The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن فندق در بارداری مجاز است؟

هنگامی که اسم آجیل می آید، بسیاری از مادران می خواهند بدانند که کدام آجیل بهترین انتخاب است و آیا در حاملگی بهتر است فندق بخورند یا بادام بخورند؟

فندق یکی از ارزشمندترین آجیل ها است و بسیاری از خواص مفید برای بالا بردن سلامتی را دارد. این دانه از گیاه بوته ای بدست می آید، محصولی که از اواسط ماه مرداد تا پایان ماه مهر می رسد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا خوردن فندق در بارداری مجاز است؟

آیا خوردن فندق در دوران بارداری بی خطر است؟

فندق غنی از مواد مغذی است و کالری بالایی دارد. مانند گردو، مقدار کمی قند دارد و دارای چربی بسیار بالایی است. آجیل دارای چربی های مفید، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر است که تاثیر مثبتی بر مغز و چشم ها و همچنین سیستم عصبی می گذارد و همچنین فندق یک منبع کربوهیدرات و دارای پروتئین قابل هضم است. با توجه به ارزش تغذیه ای و خواص مفیدی که فندق دارد، توصیه می شود کودکان و سالمندان و افرادی که دارای دیابت، خستگی عصبی، خستگی جسمی هستند، فندق مصرف کنند.

فندق را می توان به عنوان یک طعم دهنده در دسر خورد، که بسیار خوشمزه است. این آجیل اغلب در ساخت شکلات، کیک و بسیاری از محصولات دیگر، و در لوازم آرایشی و عطری استفاده می شود. گنجاندن فندق در رژیم غذایی مادران باردار سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و مقاومت بدن در برابر بیماری های عفونی افزایش می دهد. فندق برای دستگاه گوارش فواید بسیار زیادی دارد خصوصا اگر بتوانید ان را به صورت تازه مصرف کنید.

کلسیم و پتاسیم موجود در فندق سبب آرامش عضلات و اعصاب مادر می شود و از بروز خستگی مفرط جلوگیری می کند. ویتامین های گروه B موجود در فندق سلامت و رشد بهینه دستگاه عضلانی جنین را به ارمغان می آورد.

ارزش تغذیه ای 100 گرم فندق:

  • ارزش انرژی 2695 کیلوگرم یا 654 کیلوکالری است؛
  • اسیدهای چرب اشباع شده - 32 گرم؛
  • پروتئین - 14.1 گرم؛
  • ویتامین E : 15 میلی گرم؛
  • ویتامین K : 14.2 میلی گرم؛
  • تیامین - 0.5 میلی گرم؛
  • نیاسین - 4.4 میلی گرم؛
  • اسید فولیک - 72 میلی گرم.

 

عوارض و خطرات خوردن فندق در بارداری

به نظر می رسد فندق برای بسیاری از افراد در مقدار کم بی خطر است. اما بعضی از افراد به فندق آلرژی دارند و واکنش های حساسیتی جدی از جمله مشکلات تنفسی تهدید کننده زندگی (آنافیلاکسی) نشان می دهند. مادران باردار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. افرادی که آلرژی به بادام زمینی، آجیل برزیلی، گرده برنج دارند نیز ممکن است به فندق آلرژی داشته باشند.

آیا ممکن است مادر بارداری به فندق آلرژی داشته باشد؟

آلرژی فندق یکی از شایع ترین آلرژی های آجیل است. این دانه، مثل سایر انواع آجیل، می تواند در مادران باردار باعث آلرژی غذایی شود که از انواع خفیف و شدید دارد.

نشانه های آلرژی فندق در بارداری

اگر حساسیت به فندق دارید، این علائم ممکن است در عرض دو ساعت پس از مصرف فندق یا غذای حاوی آنها  در بدن شما ظاهر شود. این علائم عبارتند از:

  • کهیر یا اگزما بر روی پوست شما
  • ورم دور چشم آلرژیک
  • تهوع، درد شکمی، استفراغ یا اسهال
  • حالت سرماخوردگی، سرفه یا آبریزش بینی
  • تورم لب ها، زبان یا صورت (به نام آنژیو ادم)
  • آنافیلاکسی که یک واکنش آلرژیک شدید است که نیازمند مراقبت پزشکی فوری است.

سندرم آلرژی دهان (OAS) نوعی آلرژی غذایی است که در آن افرادی که به دانه های گرده حساس هستند، به غذاهای خاصی که مربوط به گرده ها می شود، واکنش نشان می دهند. در مورد فندق، بسیاری از افرادی که به گرده گل حساسیت دارند به فندق هم واکنش نشان می دهند. گرده درختان و دانه فندق شبیه به هم است، بنابراین بدن شما به هر دو واکنش نشان می دهد.

علائم سندرم آلرژی دهانی خوراکی فندق معمولا نسبتا ملایم بوده و باعث سوزش، خارش یا تورم لب ها، زبان و گلو می شود. این علائم ممکن است با آنتی هيستامين مانند بنادريل درمان شود. پس از مصرف آنتی هیستامین، یک فرد مبتلا به این بیماری باید برای چند ساعت آینده تحت نظارت قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که نشانه های جدی آلرژیک بیشتر نشود. اگر باردار هستید و این علائم در شما بروز کرد، از مصرف خودسرانه هرگونه دارو خودداری کرده و حتما به پزشک مراجعه کنید.

گاهی اوقات برخی از افراد مبتلا به سندرم آلرژی دهان واکنش های شدیدتری دارند که ممکن است شامل بثورات، علائم گوارشی تاخیری مانند گرفتگی شکمی و اسهال شود. به ندرت دیده شده که واکنش شدید آلرژیک به نام آنافیلاکسی در اثر خوردن فندق بروز کند. ولی واکنش های شدید نیاز به درمان فوری دارد.

روش های درمان آلرژی به فندق در بارداری

هیچ درمانی برای آلرژی فندق وجود ندارد. مدیریت آلرژی فندق نشان می دهد که شما باید از خوردن فندق جلوگیری کنید و برای واکنش های آینده آماده باشید.

اگر بعد از خوردن فندق یا لمس کردن آن، علائم و نشانه های دیگری داشته باشید، با پزشک یا متخصص آلرژی صحبت کنید. شما باید برای تعیین شدت واکنش به فندق و تعیین اینکه آیا آلرژی به سایر آجیل ها دارید یا نه، آزمایش آلرژی انجام دهید.

همچنین هشدار آلرژی فندق بر روی مواد غذایی باید حاوی این هشدار باشد: "حاوی آجیل (فندق)" است. کسانی که در رستوران ها خدمت می کنند، باید در لیست های مواد غذایی خود استفاده از آجیل را ذکر کنند. شما باید یاد بگیرید که غذاهایی را که معمولا حاوی آجیل هستند را شناسایی کنید. هنگام سفارش غذا در یک رستوران، همیشه با سوالات خود اطمینان حاصل کنید که از فندق استفاده نکرده باشند یا با آشپز در مورد حساسیت فندق خود صحبت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- خوردن فندق در بارداری چه فوایدی دارد؟

2- فواید و عوارض جانبی خوردن پسته در بارداری

3- شیر بادام در بارداری چه فواید و عوارضی برای مادر و جنین دارد؟

4- 7 خاصیت شگفت انگیز فندق برای سلامتی