The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید و عوارض خوردن توت فرنگی

اگر شما از انواع توت ها استفاده کنید خطر بسیاری از بیماری های مزمن در بدن شما کم می شود، اما افراد زیادی به توت فرنگی آلرژی دارند. در ادامه خواص و عوارض جانبی خوردن توت فرنگی مورد بررسی قرار گرفته است، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فواید خوردن توت فرنگی

 مصرف توت فرنگی می تواند باعث بهتر شدن سلامت قلب شود، قند خون بدن کاهش پیدا کند و از سرطان جلوگیری می کند. توت فرنگی کالری کمی دارد و بسیار خوشمزه و مقوی است و برای سلامتی فواید زیادی دارد. آنها منبع بسیار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که بعضی از این خواص توت فرنگی فواید زیادی برای سلامتی دارد. این فواید بهداشتی عبارتند از: کاهش کلسترول و فشار خون، کاهش التهاب، کاهش استرس اکسیداتیو و پیشگیری از سرطان است. علاوه بر این، خوردن توت فرنگی سطح قند خون و انسولین را متعادل می کند و از قند خون بالا جلوگیری می کند.توت فرنگی برای یک رژیم غذایی سالم نیز عالی است.

1- سلامت قلب

بیماری قلبی عروقی (بیماری قلبی) شایعترین علت مرگ در سراسر جهان است. مطالعاتی برای ارتباط بین توت ها و یا آنتوسیانین های توت انجام شده است که نشان می دهد این عنصر باعث بهتر شدن سلامت قلب و عروق می شود.

مطالعات بر روی مشاهدات بزرگی که شامل هزاران نفر بود، نشان می دهد که مصرف توت، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد. و با توجه به مطالعاتی که در افراد سالمند مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی انجام شد نیز نشان می دهد که مصرف انواع توت ها باعث می شود کلسترول HDL افزایش پیدا کند و فشار خون پایین بیاید و پلاکت های خون عملکرد بهتری داشته باشند. مصرف توت فرنگی وضعیت آنتی اکسیدان خون را بهتر می کند، و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. همچنین مصرف توت فرنگی می تواند التهاب را مهار کند، و عملکرد عروق را بهتر کند.

توت فرنگی پروتئین چربی خون را افزایش می دهد و از اکسید شدن کلسترول که برای بدن ضرر دارد، جلوگیری می کند. اخیرا اثرات مکمل های توت فرنگی یخ زده برروی دیابت نوع 2 یا سندرم متابولیک به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است، اثر این مکمل ها بر روی افرادی بود که دارای اضافه وزن بودند، و نشان داد که بعد از 12 هفته استفاده از مکمل ها، چندین عامل خطر در بدن کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. که این خطرات شامل کلسترول LDL و نشانه های التهاب می شود. توت فرنگی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. و باعث کم شدن فشار خون و التهاب، همچنین استرس اکسیداتیو می شود.

2- متعادل سازی سطح قند خون

هنگامی که کربوهیدرات هضم می شود، آنها به قندهای ساده تبدیل می شوند و سپس به جریان خون منتقل می شوند. با افزایش سطح قند خون، بدن شروع به ترشح انسولین می کند، که به سلول ها القا می کند که قند را از جریان خون بگیرند و از آن برای سوخت یا ذخیره سازی استفاده کنند.

غذاهایی که منجر به افزایش شدید قند خون می شوند و عدم تعادل در تنظیم قند خون ایجاد می کنند، می تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی را افزایش دهند. و به نظر می رسد که توت فرنگی سطح گلوکز را کاهش می دهد. و به این معنی است که توت فرنگی از سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 جلوگیری می کند، به این علت که توت فرنگی هضم کربوهیدرات را کاهش می دهد، و با کاهش سطح قند و انسولین خون باعث می شود فشار خون کم شود.

3- پیشگیری از سرطان

سرطان یک بیماری جدی است که به دلیل رشد غیرقابل کنترل سلولهای غیر طبیعی به وجود می آید. شکل گیری و پیشرفت سرطان اغلب به دلیل استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن است. تعدادی از مطالعات نشان می دهد که انواع توت ها می توانند از توانایی خود برای مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب برای جلوگیری از انواع مختلف سرطان استفاده کنند.

 

عوارض جانبی خوردن توت فرنگی

خوردن توت فرنگی معمولا خوب است، اما افراد زیادی به آن آلرژی دارند. توت فرنگی هایی که در محیط های محافظت شده (مانند گلخانه ها) رشد می کنند، اثر آفت کش ها بیشتر باقی می ماند از توت فرنگی هایی که در محیط باز رشد می کنند.

آلرژی به توت فرنگی

آلرژی توت فرنگی در کودکان نسبتا رایج است، توت فرنگی حاوی یک پروتئین است و کسانی که به گرده گل و یا سیب حساسیت دارند ممکن است در مقابل توت فرنگی نیز واکنش نشان دهند. به این علت مصرف توت فرنگی برای شیرخواران زیر یک سال ممنوع است.

نشانه های رایج این آلرژی شامل خارش یا سوزش در دهان، کهیر، سردرد، تورم لب ها و صورت، تورم زبان و گلو می شود و در مواردی که آلرژی شدیدتر باشد باعث مشکلات تنفسی می شود. اعتقاد بر این است که پروتئینی که در توت فرنگی قرمز وجود دارد باعث آلرژی به آنتوسیانین می شود. اما کسانی که آلرژی دارند معمولا می توانند از توت فرنگی های بی رنگ و سفید استفاده کنند. 

 

مطالعه بیشتر:

1- توت فرنگی چه خواص و ارزش غذایی دارد؟

2- آیا می توانم در بارداری توت فرنگی بخورم؟

3- عوارض جانبی خوردن هندوانه در بارداری

4- فواید و عوارض خوردن بادمجان در دوران بارداری