The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن بستنی در بارداری مضر است؟

بستنی یکی از محبوب ترین تنقلات در تمامی دنیاست که علاوه بر روز های گرم تابستانی، در روزهای سرد زمستان نیز طرفداران خود را دارد. ممکن است که یکی از هوس های هر روز شما در دوران بارداری خوردن بستنی باشد. اما آیا خوردن این دسر بسیار لذیذ در طول این دوران حساس کاملا بی خطر است؟ آیا لازم است در دوران بارداری درمورد خوردن بستنی احتیاط هایی را در پیش بگیرید؟ کدام نوع از بستنی ها در این دوران برای مادران باردار مناسب نیست؟ اگر علاقه دارید بدانید که با مصرف هر لیوان بستنی چه مواد غذایی را به بدن خود وارد می کنید تا پایان این متن با ما همراه باشید.

بستنی چه فواید و خواصی دارد؟

نصف لیوان بستنی حاوی ۷ گرم چربی بوده که به طور متوسط چهار و نیم گرم آن چربی‌های اشباع شده ناسالم می باشد. همین میزان از بستنی حاوی ۱۴ الی ۱۶ گرم شکر نیز می باشد. علیرغم وجود این مواد غذایی ناسالم، ویتامین ها و مواد معدنی مهم دیگری نیز در بستنی وجود دارد. البته به این معنا نیست که شما می توانید مقدار بسیار زیادی بستنی بخورید. دانستن این مطالب می تواند قبل از اینکه آماده تهیه و مصرف بستنی شوید، اطلاعات کلیدی و مهمی را در اختیار شما قرار دهد.

 

1- کلسیم

میزان کلسیم مورد نیاز بدن به صورت روزانه مقدار ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم می باشد. نصف لیوان بستنی شکلاتی حاوی ۷۰ میلی‌گرم کلسیم بوده در حالیکه همان میزان از بستنی وانیلی حاوی ۸۴ میلی گرم از این ماده معدنی مهم می باشد. کلسیم به رشد و تقویت استخوان ها و دندان های شما کمک می کند. همچنین کلسیم ضربان قلب را تنظیم نموده و باعث بهبود عملکرد ماهیچه ها و اعصاب می شود. بر اساس مطالعات "مرکز پزشکی دانشگاه مریلند" مصرف مقادیر زیاد کلسیم در رژیم غذایی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماریهایی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، سرطان روده بزرگ و همچنین سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

2- ویتامین D

بدن شما تا قبل از سن ۷۰ سالگی به ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین D در هر روز نیازمند است. اما بعد از ۷۰ سالگی باید روزانه ۸۰۰ واحد ویتامین D جذب بدن شما شود. مصرف نیم لیوان بستنی شکلاتی یا وانیلی ۵ واحد بین المللی ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می کند. مواد غذایی بسیاری به صورت طبیعی حاوی ویتامین D نبوده در حالیکه بستنی دارای میزان کمی از ویتامین D می باشد. ویتامین D به جذب بهتر کلسیم موجود در غذا کمک کرده و نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند.

3- ویتامین A

خانم های بالغ روزانه به مقدار ۷۰۰ میکروگرم ویتامین A نیاز دارند. در حالی که این مقدار در مردان بالغ ۹۰۰ میکروگرم است. نیم لیوان بستنی شکلاتی و یا وانیلی مقدار ۷۸ گرم ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین می کند. ویتامین A باعث تقویت بینایی شده و همچنین به بدن کمک می کند تا گلبول های سفید بیشتری تولید کند. ویتامین A نقش مهمی را در رشد سلولی بدن بازی کرده و همچنین باعث بهبود عملکرد طبیعی قلب ریه ها و کلیه ها می شود.

 

آیا خوردن بستنی در بارداری مجاز است؟

بستنی علی رغم طعم بسیار لذیذی که دارد حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی نیز هست که از جمله آنها می توان به ویتامین A، ویتامین D و کلسیم اشاره کرد. اما مهم تر از آن این دسر لذیذ و پرطرفدار مقدار زیادی چربی اشباع شده را نیز در خود پنهان کرده که سبب می شود مصرف هر روز آن برای شما در این دوران انتخاب مناسبی نباشد.

میزان ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بستنی در مقایسه با مقدار زیاد چربی اشباع شده و شکر موجود در آن ممکن است چندان مناسب به نظر نیاید. سعی کنید روی بستنی برای جذب مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین D و ویتامین‌ A حساب باز نکنید. اگر بستنی را به عنوان دسر انتخاب می‌کنید، سعی کنید از انواع کم چربی آن استفاده کنید. نیم لیوان بستنی وانیلی سبک، میزان چربی دریافتی شما را به ۳.۷ گرم کاهش می‌دهد که از این میزان ۲.۲ گرم آن چربی های اشباع شده هستند. همچنین شما مقدار بیشتری  از کلسیم (۱۲۲ میلی گرم) و مقادیر یکسانی از ویتامین D و ویتامین A را در مقایسه با بستنی های معمولی دریافت خواهید کرد.

مصرف نیم لیوان بستنی وانیلی بدون چربی به شما کمک می کند هیچ گونه چربی اشباع شده ای را جذب نکرده و در عین حال مقدار ۱۰۰ میلی گرم کلسیم و حتی مقادیر بیشتری از ویتامین A در حدود ۱۳۴ میکروگرم را در مقایسه با بستنی های معمولی دریافت کنید. هرچند که بستنی های بدون چربی حاوی ویتامین D نیستند. می‌توانید برای تغذیه بهتر یک لیوان ماست ساده کم چربی تقویت شده به همراه تکه های میوه تازه را مصرف نمایید. در این صورت مقادیر بیشتری از کلسیم، ویتامین D و ویتامین‌ A را  در مقایسه با بستنی های معمولی دریافت خواهید کرد.

توجه داشته باشید در این حالت دیگر از هیچ گونه چربی و یا شکر افزودنی رایج در بستنی های معمولی خبری نخواهد بود. به این ترتیب با توجه به کالری بالای بستنی به شما می گوییم که گرچه می توانید گه گاهی از آن در این دوران شگفت انگیز لذت ببرید، اما مصرف بیش از حد آن بدون مشکلاتی نظیر اضافه وزن را به دنبال خواهد داشت.

  

آیا خوردن بستنی در بارداری برای جنین خطرناک است؟

انواع مختلفی از بستنی وجود دارد که شما باید در زمان مصرف آنها احتیاط بیشتری کنید، مانند بستنی های قیفی و بستنی‌ها و دسرهای کاسترد.

به عنوان مثال باید مراقب باشید که در تولید بستنی های کاسترد از تخم مرغ خام استفاده نشده باشد، زیرا بر اساس مطالعات "انجمن غذا و دارو" تخم مرغ خام می تواند حاوی باکتری سالمونلا باشد. بستنی های کاسترد که در ساخت آنها از تخم مرغ پخته استفاده شده است، بسیار خوشمزه و لذیذ می باشند.

 نگرانی بعدی در مورد بستنی های قیفی بوده، هرچند که در ساخت این بستنی ها از تخم مرغ استفاده نمی شود. چنانچه فروشگاه ها دستورالعمل و اقدامات استاندارد بهداشتی را در زمان تولید بستنی و یا در زمان نظافت دستگاههای بستنی ساز رعایت نکرده باشند، ممکن است که باکتری لیستریا در درون این ماشین ها به وجود آمده و تکثیر شود. اما چنانچه از فروشگاه معتبر خرید کرده و یا به آن فروشگاه اعتماد دارید می توانید از خوردن بستنی لذت ببرید . بهتر است در دوران بارداری از خرید و مصرف بستنی قیفی های خیابانی پرهیز کنید.

توجه داشته باشید که باکتری لیستریا شوخی بردار نیست. بر اساس تحقیقات "انجمن عفونت و اپیدمی" در حالی که باکتری لیستریا ممکن است برای اکثریت افراد خطری به دنبال نداشته باشد، ولی در عین حال می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی جنین در حال رشد داشته باشد. باکتری سالمونلا نیز می تواند خطرات مشابهی مانند باکتری های لیستریا داشته باشد. مخصوصاً برای بانوان بارداری که از لحاظ سیستم ایمنی بدن ضعیف می باشند.

بر اساس مطالب موجود در مجله "ایمنی شناسی" تنها مقدار بسیار کمی از این باکتری ها می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار شدیدی در بانوان باردار شود. از جمله مشکلات گوارشی، کم آبی بدن و یا حتی مرگ. همچنین باکتری‌ها می‌توانند باعث سقط جنین و یا بروز نقص های جسمی در جنین شوند. اما خوشبختانه این بیماری ها به ندرت اتفاق می افتند و به راحتی نیز قابل پیشگیری می باشند. مصرف بستنی های پاستوریزه موجود در فروشگاه ها، شما را در معرض چنین خطراتی قرار نمی دهد. مصرف بیش از حد این بستنی ها می تواند تنها باعث پوسیدگی دندانها و یا ایجاد نفخ شدید در بانوان باردار شود که البته نفخ شدید شکمی در دوران بارداری مقداری آزار دهنده می باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- مهمترین ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز دوران بارداری

2- فواید و عوارض جانبی خوردن پسته در بارداری

3- خوردن کاهو در بارداری چه فوایدی برای جنین دارد؟

4- 12 فایده خوردن هندوانه در بارداری

5- خوردن بستنی در بارداری چه فواید و مضراتی دارد؟