین می‌کند.

۳- سلامتی استخوان و مفصل ها:

منیزیم و مس موجود در بادام هندی به تقویت توده استخوانی کمک می‌کند که خود از مهمترین فواید بادام هندی محسوب می شود. بیشتر منیزیم بدن در استخوان‌ها ذخیره می‌شود، پس اگر دچار کمبود این ماده باشید، استخوان‌های شما از این کمبود رنج می‌برند. مس باعث انعطاف پذیری استخوان‌ها و مفاصل با ترکیب کلاژن و الاستین می‌شود.

۴- اعصاب را آرام می‌سازد:

منیزیم موجود در بادام هندی مانع تحریک بیش از حد سلول‌های عصبی شده و آنها را آرام می‌سازد. این عمل رگ‌های خونی و عضلات شما را نیز استراحت می‌دهد. (ممکن است توجه کرده باشید که در صورت کمبود منیزیم در بدنتان، دچار گرفتگی عضلات می‌شوید.)

۵- موها و پوست را سالم نگه می‌دارد:

محتوی مس بادام هندی به تولید آنزیم‌های مختلف که در تشکیل هموگلوبین و کلاژن درگیر هستند کمک می‌کند. کلاژن پروتئین ساختاری اصلی در پوست و مو است که به آن انعطاف پذیری می‌بخشد. بنابراین می‌توانید از مس به عنوان کلید زیبایی یاد کنید.

۶- کمک به کاهش وزن و حفظ وزن متعادل:

بادام هندی حاوی چربی کمتری نسبت به بقیه آجیل‌ها از جمله بادام زمینی، گردو آمریکایی، بادام و گردو است. با این حال آنچه باعث می‌شود بادام هندی به عنوان "آجیل کاهش وزن" شناخته شود این است که مغذی و انرژی زا است و دارای فیبر بالا نیز می‌باشد، که باعث احساس سیری می‌شود- یک مزیت برای مدیریت وزن.

۷- پیشگیری از دیابت:

از دیگر فواید بادام هندی، کنترل قند خون است. اخیراً مطالعه‌ای نشان داد که بادام هندی باعث کاهش فشار خون می‌شود و غلظت کلسترول خوب را در افراد دیابتی افزایش می‌دهد.

 

عوارض مصرف بیش از حد بادام هندی

بادام هندی یک میوه خشک است که در سرتاسر دنیا به اشکال مختلف مثل میان وعده، یکی از اجزاء شیرینی‌ها و به عنوان کامل کننده غذای افراد گیاه خوار مصرف می‌شود. مصرف بادام هندی به دلیل تعدد مواد مغذی سالم  موجود در آن، مثل ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و غیره، بسیار مفید است. با این حال، مانند هر ماده غذایی دیگر ریسک‌ها و عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از اندازه بادام هندی وجود دارد. در ادامه، ما درباره این عوارض و اینکه باید از این آجیل به مقدار متعادل مصرف کرد بحث خواهیم کرد.

می‌تواند باعث افزایش وزن شود

مصرف بادام هندی به اندازه متناسب ممکن است به حفظ وزن متعادل کمک کند اما در صورت مصرف بیش از اندازه، می‌تواند نتیجه منفی و معکوس داشته باشد. بادام هندی به دلیل کالری بالا، منبع خوبی از انرژی است، که به این معنی است که می‌توان مقدار زیادی از انرژی مورد نیاز روزانه خود را فقط با خوردن یک مشت بادام هندی به دست آورد.

این خوراکی همچنین منبع مناسبی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که سیستم قلبی عروقی را سالم نگه می‌دارد، اما حتی چربی های مفید نیز در صورت مصرف بیش از اندازه می‌توانند برای بدنمان خطرناک باشند.

مصرف یک اونس یا حدود 30 گرم بادام هندی خشک بو داده، ۱۶۳ کالری تولید می‌کند و اگر شما حدود یک فنجان بادام هندی مصرف کنید، این رقم می‌تواند تا ۷۸۶ کالری افزایش پیدا کند.

مصرف حدود یک فنجان بادام هندی حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه ما به کالری را تامین می‌کند (بر اساس رژیم بر پایه کالری روزانه). مصرف کالری بیشتر ممکن است باعث اضافه وزن شود که اصلاً برای سلامتی مفید نیست، زیرا این امر موجب چاقی مفرط و سایر مشکلات سلامتی مثل کلسترول بالا، دیابت، سندرم متابولیک، سرطان، سکته، مشکلات قلبی عروقی و غیره ... می‌شود.

به دلیل ریسک افزایش وزن در رابطه با مصرف بادام هندی، توصیه می‌شود همیشه بادام هندی را در اندازه محدود مصرف کنید و آن را به عنوان یک میان وعده در هنگام تماشای تلویزیون استفاده نکنید، زیرا احتمال زیاده روی در مصرف که باعث چاقی و مشکلات دیگر می‌شود را افزایش می‌دهد.

وجود میزان بالای سدیم که برای سلامت ما بسیار خطرناک است

میزان سدیم در بادام هندی بسیار بالا نیست و در واقع فقط ۱۲ میلی گرم سدیم در ۱۰۰ گرم بادام هندی وجود دارد. با این حال به عنوان یک میوه خشک، بادام زمینی اکثر اوقات به صورت شور مصرف می‌شود و میزان سدیم در بادام هندی شور حدود ۱۸۱ میلی گرم به ازای هر سی گرم بادام هندی، است (که معادل است با ۶۳۸ میلی گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم بادام هندی).

این میزان بالای سدیم برای سلامت ما بسیار خطرناک است، زیرا ممکن است فشار خون را افزایش دهد و موجب بالا رفتن خطر مشکلات قلبی عروقی شود.

بر طبق نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، افراد سالم نباید روزانه بیشتر از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم مصرف کنند و اشخاصی که در معرض خطر بیماری های قلبی هستند، نباید بیشتر از ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم دریافت کنند.

اگرچه سطح سدیم در بادام هندی (حتی در نوع شور آن) بالا به نظر نمی‌رسد، اما مهم است که توجه داشته باشیم که اگر در مصرف آن زیاده روی شود، این مقدار می‌تواند به سرعت اضافه شود.

ما همچنین سدیم را از سایر اقلام غذایی که می‌خوریم نیز دریافت می‌کنیم و به این دلیل که مردم امروزه غذاهای ناسالم (که حاوی نمک بالا هستند) می‌خورند ریسک دریافت سدیم بیش از حد لزوم، افزایش می‌یابد.

بهترین راه مقابله با این مشکل، مصرف بادام هندی به اندازه مناسب است. و بهتر است بادام هندی بدون نمک مصرف کنید. اگر طعم و مزه آن برایتان مهم است، می‌توانید هرازگاهی بادام هندی شور را به مقدار محدود مصرف کنید.

اگر در معرض بیماری قلبی عروقی یا فشار خون هستید بهتر است نظر پزشک خود را درباره مصرف بادام هندی شور جویا شوید.

مصرف بیش از حد بادام هندی به دلیل .جود اگزالات در درون آن می تواند سبب ابتلای مادر به بیماری های کلیوی و نیز آسیب کیسه صفرا گردد. بعلاوه لازم به ذکر است که تجمع اگزالات در بدن مانع از جذب کلسیم می شود. در نتیجه اگر در مصرف بادام هندی در دوران بارداری زیاده روی کنید، ممکن است جذب کلسیم در بدنتان با اختلال مواجه شود. 

بادام هندی خام خطرناک است

اگرچه این روزها پیدا کردن بادام هندی خام یا با پوست در فروشگاه‌ها معمول نیست، اما حتی اگر شما آن را پیدا کنید، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید و مصرف بادام هندی‌های تجاری آماده را ترجیح دهید.

این به آن دلیل است که بادام هندی‌های خام با پیچک سمی و گزنه سماق مرتبط هستند و روغن موجود در پوست بادام هندی می‌تواند باعث خارش و واکنش‌های ناخوشایند روی پوست شود.

بادام‌های آماده کارخانه‌ای امن تر و سالم‌تر هستند، زیرا آنها را در دمای بالا از پوست جدا کرده و بو می‌دهند و این عمل باعث از بین رفتن هرگونه روغن سمی ماندگار می‌شود و آنها را برای مصرف ایمن می‌سازد.

ممکن است تعادل سایر مواد غذایی را برهم بزند.

مصرف بادام هندی برای سلامتی ما به دلیل وجود مقادیر بالای مواد مغذی در آن مفید است، اما حتی با وجود مقادیر زیادی مواد مغذی در بادام هندی، غذای کاملی نیست و بدن ما نیازمند سایر مواد مغذی است که در غذاهای دیگر مثل میوه‌ها، سبزیجات و غلات و غیره وجود دارند.

به همین دلیل بهتر است که بادام هندی را به مقدار محدودی مصرف کنید و بر طبق توصیه و دستورالعمل وزارت کشاورزی آمریکا، پروتئین را از موادی مثل آجیل‌ها، لوبیاها، پنیر سویا و ماهی تا حدود ۱۵۰ گرم روزانه دریافت کنید.

با مصرف بادام هندی (و سایر مواد پر پروتئین ) به مقدار محدود، اطمینان پیدا می‌کنید که محل کافی برای سایر مواد غذایی مهم نیز وجود دارد. بنابراین، برای سلامتی خود، بادام هندی را در مقادیر محدود مصرف کنید و اجازه ندهید این آجیل یا هر نوع غذای دیگر رژیم غذایی شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

ممکن است سبب آلرژی شود.

مصرف بادام هندی به مقدار زیاد، با توجه به خطر واکنش‌های آلرژیک مرتبط با آن، برای سلامتی ما خطرناک است. همانطور که در یک مطالعه منتشر شده در نسخه دسامبر ۲۰۰۳ مجله "آلرژی"  آلرژی‌های مرتبط با بادام هندی روز به روز خطرناکتر می‌شوند و این واکنش های آلرژیک حتی جدی تر هستند؛ زیرا آنها بر کودکانی که قبلاً در معرض این آلرژی قرار نگرفته‌اند نیز ممکن است تاثیر بگذارند.

همانطور که در مقاله دیگری منتشر شده در مجله "بایگانی بیماری در دوران کودکی" یافت شد، آنافیلاکسی یا تنگ شدن راه‌های هوایی، بیشتر در میان افرادی که از آلرژی بادام هندی رنج می‌برند شایع است، تا افرادی که دچار آلرژی ناشی از بادام زمینی هستند.

ممکن است با داروهای خاصی تداخل پیدا کند.

بادام هندی منبع عالی منیزیم (25/5 در هر ۳۰ گرم بادام هندی) است که مزایای بسیاری از جمله تنظیم دمای بدن، سم زدایی، حفظ سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها و بسیاری فواید دیگر را دارا است. با این حال، برخی از خطرات در رابطه با منیزیم وجود دارد، که یکی از خطرات آن احتمال تداخل در تعدادی از داروها است.

همانطور که در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اشاره شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که تعدادی از داروها با منیزیم (که در بادام هندی به میزان زیاد موجود است) تداخل دارند و تاثیر این داروها را مختل می‌کند. آنتی بیوتیک‌های کینولون مانند سیپروفلوکساسین و منیزیم با هم متصل شده و ممکن است مانع از جذب کافی آنتی بیوتیک‌ها شوند. منیزیم همچنین ممکن است با داروهای ضد فشار خون و مسدود کننده کانال کلسیم ارتباط برقرار کند و ریسک عوارض جانبی مرتبط با این داروها را افزایش می‌دهد و باعث تهوع و احتباس آب در بدن می‌شود. این می‌تواند با داروهای دیابت، داروهای تیروئید و ... واکنش دهد.

بنابراین اگر شما تحت درمان با هر نوع دارویی مانند داروهای دیابت، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای تیروئید و غیره... هستید، بهتر است ابتدا با پزشک خود در این مورد مشورت کنید و فقط در صورت توصیه پزشک می‌توانید بادام هندی مصرف کنید.

ممکن است موجب افزایش فشار خون شود.

خوردن تعداد زیادی بادام هندی شور ممکن است بر سطح فشار خون بدن تاثیر گذاشته و موجب افزایش فشار خون و سایر مشکلات سلامتی به دلیل سطح بالای سدیم (حدود ۱۸۱ میلی گرم سدیم به ازای حدود ۳۰ گرم بادام هندی) موجود در بادام هندی شور ‌شود.

مهم است که توجه داشته باشید میزان سدیم بادام هندی بی نمک خیلی پایین است (حدود ۱۲ میلی گرم سدیم در هر ۱۰۰گرم بادام هندی) که به این معنی است که بهتر است بادام هندی بی نمک مصرف کنید و از خوردن بادام هندی شور خودداری کنید.

اگر هنوز می‌خواهید بادام هندی شور بخورید، فقط گاهگاهی و آن هم در اندازه متناسب و متعادل مصرف کنید. اگرچه مقدار سدیم در بادام هندی بی نمک خیلی بالا نیست (در مقایسه با بادام هندی شور) اما بهتر است حتی بادام هندی بی نمک هم به اندازه محدود مصرف شود. (برای اجتناب از عوارض جانبی زیاده روی در مصرف بادام هندی).

برای افراد مبتلا به سردرد و میگرن مناسب نیست.

مصرف بادام هندی برای افرادی که از سردرد و میگرن رنج می‌برند به دلیل اسید آمینه‌هایی مثل تیرامین و فنیل اتیل آمین موجود در آنها مناسب نیست. اگرچه این اسید آمینه‌ها برای سلامتی بدن مفید هستند و به حفظ فشار خون متعادل و احساس سلامتی کمک می‌کنند، اما این اسید آمینه ممکن است باعث ایجاد سر درد در افرادی که به این اسید آمینه حساس هستند شود.

به یاد داشته باشید که علی رغم فواید بادام هندی، حدالامکان باید مغزها ازجمله بادام هندی را به صورت تازه مصرف کرد. از خریدن باهام هندی که مدت هاست در فروشگاه مانده و طعم مطلوبی ندارد پرهیز کنید. این جور آجیل ها معمولا مقدار زیادی خاک بر روی آنها است و طعم لذیذ اولیه خود را تا حدی از دست داده اند.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن بادام هندی در بارداری بی خطر است؟

2- فواید و عوارض جانبی خوردن پسته در بارداری

3- آیا خوردن بستنی در بارداری مضر است؟

4- آیا خوردن قهوه در بارداری مضر است؟

5- فواید خوردن کشمش در دوران بارداری