The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن فندق در بارداری چه فوایدی دارد؟

تغذیه مناسب در دوران بارداری نقش مهمی در رشد طبیعی جنین دارد. یک رژیم متعادل کننده باید بتواند پس از زایمان، مواد مغذی لازم مانند پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بدن مادر را تامین کند. در اینجا ما در مورد تغذیه مناسب در دوران بارداری، و نقش آجیل در رژیم غذایی بانوان باردار صحبت می کنیم. همچنین خواص مفیدی که فندق در بارداری دارد، این که چه تاثیری روی بدن مادر باردار و جنین دارد را برای شما شرح خواهیم داد؟

فواید فندق در بارداری چیست؟

فندق حاوی بسیاری از اسیدهای چرب اشباع نشده است که خواص مفید بسیاری برای بدن مادر و جنینش دارد. از دیگر فواید فندق در بارداری شامل:

  • باعث بهبود رشد و کار مغز و سیستم عصبی در جنین می شود.
  • فندق در بارداری برای سلامتی مادران باردار مفید است و تأثیر مثبتی بر بینایی دارد.
  • از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
  • برای مبارزه با چاقی به بدن کمک می کند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.
  • خوردن فندق در بارداری بر تکامل سیستم عصبی و بینایی جنین تاثیرات مفیدی دارد.
  • به تقویت سیستم ایمنی مادران باردار کمک می کند.
  • انعطاف پذیری پوست بانوان را در دوران بارداری بیشتر می کند، و از ایجاد خطوط ناشی از کشش پوست که بیشتر در هنگام کشیدن پوست روی شکم و ران ظاهر می شود جلوگیری می کند.
  • از خطر زایمان زودرس جلوگیری می کند.

دوز توصیه شده اسید های چرب اشباع نشده 500 میلی گرم است و برای پیشگیری از زایمان زودرس به 1000 میلی گرم در روز احتیاج داریم. بعلاوه ویتامین E موجود در فندق، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از ایجاد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند. مقدار فراوان کلسیم موجود در آن نیز سبب سلامت استخوان ها و دندان های مادر و رشد بهینه بافت های استخوانی جنین خواهد شد. 

آیا خوردن فندق در باراری میل جنسی را زیاد می کند؟

بله. خوردن فندق در بارداری میل جنسی را زیاد می کند زیرا روی موجود در فندق برای میل جنسی مفید است. بنابراین اگر میل جنسی شما در بارداری افت کرده فندق بخورید.

 

تامین ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری با فندق

فندق منبع غنی از ویتامین ها (تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، اسید فولیک) است که سیستم عصبی را پشتیبانی می کند، و متابولیسم را تنظیم می کند، و بر وضعیت پوست، مو و ناخن ها تاثیر مثبت می گذارد.

1- اسید فولیک: به نظر می رسد که باید به مادران باردار در مورد مصرف اسید فولیک اطلاع داده شود. استفاده منظم از اسید فولیک قبل از بارداری و در مراحل اولیه یعنی در طول سه ماهه اول، خطر نقایص مادرزادی خصوصا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد. دوز توصیه شده 400 میلی گرم اسید فولیک در روز می باشد. بسیاری از این اسید فولیک در فندق نیز وجود دارد. به همین دلیل فندق می تواند در دوران بارداری در مراحل اولیه گزینه مناسبی باشد.

2- ویتامین C: هر 100 گرم فندق، 4/1 گرم ویتامین C دارد، که باعث افزایش ایمنی، سرعت بهبود زخم می شود. مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری مضر است و باید در مصرف همه چیز از جمله فندق اعتدال داشته باشید.

3- ویتامین B6: این ویتامین خطر آسیب به ساختار DNA و اختلالات عروق کرونری جفت را کاهش می دهد. مادران باردار باید در دوره بارداری ویتامین B6 را مصرف کنند. ویتامین B6 در تولید پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها نقش مهمی دارد، و مسئول عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن است بعلاوه تهوع ناشی از بارداری را کاهش می دهد. در دوران بارداری بدن به ویتامین B6 بیشتری احتیاج دارد. غلظت آن در خون جنین 2 تا 5 برابر بیشتر از خون مادر است. دوز توصیه شده روزانه حدود 7/0میلی گرم است.

4- ویتامین E : فندق دارای ویتامین E بسیار زیادی است و مشخص می شود که یک آنتی اکسیدان قوی است. این ویتامین رادیکال های آزاد را خنثی می کند، بنابراین روند پیری را کند می کند. این ماده یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است، در هر 100 گرم فندق حدود 20 میلی گرم ویتامین E وجود دارد. با جذب رادیکال های آزاد در بدن، از اکسیداسیون اسیدهای چرب اشباع نشده و فسفولیپیدها جلوگیری می کند. همچنین باعث تقویت عروق خونی و جلوگیری از تخریب زودرس گلبول های قرمز خون می شود. ویتامین E همچنین مسئول انتقال مواد مغذی به بافتهای بدن است.

مهمترین فایده ویتامین E کاهش ریسک حمله قلبی است. علاوه بر این، باعث افزایش ایمنی بدن و بهتر شدن قدرت بینایی می شود. در سه ماهه سوم بارداری، در زمانی که چشم های جنین در حال رشد است، بسیار مهم است که ویتامین E در مقادیر کافی مصرف شود، این امر تأثیر مثبتی بر رشد طبیعی بینایی جنین خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که ویتامین E همراه با اسید فولیک مانع از آسیب به سیستم عصبی جنین شده و از نقص های رشدی جلوگیری می کند.

کمبود ویتامین E در طول بارداری بسیار مضر است. کمبود این ویتامین باعث تحریک پذیری، ضعف عضلات اسکلتی، اختلال نقص توجه، خشکی شدید پوست، تاری دید، کم خونی و افزایش خطر بیماری قلبی عروقی می شود.

مصرف بیش از حد ویتامین E نیز می تواند اثرات سوء بر جنین داشته باشد. علاوه بر این، مصرف بیش از حد ویتامین E، می تواند خستگی، سردرد، ضعف عضلانی و یا اختلال بینایی را ایجاد کند. بنابراین، مکمل های ویتامین E در دوران بارداری مهم هستند، اما باید در حد اعتدال مصرف شود.

 

مواد معدنی مورد نیاز دوران بارداری با فندق

مواد معدنی موجود در فندق عبارتند از: پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن و روی که مسئول سلامت استخوان ها و دندان های مادر و نوزاد هستند و باعث انعطاف پذیری و آب رسانی خوب پوست، فشار خون طبیعی و انتقال اکسیژن به بافت ها می شوند.

1- منیزیم: بیشتر دانه های آجیل حاوی منیزیم هستند که سلامت مادران را تقویت می کند، بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد، و اثر آرام بخش داشته و از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

2- کلسیم: کلسیم بر رشد طبیعی استخوان ها و دندان ها در جنین تأثیر بسیاری دارد. مصرف کلسیم در دوران بارداری، فشار خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به زایمان زودرس را کاهش می دهد.

3- آهن: کمبود آهن می تواند منجر به کم خونی در نتیجه کمبود اکسیژن رسانی به جنین شود.

4- روی: کمبود ماده معدنی روی در بدن، باعث کم شدن جذب آهن می شود. کمبود روی در دوران بارداری باعث کم وزن شدن نوزاد هنگام تولد شده و باعث فشار خون بالا در طول زایمان می شود.

هنگامی که مواد معدنی در بدن بیش از حد کم باشند، می تواند پیامدهای ناخوشایندی را به وجود بیاورد  که با خوردن فندق می توانید از بروز آنها جلوگیری کنید، از جمله عوارض کمبود مواد معدنی:

  • درد در مفاصل، ماهیچه ها، ستون فقرات
  • عصبانیت
  • بیخوابی
  • خواب آلودگی مداوم، خستگی، سردرد
  • اسهال یا یبوست.
  • افزایش اشتها
  • کاهش ایمنی بدن

ویتامین ها و مواد معدنی ابتدا باید از طریق یک رژیم غذایی متعادل برای مادران باردار تجویز شود. بنابراین، منوی روزانه مادر باید دارای انواع غذاهایی باشد که تغذیه کامل را ارائه می دهند. در یک رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری که شامل آجیل هم می شود، فندق نقش مهمی دارد.

در طول بارداری مکمل های ویتامین و همچنین غذاهای فعال، از جمله آجیل، مصرف کنید تا از مصرف غیر ضروری دارو جلوگیری شود. و برای استفاده از هر نوع ویتامین در دوران بارداری همیشه با پزشک خود مشورت کنید. حال که فواید خوردن فندق در بارداری را می دانید، هرچه زودتر در حد توان خود این ماده مغذی را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

 

مطالعه بیشتر:

1- فواید و عوارض جانبی خوردن پسته در بارداری

2- شیر بادام در بارداری چه فواید و عوارضی برای مادر و جنین دارد؟

3- 7 خاصیت شگفت انگیز فندق برای سلامتی

4- آیا می توانم در دوران باردار فندق بخورم؟